وزیر نفت با بیان اینکه فرصت هندی‌ها برای توسعه میدان گازی فرزاد مورد قبول ایران نیست، گفت: هندی‌ها وقت زیادی ندارند و ایران روش جدیدی را برای توسعه این میدان دنبال می‌کند.
کد خبر: ۶۶۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 30 January 2017
وزیر نفت با بیان اینکه فرصت هندی‌ها برای توسعه میدان گازی فرزاد مورد قبول ایران نیست، گفت: هندی‌ها وقت زیادی ندارند و ایران روش جدیدی را برای توسعه این میدان دنبال می‌کند.

به گزارش مهر، بیژن نامدار زنگنه امروز در مراسم انعقاد و مبادله قرارداد جایگزینی تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های پایه گازسوز در جمع خبرنگاران در خصوص پیشنهاد هندی‌ها برای توسعه میدان فرزاد B، گفت: پیشنهاد هندی‌ها مورد قبول نبوده و نامه‌ای نوشته شده که آنها باید بیایند و آن را تصحیح کنند.

وزیر نفت با اعلام اینکه به موازات این، یک راه دیگری را دنبال می‌کنیم که روش دیگری بوده و بعدا اعلام می‌شود، در پاسخ به پرسش مهر مبنی بر اینکه هندی‌ها تا چه زمانی برای نهایی کردن قرارداد میدان گازی فرزاد فرصت دارند، اظهار داشت: هندی‌ها وقت زیادی ندارند.

این عضو کابینه یازدهم در ادامه با اشاره به نوسازی تاکسی‌های فرسوده بیان کرد: آنچه که امروز امضاء شد، قرارداد بین شرکت‌ بهینه‌سازی مصرف سوخت وزارت نفت با اتحادیه تاکسیرانی بود که بر اساس مصوبه شورای اقتصاد باید، ۱۴۰ هزار تاکسی و ون فرسوده با ۱۴۰ هزار تاکسی و ون پایه گازسوز ساخت داخل جایگزین شود.

به گفته وی، تصمیم دولت این است که ۱۴۰ میلیون دلار از محل صرفه‌جویی از مصرف سوخت به تاکسی‌ها و ون‌های فرسوده یارانه دهد تا آنها تشویق شوند که این اقدام انجام شود. هفته گذشته تامین مالی در حضور وزیر راه برای تعدادی از کامیون‌ها و قبل از آن برای راه‌آهن انجام شد که قرارداد راه‌آهن ۷.۵ میلیارد دلار بود که بر اساس آن هر میزان بار و مسافر که از جاده بردارند و به راه‌ها ببرند، به ازای هر یک تن- کیلومتر، مبلغی به آنها پرداخت می‌شود.

وی در مورد مترو اظهار کرد: در مورد مترو هم وزارت نفت طرحی نوشت و به شورای اقتصاد ارایه داد که بر مبنای آن، باید در این شورا تصویب شود. در شورای اقتصاد طرح‌هایی با شهرداری وجود دارد که باید حل شود و نظر کمیسیون تخصصی شورای اقتصاد را جلب کند.

وزیر نفت، تاکید کرد: از نظر وزارت نفت، مترو جزو اولویت‌های تهران و شهرهای بزرگ است که دولت از مسیر ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید می‌تواند بخشی از هزینه‌ها را از طریق صرفه‌جویی مصرف سوخت شهرهای بزرگ تامین کند.

زنگنه در خصوص ناوگان ریلی هم توضیح داد: هزینه‌ها بعد از انجام صرفه‌جویی پرداخت می‌شود؛ بر این اساس، قرارداد ناوگان ریلی نیز برای ساخت واگن منعقد شده تا آنها زمینه و زیربنا را فراهم کنند و هنگامی که کالا یا مسافری که باید از طریق جاده حمل و نقل می‌شد، به قطار منتقل شود و آنها وضعیت عملکرد خود را به ما ارائه دهند، پرداخت‌ها آغاز می شود. وزارت نفت در این مورد به آنها ضمانت‌نامه بانکی داده است.

این مقام مسئول درباره نیسان‌ها هم بیان کرد: باید وانت‌نیسان‌های بنزینی از رده خارج شود و وانت‌های دیگری جایگزین آنها شود یا در کوتاه‌مدت، موتورهای دیزلی که مصرف کمتری دارند، جایگزین گردد و وانت‌های موجود جمع‌آوری شود. من نمی‌دانم گیر کار کجاست، اما ما آمادگی داریم یارانه بدهیم. البته دوستان در وزارت صنعت می‌گویند وضع سوخت وانت‌های جدید بهتر شده که من نمی‌دانم این موضوع صحت دارد یا خیر.

وزیر نفت درباره زمان برگزاری مناقصه میدان‌های نفتی ایران هم گفت: کارهای مناقصه در حال انجام بوده و لیست شرکت‌ها اعلام شده است ابتدا مناقصه به صورت محدود برگزار خواهد شد و از چند شرکت دعوت می‌شود در این مناقصه‌ها شرکت کنند.
برچسب ها
روی خط سایت ها
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: