بازدید 2675

وقوع حادثه پلاسکو ربطی به بافت غیرتخصصی شورای شهر ندارد

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: از آنجایی که شورای شهر وظیفه نظارتی دارند لازم نیست افراد تخصصی وارد این شورا شوند اما توصیه می شود از مرکز استراتژیک شهرداری ها برای نظرات کارشناسی بهره بیشتری گرفته شود.
کد خبر: ۶۶۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 28 January 2017
محمدجواد کولیوند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تخصصی شدن اعضای شورای شهر با اشاره به حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو اظهار داشت: شورای وظیفه نظارتی دارد بنابراین این شورا عهده دار اجرا نیست، چون وظیفه اجرایی ندارد نیاز نیست که افراد تخصصی در این شورا عضویت داشته باشند.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: شهرداری ها، سازمان نظام مهندسی و سازمان کار باید کارهای تخصصی خود را انجام دهند، این حرف درست نیست که بگویم حادثه پلاسکو به دلیل عدم حضور نیروی تخصصی در شورا رخ داده است.

وی گفت: شوراها تنها وظیفه نظارتی دارند و در امر نظارت باید کار دقیقی انجام دهند، برای این کار لازم است از نیروهای کارشناسی تخصصی بهره بگیرند.

کولیوند توضیح داد: همانند مجلس شورای اسلامی که در کنار خود مرکز پژوهش ها دارد، شهرداری تهران از چنین مرکز استراتژی برخوردار هستند و شورای شهر باید دقت داشته باشد که از این مرکز بهره درستی بگیرد.

این نماینده افزود: شوراهای شهر در کنار خود مرکز پژوهشی ندارند بلکه شهرداری ها مرکز استراتژیک پژوهشی دارند که اعضای شورای شهر می تواند از این مرکز درخواست نظر کارشناسی کنند.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر اطلاعات خاصی مبنی بر اینکه شورای شهر از مرکز استراتژیک پژوهشی شهرداری ها استفاده می کنند یا خیر نداریم اما در کل لازم است که کمک های تخصصی از این مرکز به شورای شهر داده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار