بازدید 2022
نجفی خوشرودی:

شبکه‌های مجازی سبب کاهش هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداها می‌شوند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی راهکارهای کاهش هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداها را تشریح کرد.
کد خبر: ۶۶۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 15 February 2017
به گزارش خانه ملت، علی نجفی خوشرودی ، در خصوص شفاف سازی هزینه های انتخاباتی کاندیداها، اظهار داشت: یکی از مسائل مرتبط با انتخابات، موضوع هزینه‌های انتخابات است که متاسفانه در سال های اخیر مشاهده می‌کنیم که هزینه تبلیغات در انتخابات بسیار افزایش یافته و با محاسبات مادی تطابق ندارد و از طرفی هم می تواند شبهه یا ابهاماتی را ایجاد کند، معتقدم صرف هزینه های سنگین و گزاف سبب محبوبیت نخواهد شد و نتیجه‌ای هم در ا نتخابات برای رسیدن به موفقیت ندارد.

دولت لایحه جامع نظام انتخابات را به مجلس تقدیم کند

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: من با وجود اینکه فرصت محدودی برای تبلیغات در انتخابات مجلس دهم را داشتم، گفتم اگر در این شهرستان و با این مختصات، کسی بیش از مبلغ مشخصی هزینه کند، حتما محل سوال است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز بر شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی تاکید داشتند، ادامه داد:  انتظار ما این است که وزارت کشور و دولت لایحه جامع نظام انتخابات را به مجلس ارائه کنند و امیدواریم که یکی از سر فصل های این لایحه موضوع شفاف‌سازی هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی باشد، زیرا مردم و افکار عمومی نیز این مطالبه را دارند.

شبکه‌های مجازی سبب کاهش هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداها می‌شود

نجفی خوشرودی با بیان اینکه به جهت پیشرفت در روش های اطلاع رسانی و تجهزاتی که در این امر ایجاد شده، فکر می‌کنم به تجدید نظر جدی در این زمینه نیاز داریم، متذکر شد: سرعت انتشار اخبار و اطلاعات بسیار گسترده شده و به لطف شبکه‌های مجازی می‌توان هزینه‌های تبلیغاتی را کاهش داد.

وی با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت رسانه ملی استفاده کرد تا به کاهش هزینه‌های انتخاباتی کمک موثری کند، افزود: مگر چه اشکالی دارد که در همه انتخابات‌ها با مکانیزم خاص خود از رسانه ملی در تبلیغات انتخاباتی کاندیداها استفاده کرد، زیرا باعث جلوگیری از حیف و میل منابع ملی خواهد شد و می‌تواند تصویر روشن‌تری را به مردم ارائه کند.

 فعالیت احزاب در انتخابات مجلس قرقیزستان

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از روش‌هایی که به کاهش هزینه‌های تبلیغات کمک می‌کند، فعال کردن سیستم حزبی و استفاده از تجربیاتی است که در این خصوص وجود دارد، بیان کرد: در این روش افراد با شناسنامه و هویت مشخص می‌توانند از طرف آن تشکل به مردم معرفی شوند و با این روش هزینه‌ها نیز سرشکن می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور قرقیزستان که من سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور بودم، سیستم انتخابات به صورت حزبی است، گفت: در این کشور احزاب باید لیست خود را معرفی کنند تا برای 120 کرسی مجلس به رقابت بپردازند که این شیوه سبب صرفه جویی می‌شود و از پراکندگی جلوگیری می‌کند./
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار