بازدید 1494

قزاقستان از ورود دو هیئت روسی و سوری به آستانه خبر داد

وزارت خارجه قزاقستان اعلام‌ کرد: در نشست دو روز آتی آستانه درباره سوریه راه‌های نظارت‌ بر آتش بس بررسی شده و در مورد نحوه برخورد با طرف ناقض آتش‌بس گفتگو خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۷۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 14 February 2017

وزارت خارجه قزاقستان اعلام‌ کرد: در نشست دو روز آتی آستانه درباره سوریه راه‌های نظارت‌ بر آتش بس بررسی شده و در مورد نحوه برخورد با طرف ناقض آتش‌بس گفتگو خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، غیرت عبدالرحمانف، وزیر خارجه قزاقستان با اشاره به ورود هیئت روسیه و هیئت دولت سوریه به شهر آستانه گفت: منتظر ورود دو هیئت ایرانی و اردنی هم هستیم.

عبد الرحمانف تاکید کرد: در نشست آستانه درباره سوریه همکاری در زمینه کنترل و نظارت بر آتش‌بس و مجازات طرف‌های ناقض آن بررسی خواهد شد.

وزیر خارجه قزاقستان افزود: ما از ترکیه انتظار داریم که به زودی مشارکت هیئتی از مخالفان سوری را در نشست‌های آستانه تایید کند.

عبدالرحمانف تاکید کرد: هنوز تعیین نشده که آیا پیش‌نویس قانون اساسی سوریه در دستور کار مذاکرات سوریه در آستانه قرار خواهد گرفت یا نه.

وزیر خارجه قزاقستان تصریح کرد: امید است توافقنامه سه جانبه‌ای بین کشورهای تضمین کننده آتش‌بس در زمینه تشکیل تیم نظارت بر آتش‌بس امضا شود.

در این راستا صباح الرافعی، سخنگوی وزارت خارجه اردن در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اظهار داشت: اردن دعوت‌نامه‌ای رسمی از قزاقستان برای مشارکت در نشست‌های صلح سوریه در شهر آستانه در روزهای پانزدهم و شانزدهم ماه جاری میلادی به عنوان عضوی ناظر دریافت کرد.

الرافعی بدون اشاره به جایگاه سیاسی و مسئولان اردنی که در مذاکرات آستانه شرکت خواهند کرد تنها گفت: امان با چهره‌های سیاسی برجسته خود در نشست‌های آستانه شرکت خواهد کرد.

شهر آستانه پایتخت قزاقستان اواخر ماه ژانویه میزبان مذاکرت میان دو هیئت دمشق و مخالفان سوری با حضور سه کشور ایران، روسیه و ترکیه به عنوان میانجی بود.

مسکو بارها تاکید کرد که مذاکرات آستانه جایگزین مذاکرات ژنو نیست. قرار است نشست بعدی گروه فنی طی فردا (چهارشنبه) و پس فردا در آستانه برگزار شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی