بازدید 40286
۲
مروری بر روزنامه های شنبه نهم بهمن ماه،

جزئیات جدید از علت درگذشت آیت ‌الله هاشمی/ جایزه صدها میلیاردی به بانك‌هاي «بی‌کفایت» دولتي!

روزنامه های امروز بر خلاف پیش بینی ها، اقدام ضد ایرانی ترامپ را در کانون توجه قرار نداده و فقط تعداد اندکی از روزنامه ها به آن پرداخته اند. با این حال، سیل در سیستان و گرد و خاک در اهواز، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است. با این حال، همچنان فوت آیت الله هاشمی نیز مورد بحث قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۶۰۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 28 January 2017

روزنامه های امروز بر خلاف پیش بینی ها، اقدام ضد ایرانی ترامپ را در کانون توجه قرار نداده و فقط تعداد اندکی از روزنامه ها به آن پرداخته اند. با این حال، سیل در سیستان و گرد و خاک در اهواز، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است. با این حال، همچنان فوت آیت الله هاشمی نیز مورد بحث قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، فوت آیت الله هاشمی در کانون توجه قرار دارد.

جزئیات جدید از علت درگذشت آیت ‌الله هاشمی/ جایزه صدها میلیاردی به بانك‌هاي «بی‌کفایت» دولتي ! 

علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با «آرمان امروز» با تیتر «جزئیات درگذشت آیت‌الله هاشمی» مطرح کرد که رحلت آیت‌ا... هاشمی قطعا به خاطر دیابت نبوده است و ایشان به دلیل عارضه قلبی فوت شده‌اند. از سوی دیگر آنژیویی که ایشان انجام داده‌اند تنها برای اطلاع از سلامتی بوده و ایشان هیچ‌گونه مشکل قلبی نداشتند. بر اساس اظهارات آقای رجایی یک پزشک آلمانی چند ماه پیش قلب آیت‌ا... هاشمی را معاینه کرده بودند که در این زمینه هیچ مشکلی وجود نداشت. آیت‌ا... هاشمی هفته‌ای دو جلسه ورزش میکردند و روز یکشنبه برای ورزش به استخر «کوشک» رفته بودند. این استخر تحت نظارت حفاظت مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و شخص دیگری نمی‌توانست از آن استفاده کند.
آیت‌ا... هاشمی اجازه نمی
دادند که در زمان ورزش ایشان دوربین‌ها روشن باشد و محافظان نیز در اطراف ایشان حضور نداشتند. به همین دلیل هنگامی محافظان ایشان از مساله مطلع میشوند که کار از کار گذشته بود.یعنی آیت‌ا... هاشمی قبل از این که به بیمارستان برسند رحلت کرده بودند. هنگامی که محافظان با جنازه آیت‌ا... در آب مواجه میشوند تلاش میکنند ایشان را از آب بیرون بیاورند و عملیات احیا را روی ایشان انجام بدهند که در این زمینه توفیقی به دست نمیآوردند. سپس ایشان را به بیمارستان منتقل می‌کنند که گویا مرگ در راه بیمارستان اتفاق افتاده بوده و تلاش پزشکان در بیمارستان نیز به نتیجه نمی‌رسد.

 جزئیات جدید از علت درگذشت آیت ‌الله هاشمی/ جایزه صدها میلیاردی به بانك‌هاي «بی‌کفایت» دولتي !

علی جنتی نیز در گفت و گو با آفتاب یزد با عنوان «توبه مخالفان‌ها‌شمی پذیرفته نیست» به بیان مطالبی درباره آیت الله هاشمی می پردازد. علی جنتی دو هفته بعد از استعفای پرحاشیه خود از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی به دیدار آیت الله‌ها‌شمی می‌رود. این جلسه خصوصی بوده است و گویا بنا بوده آیت الله از کم و کیف استعفا مطلع شود. پس از سخنان جنتی یا بهتر بگوییم درددل وی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از این رویداد ابراز تاسف می‌کند. علی جنتی علی‌رغم اصرار ما، جزئیات بیشتری از این جلسه افشا نمی کند و فقط به انکار، سر تکان می‌دهد و می‌گوید بیشتر نمی توان گفت. او آیت الله‌ها‌شمی را پدر معنوی خود می‌داند از همین رو هم است که وقتی در خصوص لحظات ابتدایی رسیدن خبر فوت آیت الله سخن می‌گوید بغض می‌کند و دست‌ها‌یش می‌لرزد.مبرهن است که فقدان‌ها‌شمی سنگین است؛ این مهم را حتی می‌توان از لرزش صدای جنتی تشخیص داد.وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره‌ای گذرا به دوران وزارت خود بلافاصله در این گفتگو به ماجرای رحلت آیت الله‌ها‌شمی می‌پردازد و اثرات آن بر سپهر سیاسی کشور را تحلیل می‌کند. او نقبی هم به اختلافات پدر سببی و معنوی خود می‌زند و می‌گوید که آیت‌الله جنتی برای بیان انتقادات خود از‌ها‌شمی در تریبون‌ها‌ی عمومی احساس تکلیف شرعی می‌کرد.علی جنتی به حال و روز امروز تخریب کنندگان آیت‌الله‌ها‌شمی هم می‌پردازد و عنوان می‌کند که توبه آنان پذیرفته نیست، چرا که حق الناس برگردن دارند.

سیل و باران خاک

جزئیات جدید از علت درگذشت آیت ‌الله هاشمی/ جایزه صدها میلیاردی به بانك‌هاي «بی‌کفایت» دولتي ! 

روزنامه شهروند در گزارش اصلی خود به معضل گرد و خاک در اهواز پرداخته است. این روزنامه در این گزارش با تیتر « خوزستان در تسخیر خاک » با اشاره به ریزگردها به شهرهای اهواز، دشت آزادگان، آبادان خرمشهر، ماهشهر، هندیجان و بستان هجوم بردند نوشت: «ریزگردها از صبح جمعه به جان آسمان اهواز افتاده‌اند؛ این بار اما نه مثل همیشه. غباری که مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت که با جریان شدید هوا از عراق راهی استان خوزستان خواهد شد و طبق گفته مدیر کل هواشناسی استان، هیچ کانون خارجی در بروز آن نقش نداشت. این غبار از هر سویی که آمد، باعث شد گرد‌و‌غبار شهر به شهر به اهواز، دشت آزادگان، آبادان، خرمشهر، ماهشهر، هندیجان و بستان هجوم بیاورد. در این میان اما غبار آسمان اهواز از همه جا شدیدتر بود؛ چنان که غلظت آن به ٦٠ برابر حد مجاز رسید، طوفان شدید برق بعضی مناطق را قطع کرد و سه پرواز فرودگاهی هم به خاطر غلظت لغو شد و حتی نمازجمعه اهواز که از ١٣ سال پیش با وجود آمدن گرد‌و‌غبار به قوت خود باقی بود، این بار به خاطر وخامت اوضاع هوا اقامه نشد. وزیدن طوفان با سرعت ٦٠ کیلومتر در ساعت، غبارها را به هوا برد و آسمان را به رنگ قهوه‌ای درآورد تا جایی که بارش باران هم حریف غبار غلیظ نشد. این اتفاق در حالی افتاد که مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی پیش از این در روز پنجشنبه، از احتمال وقوع گردوخاک در جنوب کشور خبر داده بود. او با افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق در روز پنجشنبه، از پیش‌بینی وقوع گردو‌خاک و انتقال آن به بخش‌هایی از جنوب غرب و غرب کشور و همچنین وزش باد شدید در برخی نقاط جنوب غرب، جنوب و مرکز نوار شرقی کشور صحبت کرده بود. درنهایت از صبح دیروز وزش باد اگر چه آلاینده‌ها را از استان بیرون کرد اما طبق پیش‌بینی‌ها گردوغبار را با خود آورد و احتمالا تا شنبه برقرار خواهد بود.»

طرح از روزنامه شهروند

جزئیات جدید از علت درگذشت آیت ‌الله هاشمی/ جایزه صدها میلیاردی به بانك‌هاي «بی‌کفایت» دولتي ! 

اقدامات ترامپ

جزئیات جدید از علت درگذشت آیت ‌الله هاشمی/ جایزه صدها میلیاردی به بانك‌هاي «بی‌کفایت» دولتي ! 

بر خلاف تصور تعداد کمی از روزنامه ها به اقدام اخیر ضد ایرانی ترامپ واکنش نشان داده اند. روزنامه اعتماد در گزارشی با تیتر «هیاهوی ترامپ» نوشت:« انتظار براي كشف مرام و مسلك رئيس‌جمهور جديد ايالات متحده به ١٠٠ روز اول دولت وي قد نداده است، كمتر از ١٠ روز است كه دونالد ترامپ بر مسند قدرت در كاخ سفيد نشسته و البته در همين بازه زماني همه تصاويري را كه تا پيش از اين از رييس‌جمهور امريكا در اذهان بود، برهم ريخته است. در ميان سيلي از اعتراض‌ها و موجي از نارضايتي‌ها، ترامپ با تبسمي بر لب پشت ميز معروف روساي جمهور در كاخ سفيد وعده‌هايي را كه در دوران رقابت‌هاي انتخاباتي داده بود يك به يك عملي مي‌كند. برخلاف پيش‌بيني‌ها ترامپ صرفا به سراغ وعده‌هاي خود در حوزه‌هاي داخلي نرفته است؛ از معاهده‌هاي تجاري بين‌المللي تا مقوله پناهندگان و مهاجرت و سياست خارجي شاهد نوعي خانه‌تكاني هستند. ترامپ در حال بازتعريف نقش واشنگتن در معادلات داخلي و بين‌المللي است اما اين تغيير اين‌بار به مذاق هيچ كس در سطح بين‌المللي خوش نيامده است. در حالي كه رييس‌جمهور مكزيك ديدار تعيين شده خود با همتاي تازه نفس امريكايي را به دليل دستور ديوارسازي ترامپ در مرز با اين كشور كنسل كرده،ترزا مي، نخست‌وزير بريتانيا به عنوان نخستين مهمان دونالد ترامپ راهي كاخ سفيد شد. درست در روزهايي كه اروپايي‌ها با ترديد ترامپ را نگاه مي‌كنند، خانم نخست‌وزير به ديدار مردي رفته كه براي خروج انگلستان از اتحاديه اروپا دست مي‌زند. در حالي كه بيش از ٢٠ ميليون امريكايي درهمان روزهاي نخست حضور ترامپ با برهم ريختن طرح خدمات درماني عمومي اوباما روبه‌رو شدند، شهروندان ٧ كشور مسلمان در خوف و رجا از دستور محتمل ترامپ براي اعمال محدوديت موقت بر ورود خود به خاك امريكا به سر مي‌برند. چهل و پنجمين رييس‌جمهور امريكا با سرعت غيرقابل باوري در حال تخريب است. معاهده‌هاو توافقنامه‌ها با يك امضا لغو مي‌شوند و هيچ نشانه‌اي از جايگزيني براي آنها نيست.»

 

فریدون مجلسی نیز در یادداشتی در روزنامه ایران با عنوان « انزوای جهانی، فرجام ترامپ» نوشت: « اعمال محدودیت برای اتباع کشوری چون ایران که تا کنون جز ارائه خدمات به جامعه امریکایی سابقه دیگری نداشته‌اند، اقدامی قابل دفاع به نظر نمی‌رسد.

نکته دیگر آنکه از ترکیب کشورهای مطرح، این گونه برمی‌آید که هدف ترامپ از این اقدام در درجه اول به نوعی مواجهه با ایران بوده است، عراق، سوریه و یمن با این فرض که تحت نفوذ جمهوری اسلامی ایران هستند در این فهرست قرار گرفته‌اند. بنابر این او از این اقدام باسویه سیاسی از یک سو نوعی هشدار دادن و زهره چشم گرفتن را دنبال می‌کند و از سوی دیگر به دنبال پاسخگویی به رأی دهندگان امریکایی در قبال شعارهایی است که در روند انتخابات مطرح کرده بود. با این حساب می‌توان این پیش‌بینی را قابل تأمل دانست که چنین اقدامات به بازه زمانی یکماهه محدود می‌ماند و با توجه به بازخوردهای اجتماعی و نیز با بررسی وضعیت تهدید‌هایی که ترامپ تصور کرده است، تغییر خواهد کرد. همین چند روز پیش یکی از استادان دانشگاه ام‌آی‌تی که یکی از دانشجویانش در مقطع دکترای رشته فیزیک با مشکل دریافت روادید ورود به امریکا مواجه شده است، در نامه‌ای اعتراض خود به این روند را اعلام کرد و یکی از استادان دانشگاه تگزاس با انتقاد از این تصمیم ترامپ نوشت که این تصمیم سبب محرومیت دانشگاه‌های امریکا از امکان جذب دانشجوی دکترای تخصصی از ایران به عنوان کشوری که در کنار چین و هند تأمین کننده بهترین استعدادهای دانشگاهی بوده است، خواهد شد. همچنین شاهد آن بودیم که یکی ازهنرمندان مطرح کشورمان در اقدامی شایسته نسبت به این تصمیم ترامپ با اعلام شرکت نکردن در «اسکار» اعتراض کرد. چنین بازخوردهایی از سوی جامعه مدنی با وجود ویژگی‌های شخصی ترامپ که دچار خود بزرگ‌بینی و نصیحت ناپذیری است؛ بی تأثیر نخواهد بود.»

جایزه به بانک ها دولتی

جزئیات جدید از علت درگذشت آیت ‌الله هاشمی/ جایزه صدها میلیاردی به بانك‌هاي «بی‌کفایت» دولتي ! 

روزنامه جوان در گزارشی با تیتر «جایزه صدها میلیاردی به بانك‌هاي «بی‌کفایت» دولتي» نوشت: «در مجموع 14 بانك بزرگ و عمده كشور وضعيتي قرمز دارند كه نحوه برخورد با اين بانك‌ها متفاوت است. همان طور كه گفته شد قرار است بانك‌هاي دولتي كه كفايت سرمايه آنها ناكافي است با بخشودگي و بخشش دولت سرمايه خود را بالا ببرند اما بانك مركزي قرار است با بانك‌هاي بخش خصوصي به روش ديگري با آنها برخورد كند. در ماه‌هاي اخير بانك مركزي در قالب برنامه اصلاح نظام بانكي، طرح ادغام بانك‌ها را كليد زده است. رئيس كل بانك مركزي در اين باره گفته بود: بانك‌هايي كه نتوانند استانداردهاي تعريف شده را رعايت كنند، ادغام مي‌شوند!»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۲
كيهان چيزي نگفته ؟
آقای علی جنتی اگر مرد عمل و تشخیص بود...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل