بازدید 8640

شروط ایران برای اعزام حجاج به عربستان

کد خبر: ۶۶۷۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 14 February 2017
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت شروط ایران برای اعزام حجاج به حج تمتع سال آینده را اعلام کرد.
 
به گزارش میزان، در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت كه در آستانه اعزام هیئت ایرانی به عربستان تشكیل شد سرپرست حجاج ایرانی ابراز امیدواری كرد كه شرایط برای انجام حج مطلوب زائران ایرانی فراهم شود.

دراین جلسه كه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسكر برگزار شد نماینده ولی فقیه در امورحج وزیارت با اشاره به تمهیدات صورت گرفته دراین خصوص اظهارداشت: اگرعربستان واقعا می خواهد حجاج ایرانی به حج بروند باید از تعلل و ایجاد تاخیر در روند صدور ویزا و مذاكرات پرهیز نموده و دراستقبال از زائران ایرانی مصصم باشد.

وی ابرازامیدواری كرد كه هیئت اعزامی  ایران به ریاست  محمدی سرپرست سازمان حج و زیارت درپایان مذاكرات با طرف سعودی با دستاورد مثبت به كشور بازگردد و شرایط برای انجام حج مطلوب زائران ایرانی فراهم شود.

گفتنی است با توجه به دعوتنامه ارسالی عربستان قراراست هیئت ایرانی برای مذاكره با طرف سعودی پنجم اسفند ماه به عربستان برود.

نماینده ولی فقیه همچنین از كمیته ها و كارگروههای تخصصی حج خواست تا به صورت فشرده برنامه های حوزه خود را پیگیری و راهكارهای جدید برای هر مورد ارائه كنند.

دراین جلسه حمید محمدی سرپرست سازمان حج و زیارت با اشاره به اینكه كمیته های كارشناسی به صورت جدی ابعاد مختلف حوزه مسئولیت خود را منطبق با شرایط روز بررسی می كنند، تصریح كرد: آنچه كه به خیر و صلاح زائر و نظام است دراین جلسات مورد توجه قرار می گیرد و همه دست اندركاران درصدد هستند كلیه تمهیدات لازم را برای انجام حجی مطلوب همراه با عزت زائران ایرانی فراهم سازند.

درادامه  سید عباس حسینی مسئول كارگروه تخصصی تغذیه و تداركات درباره طرح ها و برنامه های این كمیته برای تامین غذای حدود هشتاد هزار زائر در مراسم حج آینده گزارشی ارائه كرد و نماینده ولی فقیه با توجه به شرایط كنونی در روابط دو كشور و گرمای هوا درعربستان بویژه در ایام تشریق خواستار مشاركت كارشناسان خبره این حوزه برای استفاده از بهترین راهكارها دراین كمیته شد.

درادامه این جلسه خدرنژاد مدیرعامل شركت شمسا نیز از عملكرد مالی این شركت در سال 94 و نه ماهه سال 95 گزارشی ارائه و تصریح كرد: تلاش شده است تا با استفاده از تدابیر مناسب هزینه های تمام شده برای هر زائرعتبات كاهش یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی