بازدید 2843

امکانات ستاد بحران به طور عادلانه میان استان‌ها توزیع نمی‌شود

کد خبر: ۶۶۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 30 January 2017
نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی از حضور استاندار سیستان و بلوچستان، فرمانداران، شهرداران و مدیران عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان‌های استان در جمع خسارت دیدگان از سیل و پیگیری برای حل مشکلات پیش آمده قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا علی کرد با بیان این مطلب اظهار کرد: از مقام‌های عالی در دولت و مجموعه وزارت کشور تقاضا داریم در بحث مدیریت بحران این استان را به صورت ویژه مدنظر قرار دهند.

وی افزود: در شهرستان خاش شاهد تلاش‌های خوب فرماندار، شهردار و سایر مدیران عضو ستاد مدیریت بحران بودیم لذا اقدامات مسئولان منطقه در شرایط سخت سرما، خطرات سیل و فرو رفتن در گل و لای قابل تجلیل بوده زیرا مسئولان خاش در مدیریت بحران اخیر کاری مجاهدانه و به نوعی ایثار و گذشت از جان انجام دادند.

نماینده مردم شهرستان‌های خاش و میرجاوه و بخش‌های کورین و نصرت آباد در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از تلاش مسئولان در کمک رسانی به سیل‌زدگان گفت: پرداخت کمک‌های بلاعوض به مردم آسیب دیده ناشی از سیلاب در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان باید در اولویت قرار بگیرد.

علی کرد افزود: با توجه به اینکه سیلاب خسارات زیادی به کشاورزان، روستاییان، مردم و زیرساخت‌ها وارد کرده انتظار است تسهیلات کم بهره و کمک‌های بلاعوض به سیل زدگان که معمولا از قشرهای کم درآمد روستایی هستند اختصاص یابد.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سیلاب خسارات زیادی به بخش‌های کشاورزی، راه‌ها، قنوات و واحدهای مسکونی وارد کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در شرایط کنونی استان سیستان و بلوچستان برای مقابله با حوادثی مانند سیل آمادگی لازم را ندارد و هم اینک برای انجام کارهای امدادی با کمبود شدید امکانات رو به روست.

کرد ادامه داد: امکانات امدادی و خدمات رسانی ستاد مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان جوابگوی حوادث احتمالی نیست.

نائب رئیس فراکسیون اشتغال و تولید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وجود بالگرد امدادی و امکاناتی مانند بیل مکانیکی، گریدر، لودر و بولدزر به عنوان یک نیاز و کمبود مهم در استان به شدت احساس می‌شود.

کرد گفت: حمایت و پشتیبانی از هلال احمر باید در دستور کار دولت باشد و این نهاد نیز باید در حد توان خود و در راستای انجام وظایف محوله نسبت به توزیع چادر امدادی، مواد خوراکی، پوشاک و لوازم گرمایشی و غیره اقدام کند و این طور نباشد که خانواری از قلم بیفتد.

وی با انتقاد از اینکه کمک‌های هلال احمر در منطقه خاش بصورت محدود بوده و بسیاری از آسیب دیدگان از دریافت خدمات جا مانده‌اند، افزود: هم اینک امکانات هلال احمر جوابگوی نیازهای سیل زدگان نبوده و متاسفانه بسیاری از آسیب دیدگان در مناطق خسارت دیده خاش شب‌های سرد زمستانی را بدون سرپناه سپری می‌کنند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم منطقه و بویژه ساکنان روستایی و عشایری و حاشیه نشینان در خاش و نقاط مختلف سیستان و بلوچستان دارای مسکن چادری، کپری، خشت و گلی و منازل قدیمی با عمر چندین ساله هستند و با توجه به فقر و محرومیت شدید از توان لازم برای مرمت و نوسازی و یا ساخت و ساز جدید برخوردار نیستند لذا هلال احمر و بنیاد مسکن و نهادهای زیرمجموعه دولت باید بصورت جدی پای کار بیایند و برای اقشار ضعیف و کم درآمد و آسیب پذیر جامعه فکری کنند.

وی یادآور شد: بر اثر جاری شدن سیلاب دیوارهای حفاظتی باغات و مزارع سیستان و بلوچستان از بین رفته و با توجه به اینکه در استان سیستان و بلوچستان فصل برداشت محصول کشاورزی بوده جاری شدن سیل در مزارع و باغات خسارات زیادی را به محصولات کشاورزی مانند باقلا، گندم، جو و برنج وارد کرده و این محصولات زیر رسوباتی که سیلاب با خود آورده مدفون شده‌اند.

نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس دهم در تذکری به وزیر کشور به عنوان متولی مدیریت بحران از کمبود امکانات مدیریت بحران سیستان و بلوچستان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه امکانات ستاد بحران به طور عادلانه میان استان‌ها توزیع نمی‌شود و این مشکل در استان سیستان و بلوچستان بسیار چشمگیر است و همین موضوع باعث شده آنطور که باید و شاید به سیل زدگان سیستان و بلوچستان امدادرسانی مطلوب انجام نشود.

کرد، برآورد هر چه سریع‌تر خسارات ناشی از سیلاب به دستگاه‌ها، کشاورزان، روستاییان و عشایر این استان را خواستار شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار