بازدید 4719

اعزام به خدمت سربازی در کویت آغاز شد

دولت کویت پس از ماهها بررسی جنبه های مختلف قانون اعزام به خدمت جوانان در این کشور طی بخشنامه ای از اجرای آن خبر داد .
کد خبر: ۶۶۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰ 05 February 2017
 دولت کویت پس از ماهها بررسی جنبه های مختلف قانون اعزام به خدمت جوانان در این کشور طی بخشنامه ای از اجرای آن خبر داد .

به گزارش روز شنبه ایرنا ، وزارت دفاع کویت در بخشنامه صادر شده با تاسیس نهادی به نام 'سازمان ملی فعالیتهای نظامی' قوانین لازم برای اعزام جوانان به خدمت سربازی را ابلاغ کرده است .
این نهاد تحت هدایت ستاد کل نیروهای مسلح فعالیت می کند و افرادی که به دلیل توانایی جسمانی قادر به انجام خدمت سربازی نخواهند بود به انجام فعالیتهای اداری و فنی خواهند پرداخت .

کویت تامین امنیت خود را به بیش از 15 هزار نیروی نظامی مستقر در این کشور واگذار کرده است اما در عین حال قصد دارد اقداماتی را در راستای بومی سازی در این زمینه انجام دهد .
وزارت دفاع کویت درحالی دست به این اقدام می زند که بخش قابل توجهی از جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری کویت از نسل جوان هستند و برخی از آنها پس از طی کردن دوره های آموزشی لازم در ارگان هایی همچون ارتش، پلیس و گارد ملی استخدام می شوند.
از سوی دیگر کویت طی سال های اخیر به صورت جدی توانمندی های دفاعی خود را افزایش داده که در آخرین مورد سفارش خرید 28 جنگنده اف-18 را به آمریکا کرده است.

'خالد جارالله' معاون وزیر خارجه کویت پیش از این اعلام کرد که این کشور از زمان جنگ دوم خلیج فارس و آزادسازی این کشور از اشغال نیروهای رژیم بعث عراق تاکنون سلاح هایی به ارزش 25 میلیارد دلار از آمریکا خریداری کرده و مذاکره بر سر نهایی کردن یک قرارداد 10 میلیارد دلاری دیگر ادامه دارد.

این مقام مسوول کویتی افزود: نیاز به سلاح های جدید یک امر قطعی است و با توجه به تحولات پیچیده منطقه و لزوم آماده باش نیروهای امنیتی کویت برای مقابله با چالش های احتمالی، این سلاح ها خریداری می شود.
کویت چندی پیش نیز طی قراردادی نظامی چند بالگرد نظامی فرانسوی را خریداری کرد. این کشور اعلام کرد که این قرارداد شامل خرید 24 فروند بالگرد سنگین نوع 'کاراکال' از فرانسه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل