بازدید 2411

جزئیات جلسه شورای عالی حفاظت فنی

آخرین جلسه شورای عالی حفاظت فنی به بررسی حادثه ساختمان پلاسکو اختصاص پیدا کرد و در آن پیشنهاد اضافه شدن سه وزارتخانه به عضویت شورا مطرح شد.
کد خبر: ۶۶۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳ 07 February 2017
آخرین جلسه شورای عالی حفاظت فنی به بررسی حادثه ساختمان پلاسکو اختصاص پیدا کرد و در آن پیشنهاد اضافه شدن سه وزارتخانه به عضویت شورا مطرح شد.

به گزارش ایسنا، شورای عالی حفاظت فنی زیرمجموعه معاونت روابط کار است که در جلسه اخیر خود به موضوع حادثه پلاسکو پرداخت.

در این جلسه موضوع حادثه پلاسکو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهاد شد تا سه وزارتخانه، نیرو و راه و شهرسازی و کشور نیز به شورای عالی حفاظت فنی اضافه شوند اما موضوع تصویب آن در شورا به بعد از انجام کار کارشناسی و بررسی‌های بیشتر در این خصوص موکول شود.

ایمن‌سازی و سالم سازی محیط کار از اولویتهای حوزه روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و تلاش شده تا موضوع امنیت و سلامت جامعه به عنوان دو رکن غیر قابل تفکیک در راهبردها موردنظر قرار گیرد.

جلوگیری از حوادث و سوانح شغلی و ارتقای فرهنگ ایمنی و بهداشت کار در محیط های کاری نیز رویکرد دیگری است که در راستای حفظ سرمایه‌های انسانی و مادی دنبال می‌شود.

از دیگر موضوعات جلسه حذف امضای موافق و مخالف سخت و زیان آوری شغل از فرم‌های مربوطه بود.

در حال حاضر نام و امضای افراد و اداراتی که با سخت و زیان‌آور بودن شغل نیروی کار موافق یا مخالف هستند، در برگه‌های بررسی سخت و زیان آوری موجود است که در جلسه شورا به جهت جلوگیری از اعتراضات کارگری به مخالفان پیشنهاد شد تا در فرم دیگری که در اختیار کارگر قرار می‌گیرد. نام و امضای افراد و ادارات قید نشود و آنچه به کارگر اعلام می‌شود حداقل و حداکثر آرای موافق و مخالف باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس