کد خبر: ۶۶۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 14 February 2017
شرکت تولیدی پارس‌حیات در سال 2011 در شهر ابهر استان زنجان به منظور برآورده‌کردن نیازهای بازار ایران در حوزه‌هاي پوشک بچه و نوار بهداشتی مورد نیاز خانم‌ها، با برند‌های مولفیکس و مولپد احداث شد. دو سال بعد دستمال‌کاغذی برندهای تنو و پاپیا نیز به مرحله‌ی توليد رسيد. این مجموعه‌ی تولیدی از پیشرفته‌ترین فن‌آوری تحت‌ نظارت متخصصان ترکیه و ایران استفاده می‌کند. همچنین ماشین‌آلات تمام‌اتوماتیک و بسیار پیشرفته‌ای نیز از کشورهای ایتالیا و آلمان وارد شده‌ كه ایجاد اشتغال مستقیم براي هزار و صد و پنجاه نفر را میسر کرده است. با درنظرگرفتن تیم فروش، توزیع و تدارکات به‌طورغیرمستقیم، بیش از ده‌هزار فرصت شغلی از سوی شرکت پارس‌حیات به وجود آمده و با توجه به موقعیت جغرافیایی مجموعه، نرخ اشتغال‌زایی استان زنجان در شش سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
 
حسن تحسين‌اوغور مديرعامل شركت پارس‌حيات كه سال 2003 در رشته‌ی مهندسی تولید و شیمی فارغ‌التحصيل شده است، درباره‌ی موقعيت‌هاي شغلي اين مدت چنین مي‌گويد: «همکاری من با هلدینگ حیات از بخش تولید آغاز شد. طی سال‌های گذشته در موقعیت‌های شغلی متفاوت، پیشرفت شغلی فراوانی برای من رخ داد؛ از جمله دو سال تجربه در تامین اقلام كه به مدیریت فروش منجر شد. همچنین برای بررسی فعالیت‌های خارج از کشور در سال 2011 به عنوان مدیرکل الجزیره و به دنبال آن در سال 2014 به‌عنوان مدیرکل ایران منصوب شدم».   
 
وي درباره حضور اين برند بين‌المللي در ايران مي‌گويد: «با توجه به مشابهت‌های فرهنگی بین ایران و ترکیه، مطالعات دقیق فرصت‌های بالقوه بازار ایران و همچنین اطمینان از فن‌آوری‌های خود، ما بر این باور بودیم که با در اختیار داشتن بهترین منابع مواد اولیه و نیروی انسانی، توانایی حضور در بازار ایران را داریم. بنابراین اين فعاليت‌ها آغاز شد و همچنان هم ادامه دارد».
 
تحسین‌اوغور فعالیت‌های مجموعه‌ی پارس‌حيات را موفق ارزيابي كرد و ادامه داد: «خوشبختانه ما براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت‌گرفته حركت كرديم و در حال پیشرفت هستیم. طبق بررسي‌هاي انجام‌شده در صنایعی که پارس‌حیات در آنها فعال است مانند صنعت پوشک، سهم ما از بازار مصرف بیش از 50 درصد و در صنعت دستمال‌کاغذی اين عدد به حدود 20 درصد مي‌رسد. به‌این‌ترتیب می‌توانیم به‌زودي به اهداف تعيين‌شده در استرات‍ژي خود برسيم. البته در تمام اين مراحل رضايت‌مندي مشتريان الویت اولمان بوده است.
 
تحسين‌اوغور با تاکید بر انجام فعالیت در سه قاره افزود: «سرمایه‌گذاری ما بيشتر در زمينه توسعه‌ی زیرساخت‌ها و بازاریابی برندهایی است كه در ايران وجود دارند. همچنين با توجه به نگرش سیستماتیک موجود، کارکرد تیمی و فعالیت در مناطق جغرافیایی متفاوت، ما در پارس‌حیات بسیار انعطاف‌پذیر هستیم. ما به‌عنوان مجموعه‌ای چندملیتی، تحت شرایط متفاوت اقتصادی و با تکیه بر این روحیه، هم‌اینک در سه قاره فعالیت می‌کنیم».  
 
مديرعامل پارس‌حيات به‌عنوان يك سرمايه‌گذار دوران تحريم، درباره‌ی چالش‌هایی که با آنها روبه‌رو بوده چنین توضیح داد: «در سال‌های 2011 تا 2013 که به‌دلیل وجود تحریم‌ها ایران با مشکلات عدیده‌ای در زمینه‌ی اقتصادی مواجه بود، هلدینگ حیات علی‌رغم تمام سختی‌ها تصمیم به سرمایه‌گذاری در بازار ایران گرفت. اکنون و با گذشت زمان لازم، ما به سبب دست‌آوردهایی که کسب کرده‌ایم به‌خاطر این حضور زودهنگام بسیار خشنودیم».
 
تحسین‌اوغور درباره‌ی تفاوت‌هاي محصولات پارس‌حيات با نمونه‌های مشابه خارجي افزود: «مصرف‌کنندگان ایرانی به خوبی از کیفیت جهانی آگاه هستند و از محصولات مورد مصرف خود سطح توقع بالایی دارند. ما در شرکت پارس‌حیات بر این باوریم که توانسته‌ایم به نیازهای مصرف‌کنندگان پاسخ دهیم. به‌عنوان‌مثال نرخ مصرف سرانه‌ی دستمال‌کاغذی در سال 2011 یک کیلوگرم بوده که در سال 2016 به دو کیلوگرم افزایش پیدا کرده؛ امری که نشان‌دهنده بهبود سطح بهداشت شخصی در ایران بوده است. ما بر این باوریم که این نرخ، قابل رشد به سطح کشورهای پیشرفته‌ای مثل آمریکا و ژاپن نیز هست».
 
محصولات بهداشتی پارس‌حیات كه در ایران توليد مي‌شود كاملا داخلي‌سازي شده و به اذعان مديران اين بخش چه‌بسا كيفيت محصولات ايراني از مشابه همين برندها در تركيه نیز بالاتر است. ماشين‌آلات اين كارخانه‌ی بزرگ از كشورهاي اروپايي چون آلمان، ايتاليا، فنلاند و سوئيس وارد شده. همچنین ميزان سرمايه‌گذاري انجام‌شده در زنجان نیز بيش از 150 ميليون يورو است که اين عدد هرساله با افزايش توليدات و تنوع محصولات رشد مي‌كند.
 
وي با بيان اينكه ما به‌عنوان رهبر بازار پوشک و دستمال‌کاغذی شناخته می‌شویم افزود: «باعث افتخار ماست که مصرف‌کنندگان با انتخاب مولفیکس به عنوان برند محبوب خود، پاسخ توجهات ما را داده‌اند. با به‌دست‌آوردن این جایزه تعهد بیشتری نسبت به مصرف‌کنندگان خواهیم داشت. ما با برند قدرتمند خود اطمینان بیشتری نسبت به آینده و توسعه‌ی فعاليت‌هاي خود داريم. این جایزه با کسب اکثریت آرا  از   میان 350هزار مادر در میان تمام برندهای صنعت پوشک کودک کسب شده و ما قدردان مادرانی که این انتخاب را کرده‌اند هستیم».           

برچسب ها
روی خط سایت ها
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: