بازدید 4184

خاک،‌ مدارس اهواز را تعطیل کرد

کد خبر: ۶۶۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۲ 29 January 2017
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: بر اساس تصمیم ستاد بحران همه مقاطع تحصیلی مدارس نوبت صبح شهرستان های اهواز، کارون و باوی فردا یکشنبه تعطیل است.

به گزارش ایرنا، علی حسین حسین زاده شامگاه شنبه اظهار کرد: با توجه به طوفان گرد و غبار که روز جمعه در اهواز و شهرهای اطراف آن اتفاق افتاد و ضرورت پاکسازی مدارس، در نشست ستاد بحران استان مصوب شد همه مقاطع تحصیلی نوبت صبح فردا یکشنبه در شهرستان های اهواز ،کارون و باوی تعطیل شوند.

وی افزود: امروز آب و برق اهواز قطع بود و آموزش و پرورش امکان پاکسازی مدارس را نداشته است به همین دلیل به درخواست آموزش و پرورش استان، فردا در این سه شهرستان، به امر نظافت مدارس اختصاص یافته است.

به گفته وی قطع برق اهواز به صورت پیش بینی نشده و ناگهانی بوده به همین دلیل ستاد بحران شنبه (امروز) را تعطیل اعلام نکرده بود.

جانشین استاندار خوزستان در ستاد بحران استان همچنین گفت: با توجه به شدت طوفان جمعه، دستگاه های اجرایی همچنان در حالت آماده باش به سر می برند تا زمانی که شرایط این شهرستان ها به حالت عادی بازگردد.

وی در ادامه درباره وضعیت آب و برق اهواز اظهار کرد: گرد و خاک شدید باعث اختلال در 9 پست اصلی برق و قطع برق اهواز از ساعت 5 صبح امروز شده بود که این قطعی به طور وسیع تا ساعت 16 عصر ادامه داشت؛ البته هر کدام از پست های برق پس از شستشو به تدریج وارد مدار می شدند.

حسین زاده افزود: به تبع قطع برق، تصفیه خانه های اصلی آب اهواز نیز دچار مشکل شدند که باعث قطع آب نیز شده بود.

وی اضافه کرد: تصفیه خانه ها اکنون رفع نقص شده و وارد مدار شده اند اما به دلیل قطعی طولانی آب، تا بازگشت به شرایط عادی کمی زمان لازم است. آب بخشی از مناطق اهواز هم اکنون وصل شده و پیش بینی می کنیم تمام مناطق تا پایان امشب آبدار شوند.

همچنین معاون استاندار خوزستان طوفان گرد و خاک در اهواز را بسیار کم سابقه دانست و گفت: در سال هایی که بارندگی کم باشد با گرد و خاک مواجه می شویم اما همانند این گرد و خاک را تا کنون فقط در سال 93 شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری امروز در 2 تماس تلفنی جویای وضعیت استان شده است اظهار کرد: با توجه به کاهش شدید بارندگی در سال جاری، احتمال تکرار چنین طوفان هایی وجود دارد، به همین دلیل باید مصوبات کارگروه مقابله با گرد و غبار را با جدیت دنبال کنیم.

 طوفان گرد و خاک با آلودگی 66 برابر حد مجاز روز جمعه اهواز و برخی شهرهای خوزستان را در برگرفت.

ستاد بحران خوزستان جمعه شب گذشته اعلام کرد: با توجه به کاهش میزان گرد و غبار، مدارس در روز شنبه دایر است، اما با توجه به قطع آب و برق شهر اهواز، صبح شنبه ناچار شد مدارس نوبت صبح و بعد از ظهر را تعطیل کند. ادارات نیز در ساعت 12 امروز تعطیل اعلام شد.

در پی وقوع طوفان های گرد و غبار در بهمن 93، اهواز و چند شهر استان آلودگی بیش از 66 برابر حد مجاز را در چندین روز تجربه کردند.

اعتراض شدید مردم در شبکه های اجتماعی و تجمعات اعتراضی در مقابل استانداری نسبت در آن روزها اتفاق افتاد.

کارگروه ملی مقابله با ریزگرد در آن زمان تشکیل و مصوباتی را ابلاغ کرد که بخش زیادی از آنها به دلیل نبود اعتبار اجرایی نشد.

عذرخواهی معاون استاندار خوزستان از مردم اهواز بخاطر قطع طولانی مدت آب و برق

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان از مردم اهواز و کارون بخاطر قطع طولانی مدت آب و برق در روز شنبه و متعاقب آن تعطیلی مدارس و اداره های دولتی عذرخواهی کرد.

علی حسین حسین زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های گروهی در سالن جلسات استاندار خوزستان افزود: بابت مشکلاتی که از ناحیه قطع طولانی مدت برق و آب برای مردم اهواز و کارون(کوت عبدالله) پیش آمده عذرخواهی می کنم.

وی گفت: غلظت این گرد و غبار قابل پیش بینی نبود ولی نیاز است امکانات و تجهیزات بیشتری از جمله ژنراتور برق برای مقابله با این حوادث داشته باشیم. از ساعت 5 صبح روز شنبه(امروز) به علت نشستن گرد و غبار بر روی سه ایستگاه ورودی برق اهواز ، جریان برق برای شست و شوی آنان به ناچار قطع شد و متعاقب آن بخش اعظمی از شهر اهواز در خاموشی و بی آبی فرو رفت.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: در تماس تلفنی با مدیرعامل شرکت توانیر ، وی دستور داد به سرعت مشکل قطعی برق برطرف شود ولی شدت گرد و غبار روز جمعه و نشستن آن بر شبکه های اصلی برق ورودی ، زمان شست و شو ایستگاههای برق را قدری طولانی کرد.

حسین زاده افزود: در پی شرایط خاص جوی ناشی از گرد و خاک روز جمعه ، پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز لغو شد و در روز شنبه نیز به علت قطعی برق ، مردم برای خروج از منزل با مشکلات متعددی رو به رو شدند.

گفتنی است؛ با تلاش ماموران شرکت توزیع برق اهواز جریان برق اهواز و کارون ساعت 17برقرار شد و قطعی آب آشامیدنی کلانشهر اهواز برطرف شد.

تاکنون قطع طولانی مدت آب و برق کلانشهر اهواز ناشی از گرد وغبار سابقه نداشته است.

30درصد از شبکه برق اهواز همچنان قطع است


مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: 30 درصد شبکه برق اهواز همچنان قطع است و زمان وصل شدن برق این بخش از شبکه برق مشخص نیست.

علیرضا شکر خدایی شنبه شب گفت: 70 درصد شبکه برق اهواز که به دلیل پدیده گرد و غبار قطع شده بود تا ساعت 15 امروز وصل شد.

وی گفت: به دلیل گستردگی کار زمان وصل شدن شبکه های برق به طول انجامید.

شکرخدایی عنوان کرد: شبکه برق مناطقی از اهواز همچون پاداد، جاده ساحلی، باغ معین، کیانپارس و کیانشهر هنوز قطع است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: به دلیل چسبنده بودن گرد و غبار، شستشوی ایستگاه های برق زمان بر شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار