بازدید 2906
۱

آتش‌نشانی و پرتونگاری اشعه جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود

نمایندگان مردم در خانه ملت دولت را موظف کردند تا آتش‌نشانان و پرتونگاران اشعه را جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب کند.
کد خبر: ۶۶۷۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸ 14 February 2017
نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه 26 بهمن) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درخصوص لایحه برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران جهت تامین نظر شورای نگهبان؛ با اصلاح ماده 99 این لایحه با 134 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر موافقت کردند که براساس این مصوبه دولت موظف به محسوب کردن مشاغل فوق العاده کار با اشعه کیله پرتوکاران جزو مشاغل سخت شد.

براساس ماده اصلاحی 99 لایحه مذکور؛ دولت موظف است مشاغل آتش نشانی و پرتونگاری اشعه را جزو مشاغل سخت و زیان آور محسوب کند.

همچنین عبارت «فوق العاده کار با اشعه کیله پرتوکاران مشمول بند 4  ماده 20 قانون حفاظت در برابر اشعه مصوب 1368 می باشد» به انتهای ماده 99 اضافه شد.

بنابراین گزارش همچنین نمایندگان خانه ملت، با اصلاح عبارتی بند 11 ماده 103 جهت تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند که براساس در این مصوبه که به خدمت وظیفه عمومی اشاره دارد، کسری خدمت از نظام وظیفه منوط به اذن فرمانده کل قوا شد.

در بند 11 اصلاحی ماده 103 به شرح زیر آمده است؛ متن زیر به انتهای بند (1) قانون خدمت وظیفه عمومی و دو تبصره به بند (3) ماده (45) قانون الحاق می‌شود:

در صورت اذن فرماندهی کل قوا:

- فرزندان رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به ازای هرماه حضور یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه

- فرزندان آزادگان به ازای هر ماه اسارت یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه

- فرزندان جانبازان به ازای هر درصد جانبازی یک ماه کسر خدمت از نظام وظیفه

تبصره- بهره‌مندی فرزندان جانبازان بر اساس درصد جانبازی صادره از کمیسیون عالی پزشکی نیروهای مسلح یا بنیاد اقدام می‌گردد و در خصوص آموزش خدمت نظام وظیفه براساس مقررات ستاد کل نیروهای مسلح عمل می‌گردد.

اعمال شرط سنی برای استخدام ایثارگران، آزادگان، همسران و فرزندان آنان در دانشگاه‌ها/ الزام به رعایت صلاحیت اخلاقی

همچنین نمایندگان در جریان بررسی مواد لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور ارجاع شده از شورای نگهبان؛ با اصلاح بند 3 ماده 105 لایحه مذکور با 120 رأی موافق، 14 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

بند 3 ماده 105 لایحه برنامه ششم توسعه به شرح زیر اصلاح شد:

3- کلیه دانشگاهها و موسسات آموزشی و پژوهشی و مراکز علمی که از وزارتخانه های علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخذ مجوز نموده اند و دانشگاه آزاد اسلامی مکلفند حداقل 20% اعضای هیأت علمی مورد نیاز خود را از بین جامعه ایثارگران شامل فرزندان و همسران شهدا، جانبازان 15 درصد و بالاتر، آزادگان و همسران و فرزندان آنان، همسران و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر، رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه که دارای مدرک علمی دکتری مورد تایید وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌باشد و شرایط علمی مصوب شورای عالی انقلاب حسب مورد از طریق استخدام و یا موافقت با انتقال کارکنان دیگر دستگاهها یا تبدیل وضعیت کارکنان غیر هیئت علمی تامین و از ابتدا آنان را به صورت عضو هیئت علمی رسمی قطعی با احتساب سوابق آموزشی پژوهشی و اجرایی مرتبط و تاثیر آن در پایه و مرتبه علمی مصاحبه و با رعایت صلاحیت های اخلاقی استخدام کنند.

مسؤولیت اجرای احکام این ماده بطور مستقیم بر عهده وزیر و رئیس دستگاه های مذکور است در اجرای این حکم مقامات یادشده مکلف به اتخاذ تصمیم می باشند.

احکام و امتیازات این بند شامل اعضا هیئت علمی فعلی دارای سوابق ایثارگری فوق نیز می‌شود.

محکومیت موثر کیفری در جرایم امنیتی، برخی محرومیت‌ها را به دنبال دارد

همچنین نمایندگان با الحاق یک ماده به انتهای بخش 16 لایحه برنامه ششم توسعه با 126 رای موافق، 4 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 220 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند که در این ماده الحاقی آمده است: محکومیت موثر کیفری در جرایم امنیتی موضوع فصل اول کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی- تعزیرات موجب محرومیت از امتیازهای مقرر در این بخش می شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
چرا مجموع آرا موافق، مخالف و ممتنع با تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برابر نیست؟ مگر می شود کسی در مجلس حضور داشته باشد و نسبت به تصمیمات اتخاذ شده بی تفاوت باشد؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر