بازدید 2723
بسته خبرهای انتخاباتی تابناک؛

آخرین خبر از لیست اطلاح‌طلبان/ دلیل لغو سخنرانی علی مطهری/ عدم دریافت وثیقه از نامزدهای انتخابات 96

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 4 ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.
کد خبر: ۶۶۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴ 05 February 2017
به گزارش «تابناک»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می شود.

به گزارش «تابناک»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می شود.

آخرین وضعیت تهیه لیست اطلاح طلبان در انتخابات شوراها

رییس کارگروه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی شورای عالی گفت: افرادی در لیست اصلاح طلبان برای شورای شهر و روستا قرار می گیرند که دارای تخصص بوده و با مدیریت چالش های شهری و روستایی مربوطه آشنانی نسبی داشته باشند
به گزارش ایلنا، حسین کمالی ، درباره فعالیت شورای سیاست‌گذاری عالی گفت: هیأت رئیسه شورای عالی سیاست‌گذاری هفته گذشته جلسه  خود را برگزار کرد. کارگروه‌ها اقدامات صورت گرفته را گزارش دادند و همچنین بحث تعامل بین کارگروه‌ها برای تسریع در روند شورای عالی  مورد بحث گفت‌وگو قرار گرفت.
او ادامه داد: کار‌گروه استان‌ها  فعالیت‌هایی که توسط شورای عالی در سایر شهرها و استان‌های کشور انجام شده بود را گزارش داد و همچنین کارگروه تعامل و رایزنی نیز نتیجه مذاکرات خود را با اشخاص حقیقی و حقوقی موثر در امر انتخابات بیان کرد.
عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان افزود: بنا بود گروهی مسئولیت برنامه‌ریزی‌های درازمدت انتخاباتی را بر عهده و مورد بررسی قرار دهند، اصلاحات لازم را برای ادامه کار پیشنهاد دهد و سه گزینه‌ای که می‌تواند هدف مذکور را در امتداد فعالیت کارگروه سوم و یا ادغام در آن و یا مستقل تعریف نماید مورد ارزیابی قرار دهد که نتیجه کار به مشخص شدن کامل اهداف گروه مورد نظر موکول شد.
او همچنین گفت: بر اساس شاخص‌های ذکر شده، شورای عالی اداره انتخابات در استان‌ها و شهرستان‌ها را به خود آنان واگذار کرده و حمایت‌های برنامه‌ای از آنان همچنان ادامه خواهد داشت.
کمالی خاطرنشان کرد:  قانون شوراهای شهر و روستا جامعیت کامل و کافی نداشته و در آینده نزدیک می‌بایست مورد بازنگری قرار گیرد، حدود دخالت شورای شهر به دایره وظایف شهرداری محدود شده و از جامعیت اداره شهر برخوردار نیست. 

افزایش تعداد نمایندگان همه استان ها به جز تهران

حمیدرضا کاظمی نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس  ، درباره افزایش تعداد نمایندگان مجلس در دوره بعدی اظهارکرد: نمایندگان مجلس بر این باورند که 20 سال یعنی از پایان سال 76 تا به امروز برخلاف قانون که قرار بود تعداد نمایندگان مجلس افزایش پیدا کند این موضوع تحقق پیدا نکرده است.

وی افزود: در قانون آمده است که مجلس می‌تواند هر 10 سال یکبار تعداد نمایندگان را افزایش دهد اما در 20 سال گذشته طرح اضافه شدن تعداد نمایندگان اجرایی نشده است به خاطرهمین نمایندگان مجلس طرحی را در این باره ارائه داده‌اند.

نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: در جلسه‌ای که در کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس برگزار کردیم مقرر شد تا 45 روز به وزارت کشور فرصت دهیم تا لایحه‌ای را درباره افزایش تعداد نمایندگان به مجلس ارائه دهد تا بتوانیم بررسی تلفیق لایحه دولت و طرح نمایندگان را در دستور کار قرار دهیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: امیدواریم پس از ارسال این لایحه از سوی دولت و تصویب آن در مجلس بتوانیم تعداد نمایندگان را افزایش دهیم.

نائب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به اینکه در پیشنهاد مطرح شده در هراستانی تعداد نمایندگان یک نفر افزایش خواهد داشت گفت: این موضوع برای استان تهران لحاظ نشده است و سهمیه این استان همان 30 نفراست و نمایندگان تنها درصدد بودند تا استان‌هایی که مشکلات بیشتری دارند تعداد نمایندگان‌شان افزایش پیدا کند.

کاظمی در پایان اظهارکرد: در مجموع در صورت تصویب این طرح تعداد نمایندگان در دوره بعد مجلس 40 نفر افزایش خواهد داشت.

تأثیر فقدان هاشمی بر آرایش سیاسی از دیدگاه ناطق نوری

حجت الاسلام والمسلمین در گفت وگویی مفصل با سایت شفقنا، خاطرات خود از روی ورود امام خمینی (ره) به ایران در دوزادهم بهمن 57 را بازگو کرده و طی آن به بیان نقش برخی از شخصیت های انقلاب اسلامی در پیروزی آن پرداخته است. 

او در بخشی از این گفت وگو در مورد آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز صحبت کرده است. 
ناطق نوری در پاسخ به پرسشی درباره فقدان حضور آیت الله هاشمی بر آرایش سیاسی کشور  در انتخابات پیش روی می گوید: من قائلم که هیچ تأثیر ویژه ای نخواهد داشت؛ خوشبختانه جامعه ما با وجود این شخصیت ها، این رشد سیاسی و قدرت انتخاب را دارد و مردم ما در لحظات حساس، خوب تصمیم می گیرند و آموزه ها و نگاه ها را فراموش نکرده اند. البته و متأسفانه این طور هست که ما ایرانی ها حافظه تاریخی خوبی نداریم، ولی نه تا این اندازه. به اعتقاد من، آرایش سیاسی در کشور تغییر فاحشی نمی کند و گروه ها توسط همین رهبران بزرگ به بلوغی رسیده اند که بتوانند تصمیم بگیرند.

انصافاً آقای هاشمی در ظرفیت داری جزو کم نظیرها بود و انسان پرظرفیتی بود. در مصاحبه ای که راجع به ایشان داشتم، گفتم: امیرالمومنین(ع) به کمیل می فرماید: «إنَّ هذه القلوب أوعیه فخیرها أوعاها؛ قلب های انسان ها ظرف است و بهترینشان آنی است که ظرفیت بیشتر دارد.»
دلیل لغو سخنرانی علی مطهری در همدان چه بود؟
به گزارش ایرنا، معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان گفت: ساعت 11 امروز یکشنبه از دفتر نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با وی تماس گرفته شده است. 
محمد ابراهیم الهی تبار افزود: بگفته مسئول دفتر این نماینده مجلس شورای اسلامی، علی مطهری به علت کسالت جسمی ناشی از 'دیسک کمر' قادر به سفر به همدان نشده است. 
دانشگاه بوعلی سینا بیش از 12 هزار دانشجو در رشته و مقطع های مختلف دارد و قرار بود علی مطهری نماینده تهران در خانه ملت در سالن شهید چمران دانشگاه بوعلی سینا در جمع دانشجویان سخنرانی کند
از نامزدهای انتخابات 96 وثیقه‌ دریافت نمی‌شود

 معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: قرار نیست از نامزدهای انتخابات اردیبهشت 96 وثیقه دریافت شود اما اگر قانون نظام جامع انتخابات به انتخابات اردیبهشت 96 رسید کلیه حقوق و تکالیف بر اساس قانون جدید خواهد بود.

حسینعلی امیری در پاسخ به این  پرسش که آیا قرار است از نامزدهای انتخابات سال 96 وثیقه‌ای گرفته شود، اظهارکرد: گرفتن  وثیقه یعنی تعیین تکلیف برای نامزدهای انتخابات و با آیین نامه نمی‌شود حق و تکلیف ایجاد کرد و این مسئله به قانون گذاری نیاز دارد.

وی افزود: تاکنون همین بحث در دولت مطرح نشده است و اگر بنا باشد چنین کاری انجام شود باید در قانون پیش‌بینی شود. البته در نظام جامع انتخابات تکالیفی برای نامزدهای انتخابات در نظر گرفته شده است که این لایحه اکنون در کمیسیون سیاسی دفاعی دولت مطرح است و هنوز به مرحله جمع بندی نهایی نرسیده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: این لایحه پس از نهایی شدن در کمیسیون سیاسی دفاعی در دستور کار دولت قرار می‌گیرد و پس از آن باید به تصویب دولت برسد و سپس به مجلس ارسال شود.

امیری در پایان خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی هیچ گونه تکلیفی برای دریافت وثیقه از نامزدهای انتخاباتی  در قانون انتخابات فعلی نداریم، اما اگر قانون نظام جامع انتخابات به انتخابات اردیبهشت 96 رسید کلیه حقوق و تکالیف بر اساس قانون جدید خواهد بود، اما اگر این قانون به تصویب مجلس نرسد، انتخابات 96 بر اساس قانون فعلی انتخابات برگزار می‌شود و در قانون فعلی هم تکلیفی برای نامزدهای انتخابات در نظر گرفته نشده است.

محمود صادقی:اصلاح‌طلبی یک تفکر اپوزیسیونی نیست

 محمود صادقی  با اشاره به درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اظهار کرد: این اتفاق می‌تواند برای گروه‌های اصلاح‌طلب و اعتدالی از یک تهدید به یک فرصت تبدیل شود تا ضرورت انسجام را بیشتر درک کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که محوریت جریان اعتدال پس از آیت‌الله هاشمی چه کسی خواهد بود؟ توضیح داد: تفکر اصلاح‌طلبی یک تفکر اپوزیسیونی نیست که بخواهد ضدیت کند، بلکه در ذیل گفتمان انقلاب اسلامی و نظام مطرح می‌شود و تابع سیاست‌های کلی نظام است، هرچند ممکن است نقدهایی داشته باشد، اما اگر بخواهیم مصداقی بحث کنیم در این مقطع حضور رئیس جمهور اصلاحات در کنار شخصیت‌های بزرگ دیگر مانند آقای عارف، آقای روحانی و یادگار امام می‌تواند تاثیر گذار باشد.

صادقی درباره انتخابات پیش‌ روی شوراها و مشکلات اصلاح‌طلبان در این‌باره اظهار کرد: بخشی از چالش‌ها مربوط به برخی محدودیت‌ها می‌شود و بخشی دیگر مربوط به این است که وحدت بین احزاب حفظ شود و دچار انشقاق نشوند، مورد اول که از کنترل خارج است و با تعامل با بخش‌های حاکمیتی باید آن را به حداقل رساند، اما مورد دوم برمی‌گردد به شورای عالی سیاست‌گذاری و تشکیلاتی که برای به حداکثر رساندن وحدت راه انداخته‌ شده تا انسجام میان اصلاح‌طلبان شکل بگیرد.

ترامپ در انتظار انتخابات ایران

وب سایت ایندین اکسپرس در گزارشی نوشت: رئیس جمهور آمریکا ترامپ که تاپیش از این توافق برجام را یکی از بدترین توافق های انجام شده می دانست، به احتمال زیاد با این موضوع کنار آمده و خود وی نیز از این توافق حمایت خواهد کرد.این وب سایت نوشت: همچنان کاملا مشخص نیست که واکنش نهایی ترامپ در قبال این توافق چه باشد، اما تحلیل گران بر این باورند که وی متقاعد شده است که این توافق را متوقف نکند و همچنین بر این باور است که این توافق یک فرصت اقتصادی برای آمریکا نیز می باشد.

ایندین اکسپرس افزود: ترامپ در زمان سخنرانی های خود در مبارزات انتخاباتی، به شدت از این توافق و گروه ۱+۵ انتقاد کرد و پاره کردن توافق برجام را اولویت اول خود دانست. توافق برجام حتی در داخل آمریکا نیز حامیان بزرگی دارد. اخیرا عده از دانشمندان آمریکایی و همچنین برندگان جایزه نوبل و مشاوران هسته ای کاخ سفید در نامه ای به رئیس جمهور آمریکا خواستار حمایت از این توافق را داشته اند. برخی از تحلیل گران نیز بر این باورند که امیدهای اصلاح طلبان با درگذشت هاشمی رفسنجانی برای انتخابات سال آینده کمرنگ شده است و در صورت برهم خوردن توافق هسته ای برجام، امید آنها کمرنگ تر هم خواهد شد.

این وب سایت در پایان نوشت: همه اینها بستگی به این دارد که چطور توافق هسته ای ادامه پیدا می کند. حتی درایران نیز افراد زیادی در مورد این توافق و بهتر شدن اوضاع اقتصادی تردید دارند و همچنان در مورد سرمایه گذاری های کشورهای اروپایی در ایران تردید دارند. به هر حال باید منتظر انتخابات سال آینده ایران بود و دید که چه کسی رئیس جمهور ایران خواهد شد. برخی نیز بر این باورند که این رهبر ایران است که حرف آخر را در زمینه توافق برجام می زند و همه این امور به وی بستگی دارد.

به کسی که منبع تبلیغات میلیاردی‌‌اش معلوم نیست رأی ندهید

 احمد امیرآبادی فراهانی در مراسم بزرگداشت روز بسیج مهندسین صنعت که در اتاق بازرگانی قم برگزار شد، با مقایسه وضعیت ایران در دوران قبل و پس از انقلاب گفت: دوران خفقان‌زده قبل از انقلاب واقعا قابل قیاس با دوران آزادی و مستقل پس از انقلاب نیست.

وی وجود روحیه انقلابی در میان مسئولان را از اولویت‌های مورد نیاز کشور دانست و مطرح کردعنوان داشت: با واگذاری‌های اصل 44 و وجود برخی از خسته شدگان، اشرافی‌گری در میان برخی از مسؤولان نفوذ کرد در حالی که مردم به شیوه مطلوبی روحیه انقلابی خود را حفظ کرده‌اند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه همه دنیا جمع شده‌اند که جلوی پیشرفت ایران را بگیرند ولی ایران با اتکا به فضل الهی، توان داخلی کشور و همت مردم به مسیر پیشرفت ادامه خواهد داد.
امیرآبادی افزود: مردم در انتخابات باید نهایت هوشیاری را به خرج دهند، مثلا اگر فردی با حقوق معین بعد از ورود به انتخابات به صورت میلیاردی برای بحث تبلیغات خرج کرد به گونه‌ای که منبع هزینه‌های تبلیغاتی‌اش نامعلوم بود، وی را شایسته و امین مناصب حکومتی ندانند و به این چنین افرادی رأی ندهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل