بازدید 2501

ایران دارای ساختار مردم سالاری دینی است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- بلغارستان با توجه به جایگاه و نقش مهم مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران دارای ساختار دموکراتیک و مردم سالاری دینی می باشد که مردم در تعیین سرنوشت خود نقش زیادی دارند.
کد خبر: ۶۶۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲ 12 February 2017
سنژانا تودورووا رئیس اتحادیه آژانس خبرنگاران بلغارستان و آژانس خبری صوفیا پرز در تهران یکشنبه (24 بهمن 1395) با احمد علیرضابیگی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- بلغارستان دیدار و گفت وگو کرد.

علیرضا بیگی در ابتدای این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی بین دو کشور گفت: برگزاری انتخابات پارلمانی و تشکیل گروه دوستی در پارلمان بلغارستان مطمئناً به توسعه روابط در همه سطوح به ویژه روابط پارلمانی بین دو کشور کمک خواهد کرد و مجلس شورای اسلامی از تقویت همکاری های فیمابین استقبال می کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- بلغارستان در ادامه با توجه به جایگاه و نقش مهم مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران دارای ساختار دموکراتیک و مردم سالاری دینی می باشد که مردم در تعیین سرنوشت خود نقش زیادی دارند.

وی بحران های کنونی در منطقه را نتیجه دخالت های کشورهای غربی دانست که آوارگی و مهاجرت انبوهی از مردم سوریه و عراق به کشورهای اروپایی از نتایج آن می باشد.

در ادامه یوناتن بت کلیا عضو گروه دوستی و نماینده آشوریان افزود: براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هر شهر دارای 200 هزار نفر باید یک نماینده داشته باشد اما اقلیت های دینی در ایران با داشتن 150 هزار نفر جمعیت با استثنا از این قانون دارای 5 نماینده در مجلس شورای اسلامی می باشند که به صورت محبت آمیز در کنار اکثریت مسلمان جامعه ایرانی زندگی می کنند.

در پایان خانم زهرا سعیدی، عضو دیگر گروه دوستی و نماینده مردم مبارکه نیز ضمن اعلام آمار بالای حضور زنان در این دوره از پارلمان و همچنین مشارکت زنان ایرانی در امور اجتماعی و سیاسی، عنوان کرد: با توجه به عهده داری مسئولیت فراکسیون روابط عمومی مجلس، خواهان آشنایی بیشتر اصحاب رسانه بلغارستان با اصحاب رسانه ایران هستم و این آشنایی را برای گسترش و توسعه روابط بین دو کشور مناسب می بینیم.

آقای وحدتی عضو دیگر گروه دوستی و نماینده تبریز هم در این دیدار حضور داشت.

در ادامه این دیدار سنژانا تودورووا رئیس اتحادیه آژانس خبرنگاران بلغارستان و آژانس خبری صوفیا پرز  با اشاره به سابقه طولانی فرهنگی و تاریخی جمهوری اسلامی ایران و اشتراکات فرهنگی بین دو کشور گفت: در بلغارستان مسلمانان در کنار مسیحیان با احترام زندگی می کنند و در عین حال دارای علایق ملی مشترک با مسیحیان هستند که در کنار هم برای رسیدن به آن تلاش می کنند.

وی همچنین با اشاره به میزان مشارکت گسترده زنان در فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، اولویت اول آنها را سازماندهی بنیان خانواده دانست.

ایشان در پایان برگزاری انتخابات پارلمانی 26 مارس را در بلغارستان و در پی آن ایجاد گروه دوستی پارلمانی بلغارستان- ایران را فرصتی مغتنم برای افزایش همکاری ها در زمینه های مختلف بین دو کشور دانست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار