بازدید 7346

اعتصاب رانندگان ایران در مرز افغانستان

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی با اشاره به اعتصاب 5 روزه رانندگان کامیون در مرز دوغارون (مرز ایران - افغانستان) اظهار کرد: تمدید رودپاس و برخوردهای نادرست افغانی‌ها، علت اصلی اعتصاب رانندگان در این مرز است.
کد خبر: ۶۶۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲ 01 February 2017
 رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی با اشاره به اعتصاب 5 روزه رانندگان کامیون در مرز دوغارون (مرز ایران - افغانستان) اظهار کرد: تمدید رودپاس و برخوردهای نادرست افغانی‌ها، علت اصلی اعتصاب رانندگان در این مرز است.
 
احمد زمانیان یزدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعتصاب کامیون‌ها در گمرک دوغارون خاطرنشان کرد: علت اول این اعتصاب بود که کنسولگری افغانستان اعلام کرده رانندگانی که ویزای سه ماهه دارند و همراه با ویزا یک رودپاس 5 سرویسه هم در اختیار دارند، چنانچه ویزای آن‌ها اعتباری دارد، مجدد باید رودپاس بگیرند.
 
وی افزود: قبلا روال به این صورت بود که کامیون‌ها ویزای سه ماهه می‌گرفتند و 450 دلار از این بابت پرداخت می‌کردند و تا زمانی که آن ویزا اعتبار داشت، با همان رودپاس می‌توانستد وارد افغانستان شوند. در واقع با این مبلغ رانندگان به هر تعداد دفعه که می‌خواستند، می‌توانستند به افغانستان وارد شوند.
 
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی با بیان اینکه این روش جدیدی که کنسولگری افغانستان ایجاد کرده از 5 بهمن ماه ابلاغ شده، عنوان کرد:حدود یک هفته پیش اعلام شد اگر رانندگانی که ویزای سه ماهه دریافت می‌کنند، چنانچه در عرض 3 ماه رودپاسشان تمام شد، مجدد باید رودپاس بگیرند که این یکی از مسائلی است که هزینه‌ها را بالا می‌برد و رانندگان به این قضیه اعتراض دارند.
 
زمانیان ادامه داد: علت دیگر این نارضایتی برخوردهای بدی است که در مسیر افغانستان با رانندگان می‌شود. رانندگانی که از دوغارون وارد خاک افغانستان می‌شوند، مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند. ناامنی و عدم امکانات رفاهی از عواملی است که دست به دست هم داد و باعث اعتصاب رانندگان شد.
 
وی با اشاره به اینکه رانندگان در دوغارون نزدیک به 5 روز است که در اعتصاب به سر می‌برند، اظهار کرد: همین حالت در بندر عباس هم وجود دارد و رانندگانی که در مسیر افغانستان اعتصاب کرده‌اند، بارگیری نمی‌کنند. این امر از طریق مقامات دولتی از جمله وزارت خارجه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی در حال پیگیری است. امیدواریم مسئولین دولتی بتوانند با طرف افغانی به توافق برسند که این مشکلات برطرف شود.
 
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی خراسان رضوی با توجه به کالاهای بسیاری که باید وارد افغانستان شود، تصریح کرد: در این میان درخواست شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای این است که اگر هزینه‌ای قرار است از طرف افغانستان افزایش یابد، باید از قبل اطلاع‌رسانی شود و بدون اطلاع قبلی این اقدامات رخ ندهد.
 
زمانیان اضافه کرد: برای حل این مشکل باید هرچه سریعتر یک نشست فوری در دوغارون یا اسلام قلعه برگزار شود تا این مسائل حل شود. چنانچه این مساله حل نشود، ضرر و زیان آن شامل همه خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل