بازدید 2475

جلوگیری از ورود بی‌رویه بازی‌های رایانه‌ای با دریافت مالیات

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به لزوم حمایت از افراد متخصص داخلی در تولید بازی‌های رایانه‌ای، دریافت مالیات از بازی‌های رایانه‌ای وارداتی را گامی در این راستا دانست.
کد خبر: ۶۶۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 31 January 2017
جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به تلاش کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد دریافت مالیات از بازی‌های رایانه‌ای وارداتی با هدف کمک به تولید داخلی در این حوزه در کمیسیون تلفیق بودجه سال96، گفت: ورود بی‌رویه و فراوان بازی‌های رایانه‌ای خارجی به کشور در شرایطی که با معیارها و شاخص‌های مورد انطباق کشور و در بسیاری از موارد مرتبط با فرهنگ ایرانی - اسلامی تولید و ارسال نمی‌شوند، می‌تواند در درازمدت آسیب‌زا باشد لذا  پیشنهاد کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص دریافت مالیات از بازی‌های رایانه‌ای وارداتی با هدف کمک به تولید داخلی در این حوزه می‌تواند موثر واقع شود.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی افزود: بازی‌های رایانه‌ای خارجی وارداتی به کشور در دسترس همه به‌ویژه نوجوانان و کودکان ایران قرار می‌گیرد و تاثیرگذاری‌های خود را بر ذهن و روان و افکار کاربرها دارد؛ از این بابت بایستی واردات اینگونه بازی‌ها کنترل شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اهمیت کنترل بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: باید علاوه بر کنترل ورود بازی‌های رایانه‌ای، بابت ورود این بازی‌ها مالیات اخذ شود تا هر مدل بازی با قیمت نازل اجازه توزیع در بازار ایران را نداشته باشد.

وی با بیان اینکه با دریافت مالیات از بازی‌های رایانه‌ای وارداتی می‌توان از تولیدات بازی‌های رایانه‌ای داخلی حمایت کرد، خاطر نشان کرد: بنا به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی مجلس قرار است مالیات‌های گرفته شده از بازی‌های وارداتی صرف ترویج و حمایت از تولید بازی‌های داخلی شده و سعی شود کفه ترازو به نفع ساخت داخل سنگین‌تر شود.

جعفرپور در ادامه گفت: در ایران توان بسیار خوب در حوزه نیروی انسانی برای تولید و نوشتن بازی‌های رایانه‌ای وجود دارد که شاهد آن، نمونه‌هایی است که در حال حاضر در بازار وجود دارد اما متاسفانه به اندازه‌ای نیست که بتواند جوابگوی حجم بازار بوده و در برابر سیل عظیم بازی‌های وارداتی رایانه‌ای مقابله بسیار مشخصی کند.

نایب رییس کمیته ارشاد، تبلیغات اسلامی و گردشگری‌ کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: باید از بازی‌های رایانه‌ای داخلی و گروه‌های جوان، متخصص و توانمندی که در این حوزه فعالیت ثمربخش و تاثیرگذار فرهنگی هستند، حمایت شود و کمیسیون فرهنگی مجلس نیز بنا به این وظیفه پیشنهاد داده که با افزودن مبالغی به بازی‌های رایانه‌ای وارداتی، هم این ارزانی و سهل‌الوصول بودن را کنترل کند و از طرفی مبالغ دریافتی را به نفع بازی‌های رایانه‌ای تولید داخل مورد استفاده قرار دهد.

نماینده مجلس دهم با تاکید بر اینکه باید از گروه‌های خودجوش و توانمند کشور در این حوزه حمایت کرد، گفت: علاوه بر اعتماد و حمایت از افراد متخصص و توانمند در تولید بازی‌های رایانه‌ای، بایستی اولویت‌های مهم و موثر در در بخش سبک زندگی اسلامی و موضوعات متنوع ایرانی و اسلامی نیز اعلام شود.

 نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: کسانی که در صدد نوشتن و تولید بازی‌های رایانه‌ای هستند باید با در نظر گرفتن اولویت‌ها و الهام گرفتن از موضوعات و ایده‌های کاملا بومی که در کشور وجود دارد، برای تولید محتواهای مفید و سرگرم کننده و جذاب بازی‌های رایانه‌ای اقدام کنند تا مجبور به کپی‌برداری و گرته‌برداری از بازی‌های رایانه‌ای خارجی نشوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار