بازدید 7084
سهیلا جلودار زاده در گفت و گو با تابناک؛

شرط گفت و گوی ملی، برگشت به نقطه صفر صداقت است

آتشی که اکنون شعله ور شده، هم از درون ما را می سوزاند و هم از درون؛ آتش درونی که باعث سوختن همه می شود، ناشی از بی اعتمادی به یکدیگر است، ولی می تواند این را به حسن نیت و حسن تفکر نسبت به هم تبدیل کرد. این نیز تنها در شرایطی ایجاد می شود که چند تن ازخودگذشتگی نشان دهند و نمونه و اسوه عمل شوند تا یک جزیره کوچک تشکیل شود.
کد خبر: ۶۶۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲ 29 January 2017
در روزهای اخیر، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، از طرح جدیدی به نام «طرح گفت و گوی ملی» سخن گفته است. محمدرضا عارف، وقتی برای افتتاح دفتر نمایندگان تهران به پردیس رفته بود،‌ به اختلافات بزرگان اشاره کرده و برای حل مشکلاتی از این دست، از طرح گفت و گوی ملی سخن به میان آورد.

به باور عارف، اگر چنین طرحی اجرایی شود،‌ اختلافات بزرگان نظام در فضای دوستانه حل می‌شود،‌ تا آن‌چه نمود بیرونی دارد، تفاهم و همدلی باشد. او می خواهد این ماجرا را در مجلس کلید بزند. وی در این باره گفته است: «با تدبیری که عزیزان ما در فراکسیون امید داشتند، ما می‌خواهیم گفت و گو را در سطح مجلس به طور جدی دنبال کنیم تا الگویی برای جامعه شود».

سهیلا جلودار زاده در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: به نظر می رسد، گفت و گوی ملی، ضرورت اساسی در این مرحله از نظام سیاسی و ملی کشور است. ملت ایران در طول چند هزار سال که دور هم جمع شده اند و در شرایط مختلف سرزمینی و اقلیمی این ملت را شکل داده اند، در تاریخ راهکارهای بکر و نابی برای حل مسائل و مشکلات خود پیدا کرده اند.

این نماینده مجلس گفت، تا کنون با این تدابیر، توانسته این از توفان ها عبور کند و شرایط سخت را پشت سر بگذارد. اکنون نیز باید این را بپذیریم که در یک دنیای نا آرامی زندگی می کنیم و به دلیل داشتن منابع غنی زیر زمینی و شرایط استراتژیک، سابقه تاریخی و اندیشه آزادگی و آزادی خواهی بالاخره در مسیر این حوادث قرار خواهیم گرفت.

نماینده مردم تهران افزود: بنابراین باید برای آن راهکار داخلی پیدا کرد زیرا اگر بخواهیم از این راه ها بگذریم، نیاز به یک همبستگی داخلی داریم و این همبستگی به وجود نمی آیند مگر با جلب اعتماد تک تک افراد نسبت به یکدیگر، پس بیش از هر کار دیگری به یک اعتماد ملی نیازمندیم.

وی گفت: باید گفتار و عمل همه یکی باشد، بسیار خوب خواهد بود اگر بتوانیم گفت و گوی ملی را در کشور نهادینه کنیم، اما عنوان آن نمی تواند سر هم کلاه گذاشتن باشد. باید بر مبنای برگشت به نقطه صفر صداقت باشد و هر کس تصمیم بگیرد از این جهنمی که در آن است، خارج شود.

نماینده مردم تهران همچنین یادآور شد: آتشی که اکنون شعله ور شده، هم از درون ما را می سوزاند هم از درون؛ آتش درونی که باعث سوختن همه می شود، ناشی از بی اعتمادی به یکدیگر است، ولی می تواند این را به حسن نیت و حسن تفکر نسبت به هم تبدیل کرد. این نیز تنها در شرایطی ایجاد می شود که چند تن ازخودگذشتگی نشان دهند و نمونه و اسوه عمل شوند تا یک جزیره کوچک تشکیل شود.

جلودار زاده گفت: مردم ایران بسیار زود اعتماد می کنند و در مقابل یک حادثه ای که دل همه را به درد آورد، دیدید که همه به یکدیگر جذب شدند و یک جزیره بزرگ را تشکیل دادند. ملت ما تجارب بسیاری دارند و نمونه آن تجربه هشت سال دفاع از کشور بود که همه با یک صدا کنار هم ایستادند، این تجربه همیشه در ایران تکرارشدنی است.

نماینده مردم تهران در پایان افزود: تنها راه گفت و گو راستگویی است. هیچ کس نباید تظاهر به عدالت کند، ولی همه زیربناهای کشور را با موریانه ظلم و ستم از بین ببرد، بازگشت به اصل افراد باید آغازگر گفت و گوی ملی باشد.



سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر