بازدید 11936

اعتراضات داخلی و بین‌المللی، تأثیری بر فرمان ترامپ علیه مسلمانان خواهد داشت؟

هنوز دو روز هم از زمان اعلام نهایی شدن فرمان ترامپ برای جلوگیری از ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا نمی گذرد که امواج مخالفت با این تصمیم، از خود کشورهای مذکور فراتر رفته و به آمریکا نیز کشیده شده است. در یکی از مهمترین واکنش ها به این اقدام، یک قاضی فدرال آمریکا، حکم به تعلیق اجرای فرمان ترامپ داده است.
کد خبر: ۶۶۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 29 January 2017
هنوز دو روز هم از زمان اعلام نهایی شدن فرمان ترامپ برای جلوگیری از ورود شهروندان هفت کشور مسلمان به آمریکا نمی گذرد که امواج مخالفت با این تصمیم، از خود کشورهای مذکور فراتر رفته و به آمریکا نیز کشیده شده است. در یکی از مهمترین واکنش ها به این اقدام، یک قاضی فدرال آمریکا، حکم به تعلیق اجرای فرمان ترامپ داده است.

به گزارش «تابناک»، در ادامه مخالفت ها با فرمان اجرایی اخیر رئیس جمهور آمریکا در ممنوعیت ورود اتباع برخی از کشورها، یک قاضی فدرال این کشور، حکم به توقف بازگرداندن (دیپورت) اتباع این کشورها از فرودگاه های آمریکا داده است، حال آنکه به نوشته «پولیتیکو»، بین 100 تا 200 نفر از اتباع این هفت کشور از روز گذشته در فرودگاه های آمریکا بازداشت و از ورود به خاک ایالات متحده منع شده اند.

ان دانلی، قاضی فدرال این حکم را شب گذشته در جریان یک جلسه اضطراری برای بررسی وضعیت افرادی که در فرودگاه ها بازداشت شده اند صادر کرد. وی با اشاره به اینکه افراد مذکور اغلب تنها چند روز پیشتر و با گذراندن مراحل قانونی مجوز ورود به خاک آمریکا را دریافت کرده اند، از بازداشت و بازگرداندن آنها انتقاد کرد.

در عین حال، این حکم دادگاه به معنای لغو و بی اثر کردن فرمان اجرایی ترامپ نیست و تنها به مدتی محدود، اجرای آن را درباره افرادی که به تازگی وارد آمریکا شده اند متوقف می کند. «بی بی سی» نیز در گزارشی اشاره می کند که بر اساس دستور این قاضی، روند بازداشت، اخراج و استرداد کسانی که با ویزای قانونی وارد آمریکا شده اند یا پناهنده هستند، «موقتا متوقف شده است».

در پی صدور این حکم، اتحادیه آزادی‌های مدنی شهروندان آمریکا روز شنبه در واکنش به فرمان ترامپ، شکایتی علیه او به دادگاه ارائه کرده است. این اتحادیه می‌گوید که قاضی دستور داده است افراد بازداشت شده از عواقب دستور آقای ترامپ در امان بمانند و به کشورشان باز پس فرستاده نشوند.

اعتراضات در فرودگاه‌های آمریکا

گفتنی است، همزمان با پیگیری قضایی موضوع، از روز گذشته تاکنون، فرودگاه های آمریکا نیز شاهد جو ناآرامی در اعتراض به فرمان ترامپ بوده است. در این راستا، صد‌ها معترض آمریکایی با تجمع در فرودگاه جان‌اف‌.کندی نیویورک خواهان آزادی افرادی شده‌اند که پس از ورود به آمریکا بازداشت شده‌اند.

در برخی فرودگاه‌های بین‌المللی دیگر آمریکا از جمله فرودگاه لس‌آنجلس، سن‌فرانسیسکو و دالس (ویرجینیا) نیز برخی از شهروندان تجمع‌هایی در حمایت از پناهندگان و مخالفت با فرمان اخیر دونالد ترامپ برگزار کرده‌اند و تعدادی از وکلای داوطلب هم گفته‌اند که برای پیگیری حقوقی وضعیت پناهجویانی که از این قانون آسیب می‌بینند در فرودگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

اریک اشنایدرمن، دادستان نیویورک گفته است که از تمام قدرتش استفاده می‌کند تا به «کسانی که قربانی تبعیض‌ و فرمان‌های خطرناک ترامپ شده‌اند» کمک کند. اوگفته است همکارانش در دادستانی نیویورک با وکلای پناهندگانی که در فرودگاه کندی نیویورک بازداشت شده اند در تماس اند تا از آنها حمایت‌ قانونی کنند.

مارک داس، وکیل دو پناهنده عراقی که امروز با وجود داشتن ویزای آمریکا در فرودگاه نیویورک دستگیر شد، با اشاره به دستور اخیر رئیس جمهور آمریکا برای ایجاد ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان به ایالات متحده گفت: «این دستور مغایر قانون اساسی است و ما با آن مبارزه خواهیم کرد».

انتقاد نهادهای بین‌المللی

در واکنش به فرمان اجرایی اخیر ترامپ، سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای تأکید کرد آمریکا در این دوران سخت که شمار پناهجویان در سراسر جهان افزایش یافته و آوارگان جنگی بیش از پیش به کمک نیاز دارند، از مسئولیت خود سر باز می‌زند.

«دویچه وله» اشاره می کند که سازمان بین‌المللی مهاجرت و کمیساریای عالی پناهندگان که از زیرمجموعه‌های سازمان ملل متحد هستند نیز در بیانیه مشترکی به حکم ترامپ انتقاد کردند. در این بیانیه ضمن تأکید بر اینکه برنامه ایالات متحده برای پذیرش پناهجویانی که از جنگ و سرکوب می‌گریزند، یکی از بهترین برنامه‌های جهان است ابراز امیدواری شده که این کشور «سنت دیرینه» خود در این زمینه را ادامه دهد. دو نهاد وابسته به سازمان ملل در بیانیه خود همچنین خواستار آن شده‌اند که برخورد با پناهجویان باید یکسان باشد، «بدون در نظر گرفتن دین، ملیت یا نژاد آنها».

گفتنی است، در مقابل همه این انتقادها، دونالد ترامپ ضمن تأکید دوباره بر ادعای قبلی خود مبنی بر اینکه فرمان اخیر به معنای ممنوعیت ورود مسلمانان نیست، از این تصمیم دفاع کرده است. وی گفته: «این ممنوعیت ورود مسلمانان نیست؛ اما ما کاملاً آماده بودیم. همه چیز به خوبی پیش می رود. شما می توانید این را در فرودگاه ها ببینید. همه جا می توانید این را ببینید». به نوشته «پولیتیکو»، مأموران مرزی که در فرودگاه ها اقدام به بازداشت افراد کرده اند، در پاسخ به اعتراض آن ها می گفتند: «آقای رئیس جمهور؛ با آقای رئیس جمهور تماس بگیرید»!
 
تعداد بازدید : 25
دانلود 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۳
اينها رو ول كن . اسيد پاش اصفهان چي شد؟ چرا معرفي اش نمي كنيد ؟
نژادپرستی و افراطگری داره تو امریکا زیاد میشه . اگر از فردا شنیدین که مثل قرن 18 و 19 سیاه پوست و سفید پوست به جان هم افتادن نباید تعجب کنید .....

درحالت بد به یک اغتشاش در داخل امریکا تبدیل میشه و در حالت بدتر شاید پایه ای باشه برای جنگ جهانی ...
بر علیه مسلمانان نیست برعلیه هفت کشور است
امریکا خانه شیطان است ما باید سعی کنیم به خانه خدا برویم نه خانه شیطان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
فعلا كه دست ما از هردوي آنها كوتاه است تا ببينيم كه چه پيش آيد
مردم ودولت امریکامانندخیلی ازکشورهای همسایه افغانستان حق دارنددرمورد اقامت اتباع خارجی وورود آنهاخصوصااعراب تروریست تصمیم گیری کنند.صاحب خانه هستند.!!!متجاوزان مرزی رادستگیر ودیپورت کنندن!!مثل همسایه غربی مادیوارصدهاکیلومتری باموانع بکشند.مکزیک ازمراکز تولید وقاچاق موادمخدراست وخطرامنیتی برای امریکادارد.متعجم برخی کشورهاکه ذکربعد نمازشان نفرین برامریکاست چرااعتراض میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
آقا یا خانم کارشناس، اونایی که ذکر می گن همینجا جاشون خوبه. دانشجوها و مهاجرا به فنا رفتند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
شیوای عزیز
اولا در مورد مرز مکزیک دیوار که هیچ
باید خندق دهها متری بکشند
ثانیا کشوری که ذکر بعد نمازشان نفرین بر آمریکا ست اعتراض رسمی نکرده است. چون اصلا ارتباط مستقیم دیپلماتیک با امریکا ندارد که اعتراض کند اگر کسی هم معترض است مردم عادی هستند که اکثرا برای تحصیل و کار به امریکا می روند .نه قاچاق و کارهای تروریستی مانند "بعضی از افراد در همسایگی ما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
این شیوای بلخی ایرانیه یا افغانی؟
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
بله درسته دولت آمریکا اختیار این و داره که اتباع هر کشوری رو که بخواد اجازه نده وارد کشورشون بشه اما این افراد کسانی هستند که از فیلتر همین دولت آمریکا رد شدن و گرین کارت گرفتن و اونجا بر همین مبنا برنامه ریزی کردن و زندگی تشکیل دادن.یا مثلا کسی که ویزا گرفته از همین دولت آمریکا و در دانشگاه اونجا ثبت نام کرده چندین ترم رو گذرونده اما حالا نه میتونه از اونجا خارج بشه و نه اگر بیرون از امریکا بوده میتونه وارد خاک آمریکا بشه.اینا که مهاجر غیرقانونی نیستن که هر جوری بخوان راهاشون رفتار کنن.و یک مطلب دیگه چرا اتباع کشور عربستان که بزرگ ترین حمله تروریستی رو در خاک امریکا انجام دادن ممنوع الورود نیستن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
ملتها با دولتها متفاوت هستند و اينكه ورد زبان ملت ايران مرگ بر امريكا نيست و برعكس بيشتر ايرانيها عاشق امريكا هستند و تنها اقليتي پر سرو صدا اين شعار را مي دهند. متاسفانه بي فكري اين گروه كوچك ممكن است به محو ايران زمين منجر شود.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
اینها یی که نارا حتند برا خودشون نارا حتند ولی مثل منی اصلا ککم هم نمی گزه تازه خوشحالم نمیشم ..من اصلا نمیفهمم چرا مسئولین ما این همه موضع میگیرن..
ناشناس
| United States |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
جفنگ نباف اینجا بجث دولتها نیست بحث انسانهاست
ریشه تمام اینها تفکرات افراط گرایانه در قالب فاشیسم، برتری عده ای بر دیگران بر اساس عقیده، نژاد و... است. کسانی که دنیا را بامرزهای پوچ خود جدا می کنند، احساس تکلیف کاذب می کنند و مردم را به بلایا دچار می سازند و خود را منجی معرفی می کنند. تاریخ بشر همیشه شاهد جضور این تافته های جدابافته بوده است.
خب سوریه و لبنان و فلسطین هم امریکاییان را راه ندهند و ادمک ترامپ را شلاق بزنند.خر
شیوای بلخی ما که اعتراض نکردیم ولی گویی شما بدجوری احساس نزدیکی با ترامپ میکنید نکنه توهم فامیلی دور دارید
صحبت اینه که چرا امثال افغانستان و عربستان و پاکستان که زادگاه القاعده و طالبان هستند نباید شامل این قانون باشند و ایرانیان که فرهیخته ترین قشر مهاجران هستند باید شامل باشند.چند صدهزار خانواره الان از هم دور افتادند و زندگی های زیادی از هم می پاشه بخاطر یه تصمیم احمقانه و یک شبه
با سلام ، راه حل مساله بسیار ساده است ولی کسی به آن توجه ندارد، ترامپ بجای حل آن صورت مساله را پاک کرده و بعضی از ذهن ها هم آنرا خواسته یا ناخواسته فراموش میکنند ، ریشه این مشکلات سابقه تجاوزات و کشتار و دخالتهای دولت آمریکا در کشورهای دیگر است ، اگر آمریکا دست از خباثت خود بردارند مساله حل است ،اینها میگویند کشورها بگذارند ما بخاطر منافعمان همه خباثتی بکنیم و هر کس هم در مقابل ظلم ما ایستاد یا تروریست است یا حامی تروریست ، فقط افراد نادان از چنین جانورانی حمایت میکنند
این تصمیم علیه مسلمانان نیست! علیه چند کشور خاص است
دم خروس از زیر قبای آمریکا بیرون زد زیرا آمریکا با ادعای دفاع از دموکراسی کشورهای مسلمان را به خاک و خون می کشد وآنها را ویران می کند سپس از ورود شهروندان همان کشورها به آمریکا به این وضع توهین آمیز ممانعت می کند . آمریکا ثابت کرد که نه طرفدار حقوق بشر است نه طرقدار دموکراسی و در به راه انداختن جنگ در منطقه مسلمانان هیچ نیت خیری ندارد . آقای ترامپ . شما کینه توز و آلت دست صهیونیستها هستید و از مسلمانان متنفرید پس غلط زیادی می کنید که می خواهید در سوریه دخالت کنید نیات شوم شما به مردم دنیا ثابت شده است . دست سر از مسلمانان بردارید و مزدورانتان را از منطقه خارج کنید که رفتار شما با مسلمانان بسیار رساتر از جملات ریاکارانه تان ، نفرت و انزجار را فریاد می زند
این آقای ترامپ حتما دومین معجزه هزاره سوم هست!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
لابد اولیشم خودتی
من با سرکار خانم شیوای بلخی موافق هستم به شرطی که آمریکا اطراف همه مرزهایش را دیوار بکشد شاید کشورهای دیگر از شرارتهایش که سابقه تاریخی دارد در امان بمانند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر