بازدید 7344
۱

ایتالیایهابرای مرمت خانه پسرناصرالدین شاه آستین بالا زدند

کد خبر: ۶۶۶۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶ 12 February 2017
مدیر یک شرکت ایتالیایی نسبت به مرمت رایگان عمارت مسعودیه (خانه پسر ناصرالدین شاه) پیشنهاد داد.

به‌ گزارش تسنیم، آلن آسکرلی - مدیرعامل شرکت ایتالیایی ال.ای.جنسیس در این دیدار اظهار داشت: شرکت ما قصد دارد تعدادی از کاروانسراهای مسیر گرمسار تا اصفهان را از صندوق احیا تحویل بگیرد و آن را احیا و بهره‌برداری کند.

آلن آسکرلی افزود: شرکت ال.ای.جنسیس همچنین قصد دارد بناهای تاریخی اطراف این کاروانسراها را انتخاب و در آن شهرک‌های گردشگری ایجاد کند. هدف ما این است که فرهنگ مردم منطقه را از طریق این بناها و کاروانسراهای تاریخی به‌نمایش بگذارد.

او با اشاره به اهمیت تاریخی مسیر اصفهان تا گرمسار اشاره کرد: «این مسیر 600 کیلومتری وسعتی برابر 25 هزار کیلومترمربع دارد و کار بر روی این مسیر و بناهای تاریخی آن می‌تواند مقاصد ارزشمندی برای گردشگران تعریف کند.

این فعال اقتصادی، با اشاره به سوابق شرکت‌های ایتالیایی که در قالب یک مجموعه در حوزه‌های مهندسی، سرمایه‌گذاری و گردشگری فعالیت می‌کنند، افزود: این شرکت‌ها سوابق بسیار مهمی در احیای بناهای تاریخی و مدیریت توریسم در دنیا داشته‌اند و دو سال است که بر روی پروژه احیای کاروانسراهای تاریخی مسیر گرمسار تا اصفهان مشغول مطالعه هستند.

مدیرعامل شرکت ال.ای.جنسیس یادآور شد: ما توانستیم تیم بسیار قدرتمند و کارشناسی را در حوزه تأمین زیرساخت‌های گردشگری جمع کنیم و خدمات فنی و مهندسی روز دنیا را با همکاری 12 کشور بزرگ و صاحب‌قدمت در این حوزه ارائه دهیم. شرکت ما پیش‌تر بازسازی کلیسای مریم مقدس در اصفهان را انجام داده است.

آلن آسکرلی توضیح داد: احیای مسیر تاریخی گرمسار-اصفهان و تقویت گردشگری آن می‌تواند به توسعه پایدار در روستاها و جوامع محلی این مسیر هم منتهی بشود.

مدیرعامل شرکت ال.ای.جنسیس گفت: در این زمینه البته از توان متخصصان و کارشناسان ایرانی نیز در کنار مهندسان سرشناس خارجی استفاده خواهد شد.

این فعال حوزه گردشگری گفت: اگر این پروژه کلید بخورد، شرکت ال.ای.جنسیس آمادگی دارد مرمت عمارت زیبا و نفیس مسعودیه تهران را به‌عنوان یک هدیه برای صندوق احیا رایگان انجام دهد.

وی با اشاره به ایده شکل‌دهی شهرک‌های گردشگری در ایران گفت: ما تمایل داریم بناها و کاروانسراهای تاریخی این مسیر را ببینیم و بعد از بازدید و مطالعه دقیق‌تر وارد فازهای مختلف اجرایی شویم.

در ادامه این دیدار، محمدرضا پوینده، مدیرعامل صندوق احیا، گفت: خوشبختانه پیش‌تر در جریان سفر نخست‌وزیر ایتالیا به ایران ارتباط خوبی بین صندوق احیا و سرمایه‌گذاران این کشور برقرار شد و گروه‌های مختلف ایتالیایی برای احیای بناهای تاریخی و سرمایه‌گذاری و انتقال دانش فنی در این عرصه با ما وارد مذاکره شدند.

وی افزود: اگر اراده‌ای از طرف شرکت ال.ای.جنسیس برای احیای بناهای تاریخی در ایران باشد، قطعاً می‌توانیم در آینده نزدیک مراحل اجرایی این کار را کلید بزنیم.

مدیرعامل صندوق احیا اشاره کرد: ما آمادگی داریم که اطلاعات و جزئیات مربوط به کاروانسراهای مسیر موردنظر را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانیم وارد فازهای بعدی همکاری شویم.

وی همچنین بحث انتقال دانش فنی را یکی از محورهای مهم همکاری‌های دوجانبه عنوان کرد.

پوینده تأکید کرد: با مذاکراتی که با وزارت اقتصاد داشته‌ایم می‌توانیم اصل سرمایه‌گذاری هر کشور خارجی را در بناهای تاریخی ایران تضمین کنیم.

به گزارش میراث فرهنگی - جاده سنگی صفویه که مسیر تاریخی گرمسار-اصفهان است، تعداد زیادی بنا و کاروانسرای تاریخی در خود دارد و شرکت ایتالیایی ال.ای.جنسیس قصد دارد در طرحی با عنوان «پهنه گردشگری حاشیه کویر ایران» به‌ احیای تعدادی از این بناها و کاروانسراهای تاریخی بپردازد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اين چيزا واسه مملكت نون و آب نميشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر