بازدید 4864
۱

ترامپ از اتخاذ تدابیر امنیتی جدید خبر داد

یک روز پس از لغو فرمان ممنوعیت مهاجرتی «دونالد ترامپ» در دادگاه تجدیدنظر فدرال،‌ رئیس جمهوری آمریکا از افزایش تدابیر امنیتی خبر داد.
کد خبر: ۶۶۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۷ 11 February 2017
یک روز پس از لغو فرمان ممنوعیت مهاجرتی «دونالد ترامپ» در دادگاه تجدیدنظر فدرال،‌ رئیس جمهوری آمریکا از افزایش تدابیر امنیتی خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، یک روز پس از آنکه یک دادگاه تجدیدنظر فدرال با صدور حکمی به «تعلیق موقت» ممنوعیت مهاجرتی «دونالد ترامپ» رأی داد، رئیس جمهوری آمریکا وعده داد که تدابیر بیشتری را در حوزه امنیت ملی اتخاذ خواهد کرد.

دونالد ترامپ در واکنش به امتناع دادگاه تجدیدنظر حوزه نهم سانفرانسیسکو از برقراری مجدد ممنوعیت مهاجرتی مورد نظر وی بر ورود پناهجویان و اتباع هفت کشور مسلمان،‌ روز جمعه وعده داد که تدابیر امنیتی بیشتری را برای عرصه ملی تهیه و ارائه خواهد کرد و ابراز اطمینان کرد که دستور وی در نهایت مورد تأیید دادگاهها قرار خواهد گرفت.

یک مقام دولت ترامپ در اینباره گفت که نظر به اقدامات قاضی فدرال در سیاتل- قاضی جیمز روبارت- و یک دادگاه تجدیدنظر در سانفرانسیسکو برای توقف اجرای این ممنوعیت مهاجرتی،‌ کاخ سفید احتمال بازنویسی دستور اجرایی بیست و هفتم ماه ژانویه ترامپ را رد نمی کند.

گفتنی است دستور اجرایی ترامپ- که وی آن را گامی در راستای ارتقای امنیت ملی و جلوگیری از حملات شبه نظامیان اسلام گرای افراطی به خاک آمریکا می داند- ورود اتباع هفت کشور مسلمان (ایران، عراق، سوریه،‌ لیبی، یمن،‌ سودان و سومالی) را به مدت ۹۰ روز، پذیرش تمام پناهجویان به مدت ۱۲۰ روز و همچنین پذیرش پناهجویان سوری را برای مدتی نامحدود ممنوع می سازد.

ترامپ در یک کنفرانس خبری مشترک در کاخ سفید با حضور «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن گفت که «ما [دولت آمریکا] در حال انجام اقدامات لازم برای حفظ امنیت کشورمان هستیم».

گفتنی است که این مقام اجرایی جمهوریخواه از دادن پاسخ مشخص به این پرسش که آیا وی یک ممنوعیت مهاجرتی جدید را صادر خواهد کرد، امتناع نمود.

ترامپ بدون ارائه جزئیات بیشتر افزود که «ما به سرعت در حال کار بر روی تدابیری برای افزایش ضریب امنیت در کشورمان هستیم و شما تا هفته آینده شاهد آن خواهید بود».

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت که دولت وی به پروسه قضایی ادامه می دهد.

لازم به ذکر است که قضات دادگاه تجدیدنظر حوزه نهم آمریکا روز پنج شنبه به اتفاق آرا حکم «تعلیق موقت» صادره از سوی یک قاضی فدرال علیه ممنوعیت مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را تأیید کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ایول ترامپ
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر