بازدید 4494

انهدام باند بین‌المللی پولشویی در تهران

کد خبر: ۶۶۷۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴ 14 February 2017
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از انهدام یک باند بین المللی پولشویی در پایتخت خبر داد و گفت که اعضا و عاملان این باند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (فضای تبادل اطلاعات)، سرهنگ محمدمهدی کاکوان افزود: با توجه به ارسال پرونده شکایت فردی به پلیس فتا مبنی بر اینکه از حساب بانکی وی مبلغی وجه نقد برداشت شده، ماموران رسیدگی به این موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.
وی اظهار کرد: در اقدامات پلیسی بعدی مشخص شد وجوه ابتدا به حساب متهم واریز و فرد با هویت خود نسبت به خرید ارز اقدام می کرده است.
 
سرهنگ کاکوان با اشاره به اینکه در این مدت چند پرونده مشابه دیگر نیز به پلیس فتای پایتخت ارجاع شد، گفت: در ادامه رسیدگی به این پرونده‌ها، ماموران با اقدامات پلیسی موفق به شناسایی آدرس و محل اختفای متهمان شدند.
 
وی افزود: پرونده‌های دیگری به همین شیوه و شگرد اما با متهمی متفاوت به پلیس ارجاع که پس از بررسی‌های کارشناسی مشخص شد با پرونده‌های متهم اصلی در ارتباط هستند.
سرهنگ کاکوان افزود: پس از دریافت دستور قضایی متهم در مخفیگاه خود دستگیر و پس از بازرسی های پلیسی به انجام جرم خود اعتراف کرد.
 
وی گفت: متهم در اعترافات خود بیان داشت؛ در اردوگاه پناهندگان یونان با ایرانیانی دوست و آشنا شدم که در حال حاضر با اخذ اقامت ساکن یونان شده‌اند در ابتدای امر تحت عنوان مطالبه بدهی‌شان از ایران درخواست همکاری کردند ولی پس از مدتی متوجه شدم که آنان اقدام به برداشت وجه از حساب مردم کرده و وجوه را به حساب من واریز می کردند.
 
سرهنگ کاکوان افزود: متهم در ادامه اذعان کرد که درصدی از وجه را به عنوان دستمزد برداشت کرده و مابقی را به صورت ارز به یونان ارسال می کرد.
 
وی اظهار کرد: متهم در ادامه اعترافاتش بیان داشت که یکی از متهمان این پرونده که مدتی نیز با وی کار می‌کرده مبلغی را از او سرقت کرده و به ترکیه فرار می کند و به ناچار فرد دیگری را برای ادامه فعالیت جایگزین او می کند.
 
این مقام انتظامی افزود: با هماهنگی مقام قضایی متهمان دستگیر و به دادسرا اعزام شده و پس از صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.
 
سرهنگ کاکوان اظهار کرد: در بازجویی‌های اولیه، متهم اظهار بی‌اطلاعی از موضوع کرده و منکر هرگونه کلاهبرداری شد، اما در بازجویی‌های فنی و پلیسی و ارائه مستندات پرونده‌، متهم چاره‌ای جز اعتراف نداشت.
 
وی تصریح کرد: جالب اینجاست که متهم اصلی در ابتدای امر با افتتاح حساب نزد تعدادی بانک با هویت خودش نسبت به پولشویی اقدام می کرد تا اینکه با مسدود شدن این حساب‌های بانکی برای ادامه فعالیت پولشویی مجبور به هماهنگی با نفرات چند نفر دیگر شده و به عنوان سراکیپ تیم فعالیت داشته و با استفاده از شبکه‌های اجتماعی با متهـمان مســتقر در خارج از کشور ارتباط برقرار می‌کرد.
 
بنا به گفته رئیس پلیس فتای پایتخت، متهم پس از صدور قرار مناسب از سوی مقام قضایی، روانه زندان شد.
 
این مقام انتظامی افزود: شهروندان تهرانی در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir نسبت به ثبت گزارشات خود اقدام کنند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر