بازدید 5191

آغاز نبرد آزادسازی «تدمر»

یک منبع نظامی سوری از موفقیت نیروهای ارتش در تامین امنیت فرودگاه نظامی «التیفور» و آغاز نبرد آزادسازی تدمر خبر داد.
کد خبر: ۶۶۶۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸ 12 February 2017
یک منبع نظامی سوری از موفقیت نیروهای ارتش در تامین امنیت فرودگاه نظامی «التیفور» و آغاز نبرد آزادسازی تدمر خبر داد.

به گزارش تسنیم در دمشق، منبع نظامی سوری گفت : نیروهای ارتش سوریه توانستند خطر تروریست‌های تکفیری داعشی را از فرودگاه نظامی «التیفور» در حومه شرقی حمص دور کنند، فرودگاهی که از مهمترین پایگاه‌های نظامی ارتش در منطقه میانی به شمار می‌رود.

این منبع نظامی که با تسنیم گفت‌وگو می‌کرد، اظهار داشت : نیروهای ارتش سوریه توانستند داعشی‌ها را تا 25 کیلومتری فرودگاه التیفور از سمت شرق و جنوب دور کنند.

به گفته این منبع، ماموریت ارتش در حال حاضر در بازپس‌گیری میادین نفت و گاز در حومه شرقی حمص از داعشی‌هاست، چرا که ارتش به دو راهی تاسیسات گازی «حیان» رسیده است تا به این ترتیب عملیات بازپس‌گیری این مکان را که داعشی‌ها پس از ورود به آن منفجر کرده بودند، ازسر بگیرد، این میادین از بزرگترین میادین گاز سوریه به شمار می‌رود که حدود دو سوم گاز سوریه برای تولید انرژی برق از این میادین استخراج می‌شود.

عملیات ارتش سوریه به شکل اساسی به سمت شرق خواهد بود،‌چرا که ارتش سوریه در 15 کیلومتری شهر باستانی تدمر قرار دارد و در حال حاضر از منطقه «البویضه» به سمت منطقه «البیارات» عملیات خود را آغاز می‌کند، منطقه‌ای که شاهد حضور گسترده تروریست‌های داعشی است، ورود ارتش به این منطقه، عملا به معنای ورود به نبرد بازپس‌گیری تدمر است که گذرگاه ورود به این شهر به شمار می‌رود.

عملیات ارتش سوریه برای بیرون راندن تروریست‌های تکفیری داعشی از مواضعی که اشغال کرده‌اند با پشتیبانی هوایی روسی صورت می‌گیرد.
 
آغاز نبرد آزادسازی «تدمر» 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار