بازدید 17722
۵
مروری بر روزنامه های دوشنبه هجدهم بهمن ماه؛

کنایه های سنگین به سرمربی تیم ملی فوتبال/ گزارشی از وضعیت بحرانی گروگان های ایرانی در سومالی

روزنامه های امروز به مثابه چند روز گذشته، اقدامات ضد ایرانی رئیس جمهور جدید امریکا را ارزیابی و تحلیل کرده اند. این در حالی است که برخی موضوعات سیاست داخلی و همچنین پیروزی قاطع پرسپولیس در مقابل تراکتورسازی، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۶۶۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 06 February 2017

روزنامه های امروز به مثابه چند روز گذشته، اقدامات ضد ایرانی رئیس جمهور جدید امریکا را ارزیابی و تحلیل کرده اند. این در حالی است که برخی موضوعات سیاست داخلی و همچنین پیروزی قاطع پرسپولیس در مقابل تراکتورسازی، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

به گزارش «تابناک»، تحلیل اقدامات ضد ایرانی ترامپ در کانون توجه روزنامه های امروز است.

روزنامه جوان در گزارشی با تیتر «وزراي ترامپ در تكاپوي استعفا» با اشاره به اینکه دادگاه استيناف هم عليه فرمان ترامپ رأي داد، نوشت: « مخالفت دادگاه فرجـــام با درخواست تجديد نظر رئيس‌جمهور 63ميليون رأيي امريكا، فعلاً دونالد ترامپ تازه كار و مدعي را كه مدعي تغيير سيستم سياسي و كشيدن سيفون در واشنگتن بود، لاي چرخ‌دنده‌هاي سياست در واشنگتن قرار داده است. دادگاه فرجام فدرال در امريكا با درخواست تجديد نظر دولت امريكا براي ابقاي فوري فرمان اجرايي رئيس‌جمهور اين كشور در محدوديت سفر به امريكا، مخالفت كرده است. همزمان، از همين روزهاي نخست زمزمه استعفاي وزرا در كابينه ترامپ شنيده مي‌شود.

دادگاه فرجام در سان‌فرانسيسكو درخواست تجديد نظر و اجراي فوري فرمان اجرايي رئيس‌جمهور امريكا را كه از سوي وزير امنيت داخلي و وزير امورخارجه تسليم شده بود، نپذيرفت و شنبه‌شب (۴ فوريه / ۱۶ بهمن) مخالفت خود را با تقاضاي دولت اعلام كرد. با اينكه دعواي حقوقي بر سر اين مسئله هنوز كاملا حل و فصل نشده و دادگاه فرجام تنها درخواست دولت به منظور اجراي فوري فرمان ترامپ را رد كرده است، اما با استناد به خود متن درخواست تجديد نظر دولت اقتدار ترامپ دوباره به چالش كشيده شد. دولت امريكا در استدلال درخواست اعتراضي خود تصريح كرده بود كه تعليق فرمان ترامپ، «اقتدار و اتوريته رئيس‌جمهور و توانايي و صلاحيت او در تصميم‌گيري در مورد مسائل امنيت ملي را زير سوال مي‌برد.» حكم اوليه لغو فرمان از سوي يك قاضي فدرال در سياتل صادر شده بود كه در درخواست‌نامه دولت امريكا هم چنين آمده است كه قاضي دادگاه سياتل حكم خود را «براساس بررسي‌ها و تحليل‌هاي حقوقي بسيار محدودي صادر كرده و با صدور حكمي كه كل ايالات متحده را شامل مي‌شود، پا را از حدود اختيارات خود فراتر گذاشته است.»

 کنایه های سنگین به سرمربی تیم ملی فوتبال/ گزارشی از وضعیت بحرانی گروگان های ایرانی در سومالی

روزنامه کیهان نیز در خبری با عنوان «هدف ترامپ از تهدید ایران، بالا کشیدن ثروت عربستان است» به نقل از «مجتهد» فعال توئیتری عربستان اعلام کرد: آمریکا هرگز حتی یک گلوله هم به سمت ایران شلیک نخواهد کرد و اظهارات تهدید‌آمیز ترامپ تنها با هدف بالا کشیدن ثروت‌های عربستان است.

 

علی ودایع نیز در یادداشتی در روزنامه مردم سالاری نوشت: «واشنگتن می‌خواهد که سوریه را با مسکو تقسیم کرده و ایران را نیز مورد معامله قرار دهد. نکته حائز اهمیت اینجاست که تکرار ماجرای «معامله بزرگ» که «یولیاتیموشنکو» به قطعنامه ۱۹۳۱شورای امنیت علیه ایران فروخته شد‌؛ همانند ماجرای «یانوکوویچ» خیلی زود فسخ خواهد شد.پوتین می‌داند که قطب شمال و آسیای میانه خیلی زود به محل مجادلات روسیه با آمریکا تبدیل می‌شود اما این نگرانی وجود دارد که منافع تهران در بده بستان کاخ سفید مورد تهدید قرار گیرد. روسیه منهای تضاد منافع، می‌داند که نظم ترامپ با الگوی کیسینجر قابل اعتماد نیست اما سیاست خارجی کرملین هم قابل پیش بینی نیست.

ترامپ رغبت چندانی به حضور در خلیج فارس ندارد و فرماندهی نظامی‌منطقه را در تکمیل برنامه‌های اوباما به بریتانیا واگذار کرده است. بازگشت کت قرمزها پس از 60 سال از طریق بحرین اتفاقی نیست که از کنار آن بتوان بی تفاوت عبور کرد. آمریکا می‌خواهد که همانند الگوی خاوردور، شورای همکاری‌ خلیج فارس هزینه‌های تقابل با تهران را بپردازند. ترامپ در میان برنامه‌های خود تله‌های انفجاری برای انهدام تفاهم برجام و حتی آغاز جنگ با ایران را تدارک دیده است.

جمهوری اسلامی‌در وضعیت موجود می‌تواند ضمن حفظ رفاقت و تعریف منافع مشترک با روسیه مانع تکرار اتفاقات گذشته شود. بزرگ‌ترین فرصت برای تهران این است که از شکاف اتحادیه اروپایی با آمریکا نهایت بهره را کسب نماید و روابط اقتصادی و سیاسی را با بروکسل گسترش دهد. اگرچه حفظ اقتدار لازمه مواجهه با هرنوع تهدیدی است اما ترامپیسم پدیده ای است که نیازمند هوشمندی خاصی است.»

طرح از روزنامه شهروند

کنایه های سنگین به سرمربی تیم ملی فوتبال/ گزارشی از وضعیت بحرانی گروگان های ایرانی در سومالی 

پیروزی تپل ها

 

روزنامه های ورزشی امروز عموما در تیترهای کنایه ای به کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال، پیروزی مقتدرانه پرسپولیس مقابل تراکتور را پوشش داده اند.

روزنامه ایران ورزشی در گزارشی با تیتر «پرخورها تراکتور را قورت دادند!» نوشت: «از فینال لیگ همه جور اتفاقی انتظار می‌رفت الا گل دقیقه یک. هنوز یک دقیقه از شروع بازی نگذشته بود که پرسپولیس ورزشگاه را به آتش کشید. بعد از اولین حمله تیمی این پاس عمقی سروش رفیعی بود که باعث شد طارمی با اخباری تک به تک شود. طارمی در دریبل گلر ملی‌پوش حریف موفق بود و با کلی مکث و دقت ضربه نهایی را زد و وقتی تکل محمدی و بنگر به توپ نرسید ورزشگاه روی هوا رفت. این گل می‌توانست ورزشگاه را تبدیل به دیگی جوشان کند اما بعد از دو، سه دقیقه بازی آرام گرفت. در دقایق باقیمانده اخراج دو بازیکن از دو تیم مهم‌ترین اتفاق ممکن بود تا پرسپولیس با یک برد شیرین و بزرگ گامی بلند به سوی قهرمانی بردارد و اختلاف امتیازش با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده را به 9 برساند.»

 
کنایه های سنگین به سرمربی تیم ملی فوتبال/ گزارشی از وضعیت بحرانی گروگان های ایرانی در سومالی 

وضعیت بحرانی گروگان های ایرانی در سومالی

 کنایه های سنگین به سرمربی تیم ملی فوتبال/ گزارشی از وضعیت بحرانی گروگان های ایرانی در سومالی

روزنامه قانون در گزارشی با تیتر «زمان مارش نظامیـست» به وضعیت بحرانی گروگان های ایرانی در سومالی پرداخته است. در بخشی از این گزارش می خوانیم: «بيش از دو سال است كه خانواده صيادان ايراني ربوده شده به دست دزدان دريايي سومالي، با نگراني و بي اطلاعي از حال و روز عزيزان خود، روز را به شب مي رسانند. گاهي رسانه ها، خبري بر اساس شنيده هاي خود از منابع مختلف منتشر مي كنند و بعد از اتمام هياهوي آن، همه چيز در اين رابطه به فراموشي سپرده مي شود. اخبار رسيده تا كنون بيانگر اين موضوع است كه هشت نفر از افراد ربوده شده به دليل سختي هاي موجود و نرسيدن غذا، جان خود را از دست داده اند و چهار نفر نيز موفق شدند از دست دزدان دريايي فرار كنند. در آخرين ويديوي منتشر شده از صيادان اسير، اين موضوع مطرح است كه آن‌ها حال و روز خوشي ندارند. در اين فيلم مشاهده كرديم كه غذاي مناسب در اختيار آن ها قرار نمي گيرد و بر اساس شنيده ها در فيلم، هر دو هفته يك بار يك وعده غذايي در اختيار صيادان قرار مي گيرد و اين افراد براي زنده ماندن مجبور هستند از علف‌هاي اطراف محل استقرار خود تغذيه كنند. با وجود اينكه بيش از دو سال از اين ماجراي تلخ مي گذرد اما به نظر مي‌رسد عزمي براي اقدام جدي كه منجر به نتيجه خوشايند و آزادي اين صيادان باشد، وجود ندارد، با اين حال خانواده صيادان چشم به راه عزيزان خود هستند و بايد ديد از اين افراد چه تعدادي به سلامت به ميهن خود باز مي گردند. آيا مسيرهايي كه به اين هدف منتهي مي‌شود را مسئولان جمهوري اسلامي طي مي‌كنند يا به پرداخت خسارت، رايزني‌هاي ديپلماتيك و ژست‌هاي سياسي بسنده خواهند كرد.»

دعوت ناطق به همدلی

کنایه های سنگین به سرمربی تیم ملی فوتبال/ گزارشی از وضعیت بحرانی گروگان های ایرانی در سومالی 

روزنامه شهروند در گزارشی با تیتر «نظام نیاز به بازسازی دارد» به سخنان ناطق نوری در آستانه سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته است. در بخشی از این گزارش می خوانیم: «علی‌اکبر ناطق‌نوری معتقد است؛ قانون اساسی ما نیاز به بازنگری دارد و نظام ما نیاز به بازسازی دارد. او یکی از چهره‌های موثر انقلاب است. این روزها و درسالگرد انقلاب، چهره جوان علی‌اکبر ناطق‌نوری، بیش از دیگران درفیلم‌های مربوط به روز ١٢ بهمن و سخنرانی تاریخی حضرت امام‌خمینی(س) در بهشت‌زهرا درکنار بنیانگذار جمهوری اسلامی دیده میشود. دراین فیلم‌ها او هنوز جوان است، بدون عمامه با حرکات دست و فریادهای پیاپی از مردم میخواهد آرام باشند تا سخنرانی امام آغاز شود. ٣٨‌سال بعد او یکی از شیوخ و ریش‌سفیدان جمهوری اسلامی محسوب می‌شود. وی رئیس بازرسی دفتر رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. اصلاح‌طلبان و اصولگرایان دو جناح سیاسی جمهوری اسلامی به یک نسبت به او احترام می‌گذارند، هرچند اولی بیشتر امید دارد که سرانجام بتواند از ظرفیت‌های سیاسی‌اش بهره ببرد. سال‌هاست تحلیلگران سیاسی آن ناطق‌نوری تماما متعلق به جناح راست را فراموش کرده‌اند. درمصاحبه‌ای که با سایت شفقنا انجام داده، رویکرد تازه‌تری هم اتخاذ کرده است. درست روز انتشار مصاحبه درصفحه اینستاگرامش تصویری از مرحوم آیت‌الله حسینعلی منتظری را منتشر کرده، درمتن مصاحبه هم البته به تمجید از «آیت‌الله مغضوب» گفته است: «آقای منتظری فرد بسیار باسواد و محقق و جزو ملاهای معروف حوزه بود؛ مبارز، به معنای واقعی کلمه، انقلابی و انسانی بسیار صریح و درصراحت اظهار عقیده کم‌نظیر بود. درعین‌ حال، ساده‌دل هم بود و هیچ پیچیدگی نداشت و همین ساده‌دلی هم گاهی برایش مشکل ایجاد می‌کرد.» ناطق‌نوری در آخرین سطور این مصاحبه کلام را به جایی رسانده که آیت‌الله ‌هاشمی در آخرین سخنرانی‌هایش به آن اشاره کرد. در آستانه سی‌وهشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی او از لزوم بازنگری در قانون اساسی سخن گفته و حتی معتقد است؛ نظام هم نیاز به بازسازی دارد. هرچند موضوع را بیشتر بازنکرده، اما اظهاراتش یادآور پیشنهاد‌ هاشمی‌رفسنجانی است که ١٠روز پیش از درگذشتش گفت: «کشورهای مختلف قانون اساسی خود را تغییر دادهاند، ما چرا تغییر ندهیم؟»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۵
همه شاهد بودند ، با برنامه قبلی و قلع و قمع تراکتوری ها ، بالاخره آنچه تصمیم بود عملی شد و پرسپولیس پیروز .
به نظر من حق با کی‌روشه و پرسپولیس و مربیش خیلی زیاده‌خواه هستن، اصلا اولین کسی که موضوع اضافه وزن رو مطرح کرد خود برانکو بود که گفت بازیکنان پرسپولیس تو اردوی تیم ملی اضافه وزن پیدا می کنن حالا واسه ما ادای در میاره و میگه کی‌روش لمپنه، خودت لمپنی و تیمت....الانم که ابر و باد و مه خورشید و فلک دست به دست هم دادن که پرسپولیسو قهرمان کنن که خدا رو شکر دارن به آرزوشون میرسن
جام ندیده‌ها
پاسخ ها
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
... اجنبی پرست
رضا آبادیه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
1.طرفدار عادل استقلال!!!!!! لطفا در مورد تیم خودت و داوری های مربوط به بازی با استقلال خوزستان ،نفت تهران ، و ... صحبت کن 2- آره همه دست به دست هم دادن از جمله فیفا ،افتخاری مدیر عاملتون ، مربی تون ،خرید های عالی و گرون قیمت تیمتون .(بختیار ، حاج محمدی ،کنعانی ....) تا پرسپولیس قهرمان بشه.3-معلومه که بدجور میسوزی اما باید ظرفیتت رو بالا ببری چون با این شرایط هفنه بعد باید بری بیمارستان سوختگی.
تابی یه اقای ناطق مونده ظاهرا با این کارا میخوای حملات دلواپسان دلسوز انقلابی رو با این کارات بکشونی به سمت این بنده خدا نکن شیطونی نکن ادمای خوب رو فوش خور این عزیزان بهتر از جان دلواپس نکن که این ها قدر هیچ کس رو نمیدانند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر