بازدید 2494

نبود زیرساخت مناسب در جلب نظر گردشگر خارجی تاثیر منفی دارد

عضو هیأت رییسه فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس با اشاره به ضعف در تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری، ابراز امیدواری کرد با میزبانی ایران از اهنمایان گردشگری جهان، این ضعف تا حدی برطرف شود.
کد خبر: ۶۶۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 31 January 2017
ولی‌الله نانواکناری در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه کشورمان رتبه دهم جاذبه‌های تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی دنیا را دارد، گفت: بنابراین برگزاری کنوانسیون ۲۰۱۷ راهنمایان گردشگری جهان در کشورمان می‌تواند زمینه ورود گردشگران بیشتری را به سرزمین کهن‌مان ایجاد کند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهنمایان گردشگری جهان از ۴۵ کشور که برای شرکت در کنوانسیون به ایران آمده‌اند میتوانند پیام صلح و دوستی مردم ایران را به دنیا اعلام کنند، اظهار کرد: باید طی چند روز برگزاری این رویداد جهانی، راهنمایان گردشگری را با ظرفیت‌های خاص و چشمگیر کشورمان آشنا کرد.

وی با انتقاد از اینکه علی رغم بهره مندی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخ ولی وضعیت زیرساخت‌های گردشگری در کشور نامناسب است، ادامه داد: برای توسعه زیرساخت‌ها باید اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شود زیرا زمانی که تورگردانان خارجی در ایران حاضر می‌شوند حتما امکانات و خدمات رفاهی را بررسی می‌کنند و این مهم می‌تواند تاثیر منفی در جلب نظرشان بگذارد.

نانواکناری با بیان اینکه متاسفانه هم اکنون خدمات رفاهی بین راهی محدودی برای گردشگران ارائه می‌شود، افزود: متاسفانه در برخی از نقاط پر جاذبه کشورمان مانند مازندران هنوز یک هتل 5 ستاره با استانداردهای بین المللی وجود ندارد که ضعف صنعت گردشگری محسوب می‌شود؛ باید با ارائه تسهیلات و روان‌سازی اجرای قوانین، از ظرفیت بخش خصوصی در این عرصه بهره برد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: متاسفانه در حوزه تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری عملکرد مناسبی نداشته و ضعیف بوده‌ایم لذا با میزبانی کنوانسیون ۲۰۱۷ راهنمایان گردشگری جهان می‌توان این ضعف را کمی برطرف کرد.

عضو هیأت رییسه فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید برنامه ریزی مستمری در صنعت گردشگری صورت گیرد تا بتوان به اهداف درنظر گرفته شده در چشم انداز بیست ساله 1404 دست یابیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل