بازدید 3498
بسته خبرهای انتخاباتی تابناک؛

تشکیک عارف درباره کاندیداتوری دوباره روحانی/ بازدید احمدی‌نژاد از مقبره کوروش/ نقش سید حسن و ناطق پس از هاشمی

انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در اردیبهشت ماه سال آتی برگزار خواهد شد. در فاصله کمتر از 4 ماه مانده به انتخابات می توانید در بسته خبری انتخاباتی «تابناک»؛ آخرین و مهمترین خبرهای انتخاباتی را بخوانید.
کد خبر: ۶۶۳۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۰ 03 February 2017
به گزارش «تابناک»، با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و میاندوره ای مجالس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در برخی حوزه ها ممکن است برخی خبرهای مهم انتخاباتی لا به لای اخبار روز گم شود و به اندازه کافی تاثیرگذار نباشد. در بسته خبرهای انتخاباتی گزیده تازه ترین و مهمترین اخبار این رویداد بزرگ منتشر می شود.

امیدواری آیت‌الله جنتی درباره جانشین آیت‌الله هاشمی

رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: امیدواریم با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری جانشین مناسبی برای آقای هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصحلت نظام منصوب شود.

آیت‌الله احمد جنتی طی سخنانی در هشتمین جلسه هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری که صبح امروز در قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه فجر و سالروز ورود امام (ره) به میهن، گفت: انقلاب اسلامی، انفجار نوری بود که بر اساس ولایت فقیه و ایمان مردم به ولی فقیه شکل گرفت و درس بزرگی به جهانیان اعم از مسلمانان و غیرمسلمانان داد.

وی افزود: این حرکت امام واقعاً ماندگار شد و اکنون با گذشت قریب چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی روز به روز شاهد برکات این حرکت عظیم و ماندگار حضرت امام هستیم.

رییس مجلس خبرگان تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم تا توان داریم پیام نهضت امام که قیام برای حمایت از اسلام و مردم مظلوم و مستضعف بود را بیان و تبیین کنیم تا پیام انقلاب اسلامی برای همیشه زنده و بالنده به نسل های بعد منتقل شود.

جنتی با اشاره به یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: رحلت برادر عزیزمان حضرت آقای هاشمی رفسنجانی که در طول دوران انقلاب پست های حساس و بسیار کلیدی این نظام را بر عهده داشتند و زحماتی را برای اسلام و انقلاب متحمل شدند، گرامی می داریم و امیدواریم با تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری جانشین مناسبی برای ایشان در مجمع تشخیص مصحلت نظام منصوب شود.

وی در پایان با اشاره به حادثه آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو، ضمن تقدیر از جانفشانی آتش نشانان، یاد شهدای این سازمان را گرامی داشت.

منتفی شدن برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای خبرگان

انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری همزمان با انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

در هشتمین جلسه هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری که صبح امروز - پنجشنبه - در دبیرخانه این مجلس در قم برگزار شد، درباره موضوعات اجلاس آتی مجلس خبرگان که ۱۷ و ۱۸ اسفند سال جاری در تهران برگزار خواهد شد و نیز میهمانان ویژه این اجلاسیه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
همچنین بر اساس مصوبه جلسه امروز هیات رئیسه مجلس خبرگان، مقرر شد انتخابات میان‌دوره ای این مجلس همزمان با یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شود.
بازدید احمدی‌نژاد  از مقبره کوروش
رییس‌جمهور سابق در ادامه سفر خود به شیراز صبح امروز از تخت جمشید و پاسارگاد بازدید کرد.
محمود احمدی‌نژاد که برای شرکت در مراسم میلاد حضرت زینب (س) در حسینیه علی ابن موسی الرضا (ع) شیراز به این شهر سفر کرده است، صبح امروز از مجموعه تاریخی تخت جمشید بازدید و با برخی از گردشگران داخلی و خارجی نیز عکس یادگاری گرفت.
او پیش از ظهر امروز نیز با حضور در پاسارگاد، از مقبره کوروش پادشاه هخامنشی بازدید کرد.

نقشی که سید حسن و ناطق پس از هاشمی دارند

مدرس حوزه علمیه قم گفت:‌ آیت‌الله هاشمی هیچ‌گاه اجازه نداد دعواهای جناحی به داخل مجمع تشخیص مصلحت نظام کشیده شود، عقلا و نخبگان ما به خوبی می‌دانند که چگونه مسیر اعتدال را طی کنند. آیت‌الله هاشمی یکی از این افراد بود.

آیت‌الله محسن غرویان از مدرسین حوزهٔ علمیهٔ قم درباره گزینه‌های که این روزها بعد از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی برای ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح می شود گفت: باید به یاد داشته باشیم آیت الله هاشمی افکار و اندیشه های داشتند، التزام است این طرز تفکر توسط کسانی پیگیری شود که دارای چنین نگرشی هستند.

او در ادامه با بیان اینکه حجت‌الاسلام ناطق نوری می‌تواند ادامه‌دهنده راه هاشمی باشد، عنوان کرد:‌ به نظر می‌رسد شخصی مانند ناطق نوری به اندیشه‌های آیت‌الله هاشمی نزدیک باشد، از سوی دیگر نیز رییس‌جمهوری هم شخص مناسبی برای جایگزینی ایشان است.

او تاکید کرد: اما شاید حرف و حدیث های به وجود بیاید و عده ای عنوان کنند که روحانی دارای دو پست مهم در کشور است و انتقاداتی را به او وارد کنند.

غرویان در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال می‌دهید و ضروری است که سیدحسن خمینی برای انتخابات خبرگان ورود پیدار کند، اظهار داشت: مشاهده کردیم که سخنگوی شورای نگهبان نیز بعدها در مورد انتخابات اعلام کرد حقوق بسیاری از افراد در جریان تایید صلاحیت‌ها ضایع شده که یکی از این افراد آیت‌الله سید حسن خمینی بود پس جا دارد در فقدان آیت‌الله هاشمی ایشان به صحنه بیایند و قطعا مردم به وی رأی خواهند داد.

او خاطر نشان کرد: همان‌گونه که مردم با حضور در مراسم تشییع آیت الله هاشمی نشان دادند که از دلسوزان خود حمایت می‌کنند، در انتخاب و رأی به سید حسن خمینی هم حضور میلیونی خواهند داشت.

او تأکید کرد: این حق آیت‌الله هاشمی است که سید حسن خمینی جایگزین او شود.

تشکیکی که عارف درباره کاندیداتوری روحانی ایجاد کرد؛ امیدوارم کاندیدا شود!

محمدرضا عارف در نشست زنان انقلاب اسلامی و مدیریت سیاسی که امروز برگزار شد، با اشاره به نقش زنان در انقلاب اسلامی گفت: صحنه‌ای را در انقلاب و دستاوردهای بعد از آن مشاهده نمی‌کنیم که زنان در آن نقشی نداشته باشند، آنها همواره در جامعه و به خصوص پس از انقلاب نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به نقش زنان در توسعه علمی و فرهنگی کشور گفت: اگر نقش مستقیم و غیرمستقیم زن را در توسعه علمی و فرهنگی کشور و ارتقای شاخص‌های سلامت درنظر بگیریم بیش از 50 درصد خواهد بود، نگاهی به شاخصه‌های کمی درباره حضور زنان دارای وضعیت نگران‌ کننده‌ای هستی چرا که روحیه آرام و توقع کم آنها باعث شده تا نقش‎شان به خوبی دیده نشود.

عارف افزود: با آنکه در شاخص های کمی وضع مناسبی نداریم باید گفت شاخص‌های غربی با شرایط ما ناسازگار است و با پیش فرض‌هایی تدوین می‌شود که مورد قبول ما نیست.

وی با اشاره به حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اکنون بحث رجل سیاسی و معیارهای آن حل شده و هیچ مانعی برای حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری به لحاظ سیاست‌های کلی نظام وجود ندارد.

رئیس فراکسیون امید مجلس با اشاره به مصوبه مجلس در مورد بازنشستگی زنان با سابقه 20 سال اظهار داشت: همکاران ما در فراکسیون زنان در مورد این مصوبه مشورت کرده و چنین پیشنهادی را در مجلس مطرح کردند که بنده رأی منفی به این مصوبه دادم و دلیل این رأی منفی هم این است که ما خواهان حضور زنان در جامعه و تصمیم‌سازی بیشتر آنها هستیم اما از سوی دیگر فردی که پس از 20 سال خدمت تجربیات فراوانی را اندوخته و می‌تواند برای مدیریت کشور مثمرثمر باشد می‌خواهیم او را بازنشست کنیم و البته فراکسیون در این مورد مخالفتی نداشته اما از بانوان می‌خواهم که از این مصوبه به عنوان یک اختیار استفاده کنند.

عارف در ادامه با بیان اینکه با شعار نمی‌توان عدالت جنسیتی را برقرار کرد، گفت: از شورای زنان بنیاد امید ایرانیان می‌خواهم که یک برنامه راهبردی 10 تا 15 ساله را تهیه کنند و در آن عدالت جنسیتی مطرح شود که این مسئله نیازمند برنامه‌ریزی است و با شعار حل نخواهد شد.
این نماینده مردم تهران افزود: اعلام آمادگی زنان در مورد موضوعات مختلف مسئله مهمی است که متأسفانه گاهی چنین اقدامی از سوی زنان صورت نگرفته است.

این نماینده مردم تهران در پایان در مورد حضور زنان در لیست‌های انتخاباتی شوراهای شهر و روستا گفت: در دو جلسه اخیر بر روی شاخص‌ها بحث کردیم و فکر می‌کنم که حداقل در لیست 30 درصد خانم‌ها و جوانان حضور داشته باشند و البته بررسی‌ها هنوز نهایی نشده و طی دو هفته آینده امیدواریم نهایی شود.

تاکید بر افزایش حضور زنان در کابینه دوازدهم

یک فعال سیاسی زن با اشاره به اینکه «فضا برای حضور زنان در دولت دوازدهم خیلی بهتر از گذشته است» گفت: این که مطرح می‌شود زنان می‌توانند جزء رجل سیاسی باشند یعنی این مطالبه زنان شنیده شده و یک گام مثبت رو به جلو است.

آذر منصوری صبح امروز در نشست زنان انقلاب اسلامی و مدیریت سیاسی با اشاره به اینکه «دولت در چند سال گذشته اقدامات خوبی در سپردن مسئولیت ها به زنان داشته است» اظهار کرد: دولت دوازدهم باید 30 درصد وزیران،‌ معاونان، استانداران، فرمانداران و بخشداران را به زنان اختصاص دهد.

وی در ادامه افزود: حضور خانم مولاوردی در هیات دولت یکی از نقاط مثبت دولت یازدهم است، که وی با وجود همه هجمه ها و توهین ها به بهترین شکل اثرگذار بوده است. دولت یازدهم هم در حوزه زنان نمره قبولی گرفته است و لوایحی در معاونت زنان تهیه شد تا مشکلات جامعه زنان را در بلند مدت حل کند. البته در برنامه ششم هم جریان سازی عدالت جنسیتی دیده شده است که معاونت زنان ریاست جمهوری باید این موضوع را دنبال کرده و دولت هم به موضوع سهمیه بندی برای زنان توجه کنند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «تابوی حضور زنان در کابینه شکسته شده است و دولت یازدهم می توانست چند وزیر زن را به مجلس معرفی کند که این اتفاق نیفتاد» اشاره کرد: دولت بعدی باید مکانیزم اجرایی شدن عدالت جنسیتی را دنبال کند. باید این فرصت در اختیار زنان قرار گیرد تا مسئولیت های مهم را بر عهده بگیرند مگر کسانی که اکنون وزیر، نماینده یا رئیس مجلس هستند از همان ابتدا در این مسئولیت ها حضور داشته‌اند؟ این افراد مرحله به مرحله فرصت داشته اند تا رشد کنند. این فرصت هم باید برای زنان فراهم شود.

منصوری در ادامه افزود: اکنون اشتباهات مدیران یا نمایندگان زن بیشتر از مردان دیده می شود در همین موضوع پلاسکو که بیشترین مسئولیش با شهردار تهران بود، شهردار نمی پذیرد که از مردم عذرخواهی کند. بنابراین این اشکالات در مدیران مرد هم وجود دارد و نباید انتظار داشت که مدیران زن هم بدون هیچ اشکالی باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر