بازدید 3038

لیگ یک،جدال استقلالی ها در اولین بازی روی نیمکت

پس از برگزاری دو مسابقه مهم خونه‌به‌خونه - سپیدرود و پارس جنوبی - فولاد یزد که امروز (دوشنبه) برگزار می‌شود، هفت دیدار هفته بیست‌ودوم لیگ دسته اول، روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 30 January 2017
 زردپوشان تهرانی و جنوبی در نخستین تجربه سرمربیان استقلالی خود، کار سختی در خانه حریفان پیش‌رو دارند.
 
به گزارش تابناک ورزشی، پس از برگزاری دو مسابقه مهم خونه‌به‌خونه - سپیدرود و پارس جنوبی - فولاد یزد که امروز (دوشنبه) برگزار می‌شود، هفت دیدار هفته بیست‌ودوم لیگ دسته اول، روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد.
 
دیدارهای روز سه‌شنبه را بررسی می‌کنیم:
 
*گل‌گهر سیرجان - نساجی مازندران، ساعت 14 ورزشگاه اختصاصی گل گهر سیرجان  
 
داور: پیروز سیف‌الله پور، کمک‌ها: حسین رحیمی‌پور – حامد صفایی – ایمان کهیشف ناظر: محمدرضا اسحاقیان
 
گل‌گهر هفته گذشته پس از دو تساوی بدون گل، در خانه نفت مسجدسلیمان پیروز شد و به رده دوم جدول صعود کرد. هرچند وینگو بگوویچ عنوان کرده صعود به لیگ برتر، هدف اصلی گل‌گهر نیست، اما خود او هم می‌داند که این حرف‌ها را صرفاً برای دور کردن استرس از شاگردانش می‌زند و گل‌گهر با 32 گل زده که زهردارترین خط حمله لیگ یک محسوب می‌شود، یکی از کاندیداهای اصلی صعود به لیگ برتر است. نساجی هم هفته گذشته در نخستین تجربه سرمربیگری ساکت الهامی روی نیمکت تیم قائمشهری، مغلوب مس کرمان شد و تا رده ششم جدول پایین آمد. نساجی با توجه به روند رو به جلوی مدعیان صعود و نیز بازی مقابل تیم قدرتمند گل‌گهر، این هفته کار بسیار سختی برای صعود به رتبه‌های بالاتر جدول دارد.
 
*فجرسپاسی شیراز - اکسین البرز، ساعت 14 ورزشگاه  شهید دستغیب شیراز   

داور: علی اصغر مومنی، حسین مرادی – علی احمدی – علی ابراهیمی، ناظر: حبیب‌الله شیرازی
 
شاگردان شاغلام پس از حضوری ناامیدکننده در جام ارتش‌های جهان، هفته گذشته یک امتیاز به راه‌آهن بحران‌زده دادند. فجر پیش از حضور در این مسابقات، روند خوبی می‌پیمود و از چهار دیدار آخر خود در لیگ دسته اول، دو پیروزی به دست آورده بود. این تیم اکنون اختلافی پنج امتیازی با فولاد رده شانزدهمی و کار سختی برای پشت سر گذاشتن این تیم در جدول پیش رو دارد. تیم کرجی نیز با حضور یحیی گل‌محمدی، هشت امتیاز از چهار دیدار به دست آورده، اما نتوانسته از رده نهم جدول بالاتر بیاید. اکسین با یحیی، امتیازات را به خوبی جمع می‌کند و امید رسیدن این تیم به رده‌های بالایی جدول را زنده کرده است.
 
*بادران تهران - راه‌آهن تهران، ساعت 14 ورزشگاه کارگران تهران  
 
داور: مهدی شجاعی، کمک‌ها: عسگر محمدی – یوسف مغروری – هادی حاج‌عباسی، ناظر: حسین خانبان
 
دو تیم در شرایطی کاملاً متفاوت، پا به میدان مسابقه می‌گذارند. بادران تیمی است که برعکس راه‌آهن، از تعویض مربی نتیجه گرفته و سه پیروزی و دو تساوی با محمد ربیعی به دست آورده است. نارنجی‌پوشان تهرانی حالا بالاتر از نساجی، پنجم جدول هستند و به نظر نمی‌رسد تا روزهای پایانی لیگ یک و جنگ برای صعود به لیگ برتر، پا پس بکشند. زردپوشان اما پس از کناره‌گیری مهدی پاشازاده، نتایج بسیار ضعیفی گرفته‌اند. کسب یک امتیاز و 17 گل خورده در پنج مسابقه و سقوط به رده یازدهم، نشان می‌دهد راه‌آهن شرایط اسفناکی را سپری می‌کند. مدیران این تیم که پیش‌تر گفته بودند فرهاد تجسسی تا پایان فصل سرمربی راه آهن خواهد بود، سیروس دین‌محمدی را به عنوان سرمربی جدید برگزیدند تا پیشکسوت استقلال، زردپوشان را از این اوضاع بد، نجات دهد. سرمربی جدید راه‌آهن کار بسیار سختی در اولین بازی خود در خانه بادران پیش‌رو دارد.
 
*خیبر خرم‌آباد - آلومینیوم اراک، ساعت 14 ورزشگاه تختی خرم‌آباد
 
داور: مرتضی عابدی، کمک‌ها: حسین سلیمانی – مسعود شهسواری – داریوش احمدی، ناظر: علیرضا رجبلو
 
6 مسابقه است خیبر در کسب پیروزی ناکام مانده و تساوی خانگی مقابل سپیدرود، بهترین نتیجه آنها در این مدت حساب می‌شود. آلومینیوم هم دو شکست متوالی مقابل پارس جنوبی و مس رفسنجان متحمل شده و به نظر می‌رسد پاشازاده هنوز نتوانسته تفکرات مورد نظر خود را در تیم اراکی پیاده کند. سرمربی تازه‌وارد آلومینیوم دوست ندارد با ادامه روند ضعیف کنونی، تیم خود را کاندیدای سقوط به لیگ دسته دوم ببیند.
 
*ملوان بندر انزلی - ایران‌جوان بوشهر،ساعت 14 ورزشگاه  تختی انزلی
 
داور: مهدی مرجان‌زاده، کمک‌ها: ایوب غلام‌زاده – داریوش صابرمطلق – مجید محمدی، ناظر: کریم اصغرزاده
 
صدرنشین لیگ دسته اول با سه پیروزی که در پنج دیدار اخیر خود کسب کرده، به صدر جدول رسیده و دوست ندارد در این بازی خانگی، این رتبه را به خطر بیندازد. با توجه به بازی‌های سخت بالانشینان در این هفته، شاگردان «حاجی مایلی» با پیروزی در این دیدار که کار مشکلی هم هست، می‌توانند فاصله خود را با سایر مدعیان بیشتر کنند. ایران‌جوان سه شکست پیاپی در این سه هفته داشته و این هفته هم بازی بسیار سختی در خانه ملوانان دارد. این تیم همچنان خطر سقوط به لیگ دو را احساس می‌کند. در مسابقه رفت، این تیم بوشهری بود که توانست با نتیجه 3 بر 2، ملوانان را شکست دهد و حالا قوی سپید انزلی قصد انتقام از ایران‌جوان را دارد.
 
*مس رفسنجان - نفت مسجدسلیمان، ساعت 14 ورزشگاه  شهدای رفسنجان   
 
داور: سیدعلی میرغفاری، کمک‌ها: حمزه علی سلیمی – محمد نوری – وحید مالکی، ناظر: ایرج نظری
 
مس که تا حدودی از جمع مدعیان سقوط به لیگ دو جدا شده، دو پیروزی شیرین در این دو هفته کسب کرد اما اگر عملکرد این تیم در هفته‌های گذشته بررسی کنیم، درمی‌یابیم که مسی‌ها ثبات لازم را ندارند و روندی سینوسی طی می‌کنند. نفت مسجدسلیمان هم در سه مسابقه پس از انتصاب حافظی به عنوان سرمربی، نتوانست دروازه حریفان را باز کند و دو شکست و یک تساوی در سه مسابقه تجربه کرد. به همین خاطر مدیران نفت تصمیم گرفتند حافظی را برکنار کنند و با محمود فکری به توافق رسیدند. فکری در نیم‌فصل اول با تیم نساجی نتایج خوبی کسب کرد اما به خاطر مسائل مالی در جمع قائمشهری‌ها نماند. بازیکن پیشین استقلال در بازی اول خود مقابل تیمی قرار خواهد گرفت که در کنار نساجی با 28 گل زده، دومین خط حمله برتر لیگ یک را در اختیار دارد.
 
*استقلال اهواز - مس کرمان، ساعت 14:15 ورزشگاه  تختی اهواز
 
داور: علی بای، کمک‌ها: حسینعلی عابدی – امید افخمی – پیام ساری اصلانی، ناظر: حسین عرب براقی
 
آبی‌پوشان اهوازی که همچنان، همه بدترین آمارهای لیگ یک را به نام خود ثبت کرده‌اند، هفته گذشته نخستین شکست خود را با هدایت سیاوش بختیاری‌زاده مقابل فولاد یزد تجربه  کردند تا اوضاع این تیم، وخیم‌تر از قبل شود. استقلال اهواز این هفته مقابل تیمی صف‌آرایی می‌کند که از 15 امتیاز اخیر، 13 امتیاز کسب کرده و خود را تا رده هفتم جدول بالا کشیده است. مس که در این فصل تنها دو شکست در کارنامه دارد، در نیم‌فصل اول امتیازات زیادی را به خاطر تساوی‌های متعدد از دست داد. این تیم اگر در حداقل نصف بازی‌هایی که مساوی کرده بود، پیروز می‌شد، اکنون با قدرت بر صدر جدول تکیه زده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی