بازدید 5917
مروری بر روزنامه های پنج شنبه 21 بهمن ماه؛

روحانی در انتخابات 96 شرکت می کند؟/ فراخوان برای حضور ملی در روز 22 بهمن

روزنامه های امروز، یکصدا مردم را به حضور در مراسم 22 بهمن که فردا برگزار می شود، دعوت کرده اند تا پاسخی کوبنده به تهدیدات اخیر امریکایی ها باشد. همچنین سرانجام مشخص شد که روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده شرکت خواهد کرد یا خیر؟
کد خبر: ۶۶۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 09 February 2017

روزنامه های امروز، یکصدا مردم را به حضور در مراسم 22 بهمن که فردا برگزار می شود، دعوت کرده اند تا پاسخی کوبنده به تهدیدات اخیر امریکایی ها باشد. همچنین سرانجام مشخص شد که روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده شرکت خواهد کرد یا خیر؟

به گزارش «تابناک»، روزنامه های امروز مردم را به حضور در مراسم فردا دعوت کرده اند.


روزنامه جوان در گزارشی با تیتر «همه به جشن انقلاب دعوتند» نوشت: «مردم ايران در حالي سي و هشتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي را جشن مي‌گيرند كه در عرصه بين‌المللي فشارهاي ناجوانمردانه‌اي را تحمل مي‌كنند. فشارهايي كه مي‌كوشد چهره نظام را نزد افكار عمومي تخريب و ميان نظام و مردم فاصله ايجاد كنند. از اين روی، حضور پرشور مردم در عرصه‌هاي عمومي به ويژه راهپيمايي 22 بهمن كه نوعي رفراندوم عمومي براي اثبات حقانيت نظام و حمايت از آن است، كه نه تنها مي‌تواند پشتوانه محكمي براي رويارويي مسئولان نظام در آوردگاه‌هاي بين‌المللي باشد، بلكه زمينه شكست طرح‌هاي مختلف دشمنان براي ضربه زدن به نظام اسلامي را فراهم خواهد كرد. از سوی دیگر اهميت اين موضوع از آن روست كه رئيس‌جمهور تازه‌كار ايالات متحده امريكا طي روزهاي اخير با لحني تهديد‌آميز و در عين حال ملتمسانه بارها از وجود «همه گزينه‌ها» عليه جمهوري اسلامي ايران گفته است. ترامپ كه با شبكه خبري فاكس‌نيوز گفت‌وگو كرده است، از اينكه جمهوري اسلامي ايران به او اعتنايي نمي‌كند، سخت عصباني است، بنابراين راهي جز تهديدهاي توخالي و لفاظي براي پاسخ به اين بي‌اعتنايي‌ها نيافته است. اما ملت ايران فردا در 38سالگي جشن انقلاب در سراسر كشور بار ديگر به او خواهند فهماند كه «ملت ايران را نبايد تهديد كرد». از اين رو شخصيت‌ها، سازمان‌ها، نهادها، احزاب و گروه‌هاي مختلف با صدور اطلاعيه‌هاي جداگانه‌اي از عموم مردم براي حضور گسترده در راهپيمايي 22 بهمن دعوت به عمل آوردند.

* حضرات آيات عظام نوري همداني، سبحاني، علوي گرگاني، مظاهري و جوادي‌آملي نيز در بيانيه‌هاي جداگانه‌اي از مردم براي شركت گسترده در راهپيمايي 22 بهمن دعوت به عمل آوردند. همچنين احزاب و گروه‌هايي همچون مؤتلفه اسلامي، خانه احزاب ايران، جامعه اسلامي مهندسين، جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي، حزب مردم‌سالاري، حزب نداي ايرانيان، حزب مردمي اصلاحات نيز از عموم مردم براي حضور در راهپيمايي 22 بهمن دعوت كردند.»


روزنامه کیهان نیز در گزارشی با عنوان «آرزوهای اوباما و ترامپ فردا لگدمال می‌شود» نوشت: «فردا با طلوع خورشید «22 بهمن» تمام شهرهای ایران اسلامی برای سی‌وهشتمین بار در اَبَرآیینی منحصر به فرد، به عزت، عظمت و ثبات قدم ملت ایران و عزم بلند آنان در حراست از آرمانهای امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی شهادت خواهند داد.»

طرح از روزنامه شهروند


روحانی در انتخابات 96 شرکت می کند؟/ فراخوان برای حضور ملی در روز 22 بهمن

ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در یادداشتی در روزنامه ایران با عنوان «راهپیمایی 22 بهمن،تجلی وحدت ملی» نوشت: «روز جمعه، بیست و دوم بهمن ماه و آغاز سی و نهمین بهار انقلاب اسلامی روزی است که گرچه نهادها، احزاب و جریان‌های سیاسی به رسم پاسداشت این رویداد تاریخ‌ساز ایران معاصر از آحاد مردم برای حضور در مراسم و راهپیمایی پرشکوه دعوت می‌کنند اما واقعیت آن است که مدعوین خود میزبانان و صاحبخانگان انقلابند. ایرانیان چه خود در به ثمر رسیدن انقلاب ایفای نقش کرده باشند و چه به عنوان نسل‌های نورسته میراثدار انقلاب پدرانشان باشند، از هر قوم، مذهب و دین و با هر اندیشه و گرایش سیاسی به خیابان می‌آیند تا با برداشتن هر گام و تکرار هر شعار هویت یگانه و وحدت خلل‌ناپذیر خود را در عرصه جهانی به تماشا بگذارند. این همه با اشراف بر این واقعیت است که انقلاب اسلامی ایران در عمر 38 ساله خود هیچگاه از تهدید دشمنان خارجی و تحریک برخی گروهک‌های ناموافق داخلی فارغ نبوده است. با این حال حضور گسترده مردم در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب همواره یکی از دلایل مؤثر در فائق آمدن بر این تهدید‌ها و تحرک‌ها و بازآفرین نیروی فزاینده‌ای است که ملت ایران را برای پایمردی در مقابل هر سختی و چالشی یاری می‌دهد.»

روحانی در انتخابات 96 شرکت می کند؟

روحانی در انتخابات 96 شرکت می کند؟/ فراخوان برای حضور ملی در روز 22 بهمن

روزنامه اعتماد در گزارشی به نقل از وزیر بهداشت با عنوان « روحاني تصميم به كانديداتوري گرفت» نوشت: « انتخابات ٢٩ ارديبهشت ماه حالا يك كانديداي قطعي دارد. زمزمه و نگراني كه در ماه‌هاي اخير در كشور با توجه به جواب مبهم رييس‌جمهور در مورد كانديدا شدن براي انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم داده بود در روزهاي اخير رفع شده است. خبري كه گويا از جلسه هيات دولت در روزهاي اخير بيرون آمده است كه حسن روحاني در آن جلسه براي انتخابات رياست‌جمهوري پيش رو اعلام كانديداتوري كرده است. خبر قطعي را ديروز سيدحسن قاضي‌زاده هاشمي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در بيست و پنجمين اجلاس روساي دانشگاها و دانشكده‌هاي علوم‌پزشكي داده و با اعلام تصميم روحاني براي حضور در انتخابات رياست‌جمهوري دوره دوازدهم گفت: «خوشحال هستيم از اينكه دكتر روحاني تصميم گرفته‌اند در انتخابات آتي شركت ‌كنند و اميدوار هستم مورد اعتماد مجدد مردم قرار گيرند و با راي بالاتر از ٢٤ خرداد ٩٢ بار ديگر رييس‌جمهور كشورمان شوند. » ١٢ دي ماه همين امسال بود كه حسن روحاني در قاب تلويزيون قرار گرفت تا با مردم گفت‌وگوي زنده داشته باشد. مهم‌ترين نكته آن گفت‌وگو اما در كنار همه گزارش‌هاي اقتصادي كه رييس‌جمهور به مردم داد، سكوت او در برابر سوال مجري رسانه ملي براي كانديدا شدن در انتخابات پيش‌رو بود. سوالي كه حسن روحاني در مورد آن گفت: «هنوز فرصت زيادي تا آن زمان باقي مانده است» اين اما تنها مرتبه‌اي نبود كه حسن روحاني در برابر اين سوال سكوت كرد. »

علی مطهری طلسم را شکست

روحانی در انتخابات 96 شرکت می کند؟/ فراخوان برای حضور ملی در روز 22 بهمن

روزنامه آفتاب یزد در گزارشی با تیتر «طلسم شکن» با اشاره به سخرانی علی مطهری در مشهد نوشت: « 30 آبان امسال بود که یک خبر کل کشور را فرا گرفت، خبری مبنی بر لغو یک سخنرانی، سخنرانی نایب رئیس رسمی مجلس دهم. آن هم در مشهد. لغو سخنرانی علی مطهری چیزی نیست که به این راحتی‌ها از یاد برود، سخنرانی که وقتی جلویش گرفته شد غوغا به پا کرد، آن قدر که اگر می‌گذاشتند او در آنجا سخنرانی کند اینقدر انعکاس پیدا نمی‌کرد که وقتی نگذاشتند... برای چند روزی لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد تبدیل به یک مسئله سیاسی در کشور شد، اینکه چگونه علی‌رغم مجوزهای لازم سخنرانی نایب رئیس مجلس لغو می‌شود بلوایی به راه انداخت، شخص مطهری برافروخته از این موضوع، نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور نوشت و رئیس جمهور هم بلافاصله در پاسخ به این نامه، وزرای دادگستری و کشور را مسئول رسیدگی به این موضوع کرد... و در این دستور پیگیری نوشت: "اتفاقی که در شهر مشهد رخ‌داد، مایه شرمساری است..." مایه شرمساری دولت همانا و توضیحات متعدد و گاه متناقض و متفاوت این و آن یک طرف دیگر. در آن هنگامه، نمایندگان مجلس از امیدی‌ها گرفته تا لاریجانی در تقبیح این لغو سخنرانی سخن‌ها‌ گفتند. به هر ترتیب که بود صحبت‌های علی مطهری در 30 آبان مشهد به گوش کسی نرسید و روایاتی متعدد هم، از چرایی لغو آن ماجرا تا به امروز بیان شده است.»


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر