بازدید 2308

مراجعه به دفاتر اسناد رسمی در نقل و انتقال خودرو الزامی شد

رییس کمیسیون اصل نودم مجلس با تشریح تصمیم این کمیسیون برای نقل و انتقال خودرو، گفت: بر این اساس مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای نقل و انتقال خودرو الزامی شد.
کد خبر: ۶۶۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸ 31 January 2017
داود محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره نتیجه بررسی کمیسیون اصل 90 نسبت به شکایت کانون سردفتران از طرز کار نیروی انتظامی پیرامون نقل وانتقال خودرو، افزود: موضوع در جلسات متعددی پیگیری شد، کانون دفاتر اسناد رسمی با ارایه دلایل و مدارک خود اعتقاد به الزامی بودن مراجعه به دفاتر اسناد رسمی برای نقل و انتقال اسناد خودرو داشتند و بر عکس نیروی انتظامی با ارایه استدلال هایی معتقد به اختیاری بودن این امر بود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نماینده قوه قضاییه نیز در جلسه کمیسیون اصل 90 نظر به الزامی بودن داشت و نماینده وزارت دادگستری موضوع را قابل تفسیر می دانست و بر این باور بود که ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب سال 89 دارای ابهام است و باید از مجلس استفسار شود و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز همین نظر را داشته و کمیته سیاسی – نظامی کمیسیون اصل 90 که کمیته ذی ربط در این خصوص بود نیز همین نظر را داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: نهایتا در صحن کمیسیون نظر اکثریت اعضا بر الزامی بودن مراجعه به دفاتر اسناد رسمی قرار گرفت.

وی درباره اینکه آیا موضوع مذکور توسط نمایندگان مجلس قابل استفسار است، تصریح کرد: با توجه به اختیاری که قانونگذار به نمایندگان مجلس شورای اسلامی داده است قطعا نظر کمیسیون نافی اختیارات نمایندگان نیست و چنانچه نمایندگان ماده 29 قانون را صریح و روشن ندانند می توانند از مجلس استفسار کنند.

رییس کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی، با رد برخی نقل و قول های متفاوت در خبرگزاری ها و جراید، گفت: مشروح روند رسیدگی به شرح گفته شده می باشد و سایر نقل قول ها صحیح نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار