بازدید 1961

افزوده شدن کشورهای بیشتر به لیست محدودیت‌ مهاجرت

سخنگوی کاخ سفید در توجیه فرمان اجرایی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در ممانعت از ورود مهاجران مسلمان از هفت کشور جهان مدعی شد که ممکن است کشورهای دیگری به این لیست اضافه شوند.
کد خبر: ۶۶۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 31 January 2017
سخنگوی کاخ سفید در توجیه فرمان اجرایی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در ممانعت از ورود مهاجران مسلمان از هفت کشور جهان مدعی شد که ممکن است کشورهای دیگری به این لیست اضافه شوند.

به گزارش فارس روز جمعه هفته گذشته، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با امضای یک فرمان اجرایی، ورود شهروندان ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به خاک آمریکا را به مدت دستکم 90 روز منع کرد و ورود تمامی مهاجران به خاک آمریکا را به مدت 120 روز منع کرد و ورود آوارگان سوری به خاک آمریکا را به مدت نامعلوم ممنوع اعلام کرد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این خصوص گزارش کرد، «شان اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روزانه خود در اینباره گفت: «این یک دوره بررسی 90 روزه است و اگر کشورهای دیگری را مد نظر دارید، به ما هم بگویید. به طور قطع، اینها گام‌هایی است که می‌توانیم برداریم و باید برداریم. رئیس‌‌جمهور ترامپ قصد دارد تا جای ممکن اقداماتی را برای ایمن ساختن این کشور انجام دهد».

اسپایسر در ادامه افزود علیرغم موجی از انتقادات از فرمان‌های اجرایی اخیر رئیس‌جمهور جدید آمریکا، امنیت ملی آمریکا همچنان یک اولویت برتر برای دولت ترامپ است.

اعتراضات گسترده در اواخر هفته در اعتراض به فرمان اجرایی اخیر ترامپ در سراسر آمریکا صورت گرفته است به طوریکه دهها هزار نفر از معترضان آمریکایی روز شنبه هفته جاری، در ترمینال‌هال فرودگاههای مهم بین‌المللی آمریکا تظاهرات برپا کردند و روز یکشنبه نیز دهها هزار آمریکایی در خیابان‌های آمریکا حضور پیدا کردند تا به فرمان اجرایی اخیر ترامپ درباره مهاجران مسلمان اعتراض کنند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار