بازدید 8019
کرباسچی:

مظلومیت هاشمی از شهید بهشتی بیشتر بود

کد خبر: ۶۶۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰ 27 January 2017
دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی گفت: مظلومیت هاشمی رفسنجانی هم در دوران حیات و هم بعد رحلت از آیت الله بهشتی بیشتر و عمیق تر بود.

به گزارش ایرنا، غلامحسین کرباسچی شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در کانون طه گرگان افزود: آیت الله بهشتی قبل از شهادتش توسط منحرفان به مدت 2 یا سه سال ناسزا شنید، آنان کسانی بودند که همه ملت آنها را منحرف از مبانی اسلام و انقلاب می دانستند.
 
وی ادامه داد: اما هاشمی در طول 37 سال در عین اینکه مطابق صلاح و خیر مردم رفتار و عمل می کرد ولی همواره از کسانی ناسزا شنید که عده ای آنان را انقلابی می دانند.
 
کرباسچی یادآور شد: بعد از شهادت آیت الله بهشتی، علیه او کلمه ای بر زبان نیاوردند اما دردناک است که عده ای بعد از رحلت آیت الله هاشمی، همچنان جدی ترین تهمت ها را به او می زنند.
شهردار اسبق تهران در بخشی دیگر از سخنان خود با یادآوری تجلیل خانواده هاشمی از مردم برای حضور کم نظیر در تشییع جنازه آن مرحوم گفت: اگر منصفانه قضاوت کنیم، این تجلیل مقابل یک سال از عمر پررنج و زحمت و شنیدن دشنام های هاشمی چیزی نیست.
 
کرباسچی در پاسخ به این پرسش که بی هاشمی چه کنیم؟ تصریح کرد: باید اندیشه هاشمی را حفظ و در تمام ابعاد زندگی اجتماعی و فردی بکار بندیم.
 
وی گفت: آیت الله هاشمی تحت تاثیر چپ و راست نبود، بلکه همواره در هر دو جبهه به علت اعتدالی که داشت منشاء اثر بود؛ قضاوت و موضع گیری آن مرحوم در برخوردها و مسائل شخصی و عمومی کشور بر مبنای اعتدال بود.
 
کرباسچی با بیان اینکه هاشمی خیرخواهی خود را در خارج کشور هم ثابت کرد، به نقل از ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان عنوان کرد: هاشمی شخصی است که حتی برای دشمنانش هم خیرخواهی می کند.
 
وی ادامه داد: هاشمی به قانون، نظام اداری و سیاسی احترام می گذاشت و هیچگاه از اختیارات خود استفاده نکرد؛ او به کار فرهنگی با حضور مردم اعتقاد داشت و خوش بین به آینده بود و هیچگاه ناامید نشد.
 
دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی گفت: جمهوری اسلامی، بدون نام هاشمی در خاطره ها نمی ماند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر