بازدید 1680

ورود کمیسیون اجتماعی مجلس به موضوع دورکاری کارکنان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از از ورود کمیسیون اجتماعی به موضوع دورکاری کارکنان خبر داد و بر لزوم تقویت فرهنگ دورکاری در کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۶۶۴۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 07 February 2017
مسعود رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اظهارات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه با توجه به این‌که مفاهیم کار و دورکاری در حال تغییر است باید در حوزه قانون‌گذاری‌های این بخش تجدیدنظرهایی صورت گیرد از ورود کمیسیون اجتماعی مجلس به موضوع دورکاری کارکنان خبر داد و گفت: دور کاری فواید زیادی را برای کارکنان و کشور به همراه دارد اما در درجه نخست فرهنگ دورکاری باید در کشور تقویت شود؛ البته مقدمه اجرای بهتر دورکاری تصویب قوانین موثر است تا  از این طریق بتوان این مهم را در کشور فراگیر کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه دورکاری، کاهش هزینه های حمل و نقل، بهبود کیفیت زندگی، کاهش فشارهای روانی ناشی از کار، مراقبت و نگهداری بهتر از فرزندان را برای کارکنان به همراه دارد، گفت: از آنجایی که برخی دورکاری را عاملی برای کاهش امنیت شغلی می دانند بهتر است سازوکاری فراهم و تعریف شود تا از این طریق جایگاه و امنیت شغلی کارکنان به ویژه زنان به خطر نیفتد.

این نماینده مردم در مجلس دهم،  با بیان اینکه استحکام بنیان خانواده و حضور بیشتر زنان در خانه و کنار فرزندان از جمله فواید دورکاری زنان شاغل است، تصریح کرد: بهتر است زیرساخت ها برای تحقق و اجرای دورکاری فراهم شود تا کارکنان به ویژه زنان با طیب خاطر و امنیت فکری کارهای خود را در منزل انجام دهند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت حقوق کارکنان در شرایط دورکاری تاکید کرد و افزود: با دورکاری نباید در درآمد و اضافه کار کارکنان خللی وارد شده و در حق آنها اجحافی صورت گیرد.

 

بدون برنامه ریزی دقیق و فراهم نمودن زیرساخت های لازم نمی توان دورکاری را تحقق بخشید

نماینده مردم شیراز در مجلس دهم،  با تاکید بر اینکه بدون برنامه ریزی دقیق و فراهم نمودن زیرساخت های لازم نمی توان دورکاری را تحقق بخشید، تصریح کرد: دورکاری نباید به معنای تعدیل نیروی انسانی باشد بلکه باید با بومی کردن آن و همین طور شناسایی و رفع مشکلات سد راه این موضوع آن را در فضای اداری نهادینه کنیم.

 

دورکاری عاملی موثر در کاهش بار ترافیک و آلودگی هوای کلانشهرها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی،  با بیان اینکه دورکاری عاملی موثر در کاهش بار ترافیک و آلودگی هوای کلانشهرها است، تصریح کرد: با تحقق این امر زنان ساعات بیشتری را در کنار فرزندان خواهند بود همچنین برای فرزندآوری هم موثر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار