بازدید 2317

وزارت خارجه پاسخ دندان‌شکنی به اظهارات ضدایرانی ترامپ دهد

کد خبر: ۶۶۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 06 February 2017
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم اتخاذ مواضع هوشمندانه و پاسخ دندان‌شکن نسبت به اظهارات ضد ایرانی ترامپ گفت که دستگاه دیپلماسی باید از تمامی ابزارهای دیپلماتیک همچون نزدیکی بیشتر با کشورهای اروپایی و چین برای مقابله با ترامپ استفاده کند.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اقدامات آمریکایی‌ها بویژه در دولت جدید ما را به یاد این تفسیر و فرموده دقیق حضرت  امام از رفتار قدرت‌های سلطه گران می‌اندازد که فرمودند اگر جلوی قدرت‌های سلطه‌گر همچون آمریکا که مثل حیوان‌های وحشی هستند، بایستید، می‌ایستند. اگر حمله کنید و دنبالشان کنید فرار می‌کنند و اگر کوتاه بیاییم حمله می‌کنند و حمله ور می‌شوند.

وی افزود: این فرموده نشان می‌دهد که باید در مقابل آمریکایی‌ها محکم ایستاد چون اگر سکوت کنیم و کوتاه بیاییم آنها به ما حمله ور می‌شوند. طبیعتا در شرایط فعلی با این نوع توهین‌ها و تحریم‌های ناجوانمرادنه علیه ملت ما باید وزارت خارجه قاطع و محکم عمل کند و مواضع هوشمندانه و پایداری داشته و با اقدامات قاطع پاسخ‌های دندان‌شکنی به دولت آمریکا بدهد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه «باید در واکنش به مواضع ضد ایرانی ترامپ فعالیت‌های جدی در چند زمینه داشت» گفت: اولین محور پاسخگویی قاطع است. در این شرایط انتظار نمی‌رود رئیس جمهور، وزارت خارجه، مجلس و کمیسیون امنیت ملی سکوت کنند. باید همه مواضع قاطع داشته باشند.

وی تاکید کرد: از طرف دیگر باید با استفاده از ظرفیت نهادها و مجامع بین‌المللی  دولت آمریکا را وادار به پایبندی به تعهدات بین‌المللی کرد و با روشنگری و تبیین مسائل تحولات اخیر را برای افکار عمومی مشخص کرد. تا بتوان اقدامات تاثیرگذاری را انجام داد.

نقوی‌حسینی در پایان گفت: طبیعتا در این راه استفاده از تمامی ظرفیت‌های دیپلماتیک همچون همگرایی بیشتر با کشورهای اروپایی و چین و بسیاری از کشورهایی که علیه ترامپ و سیاست‌های غلط و نسنجیده‌اش اعتراض کرده‌اند، ضروری است. باید همه امکانات دیپلماتیک را بسیج کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی