بازدید 13454
۳

چراغ سبز لاوروف به آمریکا برای ایجاد مناطق امن در سوریه / امکانات نامحدود روسیه برای همکاری با آمریکا در مبارزه با داعش

در حالی که موضوع ایجاد مناطق آن در سوریه ـ که از چند روز پیش از سوی دونالد ترامپ مطرح شده ـ به بحث چالشی در میان تحلیلگران تبدیل گشته است و بسیاری اثرات این مسأله را مستقیم متوجه دولت سوریه، حضور نظامی روسیه و وضعیت تروریسم در این کشور می بینند، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه پوتین، امروز روی جدیدی از این مسأله را نشان داده است.
کد خبر: ۶۶۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ 30 January 2017

در حالی که موضوع ایجاد مناطق آن در سوریه ـ که از چند روز پیش از سوی دونالد ترامپ مطرح شده ـ به بحث چالشی در میان تحلیلگران تبدیل گشته است و بسیاری اثرات این مسأله را مستقیم متوجه دولت سوریه، حضور نظامی روسیه و وضعیت تروریسم در این کشور می بینند، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه پوتین، امروز روی جدیدی از این مسأله را نشان داده است.

به گزارش «تابناک»؛ وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) بیان کرده که روسیه قصد دارد موضوع ایجاد مناطق امن در سوریه را که از سوی ایالات متحده مطرح شده است، با دولت این کشور شفاف سازی و بررسی کند.

وی بیان کرد: در مورد موضوع ایجاد مناطق امن در سوریه، می خواهیم این مسأله را در گفت وگوهای خود با همتایان آمریکایی شفاف سازی و بررسی کنیم. به گفته لاوروف، ایجاد مناطق امن در سوریه که در آن‌ها آوارگان و پناهجویان احساس امنیت داشته باشند، نیازمند توافقات عملی با حاکمیت در سوریه است.

چراغ سبز لاوروف به آمریکا برای ایجاد مناطق امن در سوریه / امکانات نامحدود روسیه برای همکاری با آمریکا در مبارزه با داعش

لاوروف تأکید کرد: همه این‌ها نیازمند همکاری عملی در جزئیات و اصول اصلی ایجاد اینچنین مناطقی دولت جمهوری عربی سوریه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرده است که روسیه در همکاری خود با ایالات متحده برای مبارزه با داعش، امکانات نامحدودی می بیند که خواست و اراده سیاسی ما بر آن است و نظامیان ما آماده عملی کردن این خواست سیاسی به توافقات عملی هستند.

وی تأکید کرده است که مسکو و اشنگتن هر دو در اولین تماس تلفنی رهبران دو کشور، مبارزه با گروه تروریستی داعش را اولویت اول خود می دانند و روسیه آماده است، موضوع همکاری‌های دو کشور در مبارزه با تروریسم را در هر زمان ممکن با آمریکا به بحث بگذارد؛ چه از طریق سرویس های ویژه اطلاعاتی یا از طریق وزرات دفاع و البته از طریق مجاری دیپلماتیک.

وی بیان کرده که ارتباطات گروه‌های تحصصی و مشاورین ارشد بر روی پیدا کردن زمینه‌های مشترک و منافع دوجانبه آمریکا و روسیه متمرکز هستند، به ویژه روی مسأله مبارزه با تروریسم.

لاوروف همچنین در خصوص روابط میان ایران و روسیه بیان کرده است: مسکو از توسعه همکاری‌های دوجانبه با ایران در تمامی زمینه‌ها شامل حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، نظامی و سیاسی حمایت می‌کند. ویژگی سازنده روابط ایران و روسیه آن است که بر اساس قواعد مساوی و احترام متقابلِ بر پایه اعتماد، بنا شده است.

احتمال دیدار پوتین و ترامپ پیش از نشست G20

در همین حال، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین، امروز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه احتمالا پیش از نشست گروه 20 در هامبورگ با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، نشست گروه 20 قرار است در هفتم و هشتم جولای در شهر هامبورگ برگزار شود.

سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که گفته بود، آیا پوتین پیش از نشست جی 20 با ترامپ دیدار می‌کند، گفت: «بله به احتمال بسیار».

پسکوف همچنین با اشاره به مکالمه تلفنی اخیر رؤسای جمهور دو کشور گفت: پوتین و ترامپ توافق کردند که تلاش‌ها برای پایان دادن به بحران اوکراین باید شدت یابد.

بنا بر این گزارش، درگیری‌های اوکراین در ماه آوریل سال 2014 میلادی در واکنش به کودتای انجام شده در کی‌یف که به برکناری «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور در ماه فوریه انجامید، آغاز شده است.

ساکنان مناطق دونتسک و لوهانسک برای استقلال از اوکراین همه‌پرسی برگزار کردند و خواستار جدایی از اوکراین هستند. از آن زمان، دولت تحت حمایت غرب اوکراین در حال انجام عملیات نظامی است تا مقابل این خواست مردم این مناطق بایستد.

سخنگوی کاخ کرملین درباره فرمان اجرایی اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص ممانعت از ورود مهاجران به این کشور گفت که این مسأله مایه نگرانی مسکو نیست.





تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۳
بله این روسها هر جا که به تفعشان باشد غش میکنند. ما نیز باید هوشیارانه و با یاد داشتن تاریخ با روسها گام هایمان را برداریم . البته
مومنین فقط با توکل به خداوند و صبر در راه خدا حتما پیروزند. البته مومنین ایا ما هم شامل مومنین میشویم . انشا...
عبرت گرفتن از تاریخ خیلی مشکلات مارو حل میکنه.
هیچ تقصیری متوجه روس ها نیست. آنان بر مبنای حفظ منافع ملی خود عمل می کنند و منافع و عزت ملت و کشورشان در الویت قرار دارد. به آنان گویند "وطن پرست"!
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی