بازدید 1973

پاکستان خواهان روابط دوستانه با دولت ترامپ است

مشاور امور خارجه نخست وزیر پاکستان با تاکید بر لزوم حل مساله کشمیر، خواستار روابط خوب و دوستانه با دولت جدید آمریکا شد.
کد خبر: ۶۶۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 12 February 2017

مشاور امور خارجه نخست وزیر پاکستان با تاکید بر لزوم حل مساله کشمیر، خواستار روابط خوب و دوستانه با دولت جدید آمریکا شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه نیشن، سرتاج عزیز، مشاور امور خارجه نخست وزیر پاکستان با اشاره به تماس تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر پاکستان گفت: اولین تماس تلفنی میان رهبران آمریکا و پاکستان بسیار رضایت بخش بود.

وی ادامه داد: پاکستان و آمریکا موضوعات مشترکی مانند افغانستان، ریشه‌کن کردن تروریسم و تقویت روابط تجاری میان دو کشور دارند.

او در ادامه اظهاراتش با اشاره به مساله کشمیر تصریح کرد: اسلام آباد مساله کشمیر را در هر فرصتی در محافل بین‌المللی مطرح خواهد کرد. تاکنون نامه‌هایی دراین‌باره به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت نوشته شده است.

سرتاج عزیز، افزود: هند تلاش می‌کند که توجه جهان را از مساله کشمیر با اعلام اتهامات نادرست و بی‌پایه و اساس منحرف کند، اکنون در داخل هند نیز صداهایی درباره مساله کشمیر شنیده می‌شود. باید مساله کمشیر حل شود.

وی درباره نقض خط کنترل منطقه مورد مناقشه کشمیر توسط هند گفت: آتش‌بس میان دو کشور به دلیل اقدامات هند نقض می‌شود، اکنون هند درک کرده که نمی‌تواند مساله کشمیر را پنهان کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره بازداشت حافظ محمد سعید، متهم اصلی طراحی حملات تروریستی سال ۲۰۰۸ بمبئی گفـت: وی تحت برنامه اقدام ملی بازداشت شده و این مساله به وزارت کشور مربوط می‌شود.

در جریان حملات سال ۲۰۰۸ بمبئی ۱۰ فرد مسلح اقدام به کشتن ۱۶۶ تن شامل چندین خارجی و افراد از طبقه ثروتمند هند با حمله به دو هتل مجلل، یک مرکز یهودیان و یک ایستگاه قطار کردند؛ این کار سبب شد که پاکستان و هند بعد از مدت‌ها مجددا در آستانه جنگ با یکدیگر قرار بگیرند.

چندی پیش پلیس پاکستان اعلام کرد: حافظ سعید که بنیانگذار گروه شبه نظامی "لشکر طیبه" است و از سوی هند به عنوان مقصر حملات بمبئی معرفی شده، در مقر مرکز خیریه خود در شهر لاهور دستگیر شده است.

او در پاسخ به سوال دیگری درباره فرمان اخیر مهاجرتی دونالد ترامپ گفت: هیچ طرحی برای اعمال محدودیت بر سفر اتباع پاکستانی به آمریکا اعمال نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار