بازدید 59646
۱

تفاوت رشد چشم و گوش و بینی در دوران زندگی

اندازه چشم انسان از نوزادی تا بزرگسالی تغییر نمی‌کند
کد خبر: ۶۶۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰ 09 February 2017
در پایان سه ماهگی اندازه چشمان نوزاد به قدری است که در طول مدت زندگی هیچ تغییری نمی‌کند.

به گزارش فارس، زمانی که یک نوزاد به شما نگاه می‌کند، اندازه چشمان او با زمانی که بزرگتر می‌شود هیچ تغییری نمی‌کند و به عبارت دیگر اندازه چشمان انسان در تمام طول عمر یکسان است. با این وجود محققان دریافتند که ضمن ثابت بودن اندازه چشمان انسان و عدم بزرگ شدن آن، گوش‌ها و بینی هرگز از رشد نمی‌ایستند و دایم در حال بزرگتر شدن هستند.

«هوارد هولند» از محققان علوم عصب‌شناسی در دانشگاه کورنل نحوه رشد چشمان جنین داخل رحم و سه ماه بعد از تولد را به دقت بررسی کرد و این مطالعه نشان داد چرا نوزاد انسان بامزه به نظر می‌رسد. در پایان این بررسی مشخص شد چشمان درشت نوزاد با بقیه اجزای صورت او تناسب ندارد و اندازه چشمان انسان از نوزادی تا بزرگسالی هیچ تغییری نمی‌کند.

این طور که مطالعات نشان داده است، در پایان سه ماهگی اندازه چشمان نوزاد به قدری است که در طول مدت زندگی هیچ تغییری نمی‌کند و البته این در حالی است که اجزا داخل چشم رشد می‌کنند. نکته مهم اینجاست که با افزایش سن و بزرگتر شدن مابقی اجزای سر و صورت، دو چشم انسان از یکدیگر فاصله می‌گیرند و با این وجود خود چشم به اندازه اول باقی می‌ماند.

زمانی که بزرگتر می‌شویم بینی و گوش‌های ما هم بزرگتر می‌شوند و ماهیچه‌های آنها تغییر شکل می‌دهد. این مسئله به دلیل غضروف‌های الاستیکی است که در این بافت‌ها به کار می‌رود و هرچه سن انسان افزایش میابد،‌ این غضروف‌ها خاصیت خود را از دست می‌دهند.

در این بررسی همچنین مشخص شد به مرور زمان گوش انسان به دلیل نیروی گرانش زمین به سمت پایین کشیده می‌شود و این مسئله می‌تواند روی بزرگتر شدن اندازه گوش تاثیر بگذارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
پیری خیلی بده. همه زیباییها و قدرت را از انسان میگیره. کسانی که در جوانی خیلی زیبا هستند در پیری بیشتر از بقیه زجر میکشند. چون در دوران جوانی در مرکز توجه بودند و به این وضعیت عادت کردن، ولی در پیری دیگر به آنها توجهی نمی شود و بنابراین بشدت افسرده می شوند. قابل توجه بازیگران محترم
خلاصه که اگر پیری نبود، اکثر افراد به مرگ راضی نمی شدند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر