بازدید 3566

لاریجانی: حقایقی از خدمات انقلاب نادیده گرفته شده

کد خبر: ۶۶۱۹۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸ 31 January 2017
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:امروز در فضای غبارآلودگی که گاه به خاطر اختلاف‌نظرهای سیاسی ایجاد می‌شود، حقایقی از انقلاب نادیده گرفته می‌شود که ظلم به انقلاب بزرگی است که جهان اسلام راتکان داد.

به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی به مناسبت ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) به کشور سخنرانی کرد.

وی گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی را به ملت عزیز و نمایندگان محترم تبریک عرض می‌کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال ۵۷ در چنین روزی امام با ورود خود به ایران تحولی ایجاد نمود که به تحقیق بزرگترین تحول قرن بود. با حضور امام (ره) در کشور، حکومت دیکتاتوری وابسته شاه از هم پاشیده شد؛ حکومتی که بزرگترین امتیاز خود را نمایندگی و ژاندارمی آمریکا در منطقه می‌دانست.

لاریجانی افزود: حکومت شاه به میزانی که در مقابل قدرت‌های بزرگ خاضع بود، در مقابل ملت گستاخ و دیکتاتور ظاهر می‌شد. فساد از هر نوع سرتاپای حکومت شاه را فرا گرفته بود؛ جز چند شهر که به آبادی آن می‌پرداخت، بقیه کشور را رها کرده بود.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: طراحی امام (ره)، واژگونی همه این مناسبات بود. در تئوری امام (ره)، اساس کار حکومت بر تفکر اسلامی و حکمرانی واقعی مردم قرار داشت؛ لذا در ساماندهی شکل حکومت، آن را جمهوری اسلامی نامید تا این دو رکن همیشه در نظر گرفته شود.

وی تأکید کرد: در نظریه امام (ره)، مردم در همه شئون کشور محور قرار داشتند؛ چه در سیاست، چه اقتصاد و چه در فرهنگ. همه نهادهای حکومتی، مستقیم یا با واسطه با رأی مردم مستقر گردیدند. مجلس که عُصاره اراده ملت است، در رأس امور قرار گرفت. قوه مجریه بخشی مستقیم و بخشی با واسطه مجلس با اراده مردم انتخاب می‌شود. رهبری که بالاترین مقام حکومت است، با رأی مجلس خبرگان انتخاب می‌گردد که اعضای آن توسط مردم مشخص می‌شود.

لاریجانی تصریح کرد: در نگاه امام (ره)، استقلال در همه وجوه آن عامل عزت ملی معرفی گردید؛ چه استقلال فرهنگی، چه اقتصادی و چه سیاسی. به همین جهت در مقابل شرق و غرب ایستاد و شعار «نه شرقی، نه غربی» را محور دیپلماسی نظام قرار داد. گرچه این سیاست به مذاق هیچ‌کدام از اَقطار قدرت جهانی خوش نیامد و دست به دست هم دادند و جنگ صدام را بر ما تحمیل کردند، اما با سرافکندگی، قدرت‌ها مجبور شدند جنگ را خاتمه دهند چون فهمیدند ملت ایران با راهنمایی‌های امام (ره)، ملتی عزتمند است و دست از مبارزه برنمی‌دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز در فضای غبارآلودگی که گاه به خاطر اختلاف‌نظرهای سیاسی ایجاد می‌شود، حقایقی از خدمات انقلاب نادیده گرفته می‌شود که ظلم به انقلاب بزرگی است که جهان اسلام را تکان داد.

وی گفت: آیا در استقامت امام (ره)، در استقلال سیاسی، ملت ایران ضرر کرد یا امروز سرافراز است؟ آیا تردیدی وجود دارد که ایرانی که تا قبل از انقلاب به خاطر حمایت از اسرائیل در نزد کشورهای اسلامی سرافکنده بود، امروز محور مقاومت و تحولات غیرتمندانه در منطقه است؟

لاریجانی اظهار داشت: آیا علیرغم همه فشارهای بین‌المللی قدرت‌های بزرگ، ایران امروز موفق به دانش پیشرفته هسته‌ای نشده است؟ برخی کشورهای بزرگ برای اینکه خود را موفق نشان دهند، زیاده سخن می‌گویند اما آیا حفظ دانش هسته‌ای در پس توافق هسته‌ای، امر کم‌ارزشی بود؟ آیا امروز ایران قدرت اصلی در مبارزه با تروریسم در منطقه نیست؟ کشورهای بزرگ که در این زمینه فقط بیانیه صادر نمودند. ۶۰ کشور متحد شدند تا با تروریسم به صورت کاغذی بجنگند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: در زمینه استقلال اقتصادی، امام (ره) روحیه‌ای به جوانان زمان خویش القاء نمود که در مقابل تکنولوژی‌های نو، خود مستقل شوند؛ لذا در دوران جنگ که همه نوع تحریمی برای ایران ایجاد نموده بودند، ایران صاحب تکنولوژی موشکی شد و امروز از این جهت قدرت بزرگ منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: علیرغم تحمیل هزار میلیارد دلار خسارت جنگ و رشد جمعیت ایران که بیش از دو برابر سال ۵۷ شده است، سهم صنعت و معدن در تولید ناخالص داخلی از ۱۵.۸ درصد در سال ۵۷ به ۲۶ درصد در سال ۹۴ رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار