بازدید 13367
۸

واکنش کاخ سفید به بازداشت کودک 5 ساله

کد خبر: ۶۶۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴ 01 February 2017
پسربچۀ 5 سالۀ ایرانی پس از آن‌که بیش از چهارساعت در فرودگاه بین‎المللی دالس در شهر واشنگتن دی‌‎سی، پایتخت امریکا، مورد بازجویی قرار گرفت، به مادرش تحویل داده شد.

به گزارش پرس تی وی سخنگوی کاخ سفید با طرح ادعایی در واکنش به خبر بازداشت 4 ساعتۀ یک کودک ایرانی در فرودگاهی در امریکا گفت یک کودک 5 ساله هم می‎تواند تهدید امنیتی باشد.

شان اسپایسر، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، در یک نشست مطبوعاتی و در پاسخ به سؤالی دربارۀ بازداشت یک پسربچۀ 5 سالۀ ایرانی در فرودگاه بین‎المللی دالس در واشنگتن دی‎‎سی، آن را امری عادی قلمداد کرد.

وی گفت: «این‎که فرض کنیم یک نفر به خاطر سن یا جنسیش تهدید به حساب نمی‎آید، امری گمراه‎کننده و اشتباه است.»
 
واکنش کاخ سفید به بازداشت کودک 5 ساله 

بازداشت و دستبند زدن به این کودک و سپس انتشار ویدئویی پس از آزادشدن وی در آغوش مادرش، توجه رسانه‎های جهان را به خود جلب کرد.

بر اساس گزارش رسانه‎ها این پسربچه شهروند امریکا است و مادرش یک ایرانی است. این کودک یکی از بیش از 100 نفری به حساب می‎آید که پس از امضای دستور مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‎‏جمهور امریکا، در فرودگاه‎ها و هنگام ورود به خاک ایالات‎‏متحده بازداشت شدند.

فرمان اخیر ترامپ برای منع 90 روزۀ سفر شهروندان کشورهای ایران، عراق، سوریه، لیبی، یمن، سومالی و سودان به ایالات‌متحده، ممنوعیت ورود پناه‌جویان سوری به‌صورت نامحدود و ممانعت 120 روزه از ورود هر پناه‌جویی به امریکا، جنجال‌آفرین شده است.

از ابتدای هفتۀ جاری و پس از آن‌که ترامپ این فرمان جنجالی را امضا کرد، مسافرانی که از کشورهای مذکور وارد امریکا می‎شدند، بازداشت یا اخراج می‎شدند و همین موضوع منجر به تجمع هزاران معترض امریکایی در مناطق مختلف از جمله فرودگاه‎های این کشور شد.

 
واکنش کاخ سفید به بازداشت کودک 5 ساله 
 
در ویدئویی که از صحنۀ آزاد شدن پسربچۀ ایرانی منتشر شده است، مادر این کودک در حالی که به شدت نگران و در انتظار فرزندش است، به تصویر کشیده می‎شود. گزارش‎ها حاکی است که این پسربچه همراه با خانوادۀ دیگری سفر می‎کرده است.

مادر این کودک حاضر به گفت‎وگو با خبرنگاران نشده است، اما بر اساس گزارش روزنامۀ ایندیپندنتِ بریتانیا، کریس ون هولن، یکی از سناتورهای دموکرات امریکایی، اعلام کرده است که این پسربچه شهروند امریکا است و با مادرش در مریلند زندگی می‎کند.

این سناتور اقدام نیروهای امنیتی امریکا را ظالمانه توصیف کرد و افزود این اتفاق درحالی رخ داده است که مادر کودک، پیش از رسیدن فرزندش به مأمورین فرودگاه دربارۀ ورود پسرش خبر داده بود.

دستور مهاجرتی رئیس‎جمهور امریکا با انتقادات شدید در داخل و خارج از ایالات‎متحده روبرو شده است. هم‌زمان با اجرای این دستور، چندین پروندۀ حقوقی علیه آن در امریکا ثبت شده است و سازمان‎های بین‎المللی مرتبط با پناه‎‏جویان در سراسر دنیا این اقدام را محکوم کرده‎‏اند.

رئیس‎جمهور امریکا روز دوشنبه وزیر موقت دادگستری این کشور را به دلیل سرپیچی از دستور دولت جدید در مورد منع ورود مهاجران مسلمان به ایالات‎متحده، اخراج کرد.
 
واکنش کاخ سفید به بازداشت کودک 5 ساله 

سلی ییتز که یکی از وکلای دولتی رده‌بالای فدرال است روز دوشنبه و پس از آن‎که از دستور دونالد ترامپ، رئیس‎جمهور امریکا، مبنی بر اعمال محدودیت‏‎های شدید بر سفر شهروندان هفت کشور عمدتاً مسلمان دفاع نکرد، اخراج شد.

ترامپ در حالی ادعا می‌کند که اعمال محدودیت علیه شهروندان هفت کشور مذکور باهدف حفاظت از ایالات‎متحده در برابر حملات تروریستی نظیر حملات 11 سپتامبر صورت گرفته است که هیچ‌کدام از شهروندان این کشورها نقشی در این حملات نداشته‎اند.

پیشتر دادستانان 15 ایالت و منطقۀ کلمبیا از دستور مهاجرتی ترامپ به‌شدت انتقاد و آن را محکوم کرده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۸
شان اسپایسر، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، در یک نشست مطبوعاتی و در پاسخ به سؤالی دربارۀ بازداشت یک پسربچۀ 5 سالۀ ایرانی در فرودگاه بین‎المللی دالس در واشنگتن دی‎‎سی، آن را امری عادی قلمداد کرد.

خب یه امر عادی واسه یه آمریکایی بوجود میاریم ببینیم واکنش اونا چیه. یا میپذیرن یا مثل سلیته ها جیغ و داد براه میندازن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
سلیطه
آقای شان اسپایسر دنیا اینگونه رفتارهای شما را اگر در پنج دهه پیش اتفاق می افتاد شاید حرفهایتان را باور می کردند اما همه می دانند شما خالق ( داعش) ( جبهه النصره ) و تروریسم در دنیا هستید دنیا می داند شما در ( خودزنی ) 11 سپتامبر وجاهای دیگر ید طولایی دارید درعصر حاضر کسی به راحتی نمی تواند دروغ بگوید چون علم و تکنولوژی ارتباطات اجازه این کار را نمی دهد . پس رفتارهای احمقانه شما سرگرمی های روزمره ملت های دنیاشده ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
همه می دانند ؟ شما میدانید . از قول همه حرف نزنید
فواره آمریکا به بالاترین نقطه خود بسیار بسیار نزدیک شده. این نظام لایتغیر حاکم بر این جهان است که : فواره چون بلند شوذ سرنگون شود!
تاریخ هم جز این سراغ نداره.
حماقت هم حدی دارد !
خوب کاری کردند مگه خودتون ننوشتید داعش به کودکان اسلحه می ده که اسیر ها رو اعدام کنند ؟ مگر نگفتید بچه های داعش آموزش نظامی می بینند . مگر بچه ها را برای عملیات انتحاری نمی فرستند ؟ چرا ناراحتید ؟ شاید آمریکا به مدارکی دست یافته که ناچار شده اینطور عکس العمل نشون بده . نزدیک چهل سال است روز و شب از دشمن و نفوذ حرف زدید حالا یک بار هم آمریکا مثل شما شده . فکر می کنه همه جاسوس هستند . یک سوزن به خودتون بزنید یک جوالدوز به مردم .
با سلام
آقای ترامپ از سر دلسوزی و برادرانه و دوستانه بهت میگویم دوست محترم مواظب خودت باش از سرنوشت خانواده کندی ها (رابرت و جان اف) و جانسون و نیکسون و حتی مونیکا لوینسکی و کینیلتون درس عبرت بگیر آقا جون چرا میخواهی ترامپ باشی چرا نمیخواهی مثل لینکن و واشینگتن و روزولت و ریگان رفتار کنی چرا میخواهی داداش برزگه بوش کوچک باشی...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل