بازدید 2321

انتقاد از نحوه خدمات رسانی به سیل‌زدگان سیستان وبلوچستان

نماینده مردم خاش در مجلس از نحوه خدمات رسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان انتقاد کرد و با یادآوری سفر وزیر کشور به چابهار، گفت: با وجودی که وزیر کشور متولی ستاد بحران کشور است اما به خود زحمت بازدید از مناطق سیل زده را ندادند.
کد خبر: ۶۶۰۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹ 28 January 2017
علی کرد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان با ابراز تاسف از اینکه سیل خسارات زیادی به کشاورزان و روستاییان وارد کرده است، گفت: به مدت 18 سال در استان بارندگی نداشتیم و بعد از این مدت خداوند لطف خود را نصیب مردم کرده اما سیلات خسارات زیادی را به بخش کشاورزی، راه ها، قنات ها و واحدهای مسکونی وارد کرده است بنابراین با توجه به قابل پیش بینی بودن وقوع سیل در استان باید دستگاه ها و ماشین آلات از قبل در مناطق حساس مستقر می شد تا میزان خسارات کاهش می یافت اما متاسفانه استان با کمبود شدید امکانات دست و پنجه نرم می کند.

نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه امکانات مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان جوابگوی حوادث احتمالی نیست از نحوه خدمات رسانی به سیل زدگان انتقاد کرد و ادامه داد: سیل خسارات زیادی را به راه ها و مناطق عشایری وارد کرده است به گونه ای که راه ها و جاده ها مسدود و تردد روستاییان و عشایران را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

 

80درصد مدارس  و فضاهای آموزشی روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان آسیب دیده اند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه به علت سیلاب 80درصد مدارس  و فضاهای آموزشی روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان آسیب دیده اند، افزود: به دلیل اینکه این مراکز خشتی، گلی و چوبی بودند تخریب شدند به گونه ای که حضور دانش آموزان در مدارس امکانپذیر نیست.

وی با بیان اینکه بر اثر جاری شدن سیلاب دیوارهای حفاظتی باغات و مزارع سیستان و بلوچستان از بین رفته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه در استان سیستان و بلوچستان فصل برداشت محصول کشاورزی است جاری شدن سیل در مزارع و باغات خسارات زیادی را  به محصولات کشاورزی مانند باقلا، گندم، جو و برنج وارد کرده و این محصولات زیر رسوباتی که سیلاب با خود آورده  مدفون شده است.

کرد یادآور شد: به محض جاری شدن سیلاب در ستاد بحران استانداری حضور یافتم و نقطه نظرات و مشکلات را به اعضای ستاد یادآوری کردم.

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه کمبود امکانات در خدمات رسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان به روشنی مشهود بود، تصریح کرد: هر چند برخی از مناطق سیل زده صعب العبور و در مناطق مختلف پراکنده است اما متاسفانه بالگرد برای خدمات رسانی به آنها وجود ندارد و همچنین مدیریت بحران استان با کمبود امکاناتی مانند بیل مکانیکی، گردر و بولدزر مواجه است از سویی اقلام هلال احمر مانند خیمه، مواد خوراکی، پوشاک و گرمایشی جوابگوی نیازهای سیل زدگان نیست به گونه ای که برخی روستاییان شب های سرد زمستانی را بدون سرپناه سپری کردند.

 

امکانات ستاد بحران به طور عادلانه میان استان ها توزیع نمی شود

نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس دهم در تذکری به وزیر کشور به عنوان متولی مدیریت بحران از کمبود امکانات مدیریت بحران سیستان و بلوچستان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه امکانات ستاد بحران به طور عادلانه میان استان ها توزیع نمی شود و این مشکل در استان سیستان و بلوچستان بسیار چشمگیر است و همین موضوع باعث شده آنطور که باید و شاید به سیل زدگان سیستان و بلوچستان امدادرسانی مطلوب انجام نشود.

این نماینده مردم در مجلس دهم از دولت و وزارت کشور خواستار برآورد هر چه سریع تر خسارات ناشی از سیلاب به دستگاه ها، کشاورزان، روستاییان و عشایران استان سیستان و بلوچستان شد و گفت: انتظار می رود وزارت کشور هر چه سریع تر نسبت به برآورد و پرداخت خسارات به مردم مظلوم سیل زده استان اقدام کند.

نماینده مردم خاش ومیرجاوه در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری سفر اخیر وزیر کشور به چابهار، گفت: با وجودی که وزیر کشور متولی ستاد بحران بوده و سرکشی به مناطق سیل زده و دلجویی از مردم مظلوم سیل زده وظیفه ایشان است اما متاسفانه به خود زحمت بازدید از مناطق سیل زده را ندادند از این رو به شدت از این اقدام وزیر کشور انتقاد دارم.

 

لزوم اختصاص کمک های بلاعوض و تسهیلات کم بهره زودبازده به آسیب دیدگان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر لزوم اختصاص کمک های بلاعوض و تسهیلات کم بهره زودبازده به آسیب دیدگان ناشی از سیلاب سیستان و بلوچستان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه سیلاب خسارات زیادی را متوجه کشاورزان، روستاییان، مردم و دستگاه ها کرده بنابراین انتظار می رود تسهیلات کم بهره و کمک های بلاعوض به آنها اختصاص داده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار