بازدید 3784
نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر مبارکه:

فولاد مبارکه مولود با برکت انقلاب اسلامی است

کد خبر: ۶۶۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵ 02 February 2017
حجت الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر مبارکه در اجلاس نماز شهرستان مبارکه که به میزبانی شرکت فولاد مبارکه در سالن اجتماعات این شرکت و با حضور مدیران روابط عمومی، حراست و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی این شرکت و ائمه جمعه و جماعات و مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان برگزار شد، ضمن قدردانی از اهتمام مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه نسبت به اشاعه فرهنگ اسلامی و اقامه نماز در شرکت و منطقه بیان کرد: فولاد مبارکه به ویژه در سال جاری در عرصه های فرهنگی و اجتماعی حضور پررنگ تری داشته است که از این بابت نیز مراتب قدردانی خود را اعلام میداریم.
 
به گزارش خبرنگار فولاد، وی با استناد به ترجمه برخی آیات و روایات دین مبین اسلام در خصوص نماز گفت: حوزه معرفت و بصیرت در همه عرصه ها از جمله عرصه بندگی خدا حوزه بسیار حساسی است، چراکه در عرصه بندگی خداوند اگر معرفت باشد، میتواند مقدمه محبت فراهم باشد و پس از آن مسئله بندگی خداوند مطرح میشود.
 
امام جمعه شهر مبارکه در خصوص اهمیت نقش خانواده در اجرای سبک زندگی دینی افزود: اگر در حوزه خانواده با یک چالش جدی مواجه هستیم، این به این دلیل است که فلسفه ازدواج به خوبی تبیین و شناخته نشده است.
 
وی ادامه داد: در عرصه اجتماعی اگر دو موضوع فلسفه خلقت و ازدواج مورد توجه قرار گیرد، بسیاری از مشکلات جامعه به خودی خود حل میشود ؛در این خصوص باید انسان پیش از هر چیز دریابد که خلقت و ازدواج از برای چیست. چنانچه متوجه شود که خلقت برای بندگی و ازدواج برای آرامش است در این صورت خانواد‌ه‌های را تشکیل میدهد که همخوان با این دو فلسفه وجودی باشد.
 
محمدی خاطرنشان کرد: برای جامعه باید بحث اهمیت به نماز نیز به خوبی تبیین گردد، چرا که نماز تقویت حوزه معرفتی در سنین مختلف را موجب میشود. وی با تأکید بر اینکه حقیقت وجودی نماز باید برای همه اقشار جامعه آشکار گردد، گفت: مفاهیم ارزشی مدامی که درون سازی نشوند، نمیتوانند کارکرد خود را داشته باشند. باید در نظر داشت اگر جوان امروز حس کند که چگونه نماز در تربیت، آرامش روح و روان، حفظ چارچوب خانواده و بالا بردن بهره وری تولید مؤثر است، به طور حتم به سمت نماز گرایش مییابد.
 
نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر مبارکه، پاسخگویی مناسب به شبهات جوانان در حوزه نماز را یکی از راهکارهای تقویت حس آثار نماز در جوانان و به طور کلی آحاد مختلف جامعه بر شمرد و با بیان اینکه هیچگاه نمی توان به صورت کاریکاتوری یک جریان فرهنگی را در جامعه نهادینه کرد، گفت: خانواده به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای تربیتی انسان، مساجد، جامعه و محیط کار و آموزش به خوبی میتوانند در هدایت انسان به سمت مسیر تعالی و تبیین برکات نماز مؤثر باشند.
 
وی احساس همگانی نسبت به ترویج فرهنگ نماز را مورد تأکید قرار داد و افزود: اگر امروز آسیبهای اجتماعی بیش از گذشته ظهور و بروز پیدا کرده است، این میطلبد که همه احساس نگرانی و احساس مسئولیت کنند؛ باید شرایطی فراهم کرد که همه آحاد جامعه از صمیم قلب و با حضور کافی گرد نماز جمع شوند. محمدی خاطرنشان کرد: هرچه ظاهر را درست کنیم اما به باطن بنای جامعه اهمیتی ندهیم، مسلماً جامعه به رشد و تعالی و خالی شدن از بزهکاری نخواهد رسید؛ نباید جلسهها به دورهم نشینی تبدیل شود، بلکه با تبادل تجارب سایر پیشگامان در این عرصه جامعه را به مکان بهتری برای زندگی مبدل کنند. وی در ادامه سخنانان خود تصریح کرد: اگر نماز در جامعه ما به فرهنگ عمومی تبدیل شود، ما در ستاد اقامه نماز به توفیقات بیشتری دست خواهیم یافت و این میسر نخواهد شد، مگر اینکه همه آحاد جامعه از جمله مربیان، اولیا، روحانیان و مربیان ورزشی و مسئولان کشور و همچنین الگوهای هنری جامعه به ترویج فرهنگ نماز و سوق دادن مردم به سمت این فریضه به عنوان یک تکلیف همت گمارند.
امام جمعه شهر مبارکه با تأکید بر اینکه نماز باید در جامعه اقامه شود، نه اینکه تنها به خواندن آن بسنده کنیم، گفت: اگر روحانیت در صف اول ترویج فرهنگ نماز ملاحظه میکند که جوانان کمتر برای اقامه نماز اشتیاق نشان میدهند، باید با اقدامی عاجل به فکر چارهاندیشی باشد چراکه صحبت از زنده نگهداشتن نماز است.
 
وی تأکید کرد: باید اقامه نماز به عنوان دغدغه جامعه در نظر گرفته شود، باید در نظر داشت اگر جامعه نمازخوان ما بخواهد تدین و دینداری را به اثبات برساند، یکی از راههای آن توجه به مردم است باید دردمند جامعه بود و در بدنه آن چرخید و با آشنایی و تلاش هرچه بیشتر برای رفع گرفتاریهای مردم کار کرد. دین و دینداری را همانند دوران انقلاب تقویت کنیم تا مسجد هم محل دینداری و نیز محلی برای ترویج دانش گردد.
 
محمدی از حضور همه جانبه جوانان و بزرگسالان در مساجد و پیگیری و تلاش برای حل مشکلات مردم به عنوان ترازی برای جامعه اسلامی یاد کرد و در همین خصوص گفت: ائمه جماعات باید بیشترین ارتباط با مأمومین خود داشته باشند تنها در این صورت است که نماز کارکرد واقعی خود را پیدا کرده است و نباید اسقاط تکلیف سرلوحه کار باشد.
 
وی تأکید کرد: خداوند از انسانها به ویژه مروجان دین کثرت عمل و رفع تکلیف را نخوانده است بلکه صفوت، پاکی و خلوص در عمل را مورد تأکید قرار داده است.
 
نماینده ولیفقیه و امام جمعه شهر مبارکه در پایان سخنان خود تصریح کرد: خوشبختانه شرکت فولاد مبارکه مولود انقلاب است و با همت مسئولان این کارخانه همواره فضای فرهنگی و اخلاقی در این شرکت ساری و جاری بوده است با این حال نباید فراموش کرد در حوزه فرهنگ و غنی‌تر کردن هرچه بیشتر منویات نماز نباید از هیچ کوششی فروگذار کرد.
همچنین حجتالاسلام نبوی در همایش اجلاس نماز شهرستان مبارکه گفت: در دین مبین اسلام اولویت با نماز است و از آن جاییکه در هیچ حالتی فریضه واجب نماز از انسان ساقط نمیشود، بنابراین برای ما در تمامی مراحل زندگی اعم از اجتماعی و کاری نیز باید اولویت را با نماز قرار دهیم.
وی با ذکر این مطلب که طبیعتاً در فولاد مبارکه نیز اولویت با نماز است، اظهار کرد: زمانی که در محیط کار اولویت با این فریضه قرار میگیرد، مشاهده شده که برکات زیادی نیز برای شرکت حاصل میشود.
 
رئیس دفتر هماهنگی تبلیغات اسلامی فولاد مبارکه با اشاره به تأکیدهای رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت نماز یادآور شد: معظم له سفارش فرموده اند «خواندن نماز درون انسان تا سطح جامعه و حتی تا سطح حاکمیت بر جامعه به نسبت بزرگی همان جامعه انسان امان و امنیت پیدا میکند، دل و روح انسان امنیت مییابد و این از خاصیت نماز است».
 
وی تأکید کرد: اگر نماز را در کارخانه ها و صنایع رونق و آن را در اولویت قرار دهیم، مسلماً وجدان کاری شدت بیشتری میگیرد و بسیاری از گرفتاریها و کم کاریها از بین میرود.
 
نبوی ادامه داد: خوشبختانه این ارتقا در فولادمبارکه نهادینه شده است، همچنان که در این شرکت رویکرد مدیریت بر امر نماز قرار گرفته است، شاهد هستیم که ۱۵۰ جایگاه نماز در قسمتهای مختلف فولاد مبارکه اقامه نماز میکنند. وی با تأکید بر اینکه اقامه نماز به صورت جماعت و خواندن آن در اول وقت میتواند تأثیر شگرفی بر نماز بگذارد، اظهار کرد: روح نماز در اول وقت و با جماعت خواندن آن است که در فولاد مبارکه در ۱۸ قسمت و ناحیه با حضور روحانیون اعزامی از شهرستانهای اطراف که اکثراً از اساتید حوزه و دانشگاه هستند، به صورت جماعت نماز برگزار میگردد.
 
رئیس دفتر هماهنگی تبلیغات اسلامی فولادمبارکه در همین خصوص با اشاره به اینکه نمازخانه ها در این شرکت مرکز ثقل بسیاری از فعالیتهای فرهنگی شرکت هستند، گفت: اگر چه تمامی خدمات فرهنگی برای همه کارکنان تعریف و اجرا میشود، اما اولویت اجرایی آنها در نمازخانه ها است.
 
در ابتدای این نشست ناظمی هرندی مدیر روابط عمومی شرکت، ضمن خیرمقدم به مدیران و ائمه جماعات شهرستان مبارکه، گزارش کوتاهی از جمله دستاوردهای فولاد مبارکه در حوزههای اقتصادی و اجتماعی ارائه نمود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان