بازدید 11468
واشنگتن‌پست مدعی شد:

استعفای تمام مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا

روز گذشته دستکم چهار مقام ارشد مدیریت وزارت خارجه آمریکا از سمت‌های خود کناره‌گیری کرده‌اند.
کد خبر: ۶۶۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷ 26 January 2017
روز گذشته دستکم چهار مقام ارشد مدیریت وزارت خارجه آمریکا از سمت‌های خود کناره‌گیری کرده‌اند.

به گزارش فارس، روزنامه «واشنگتن‌پست» از استعفای تمام مقامات ارشد مدیریت وزارت خارجه آمریکا که از دوره «باراک اوباما» باقی مانده بودند، خبر داد.

به نوشته این روزنامه، این اقدام «بخشی از مهاجرت مداوم افسران ارشد خدمات خارجی است که نمی‌خواهند در دوره (دونالد) ترامپ به کار ادامه دهند.»

این در حالی است که «رکس تیلرسون» نامزد پیشنهادی ترامپ برای وزارت خارجه هنوز از سوی صحن اصلی سنا تائید نشده و ترامپ هنوز نتوانسته گزینه نهایی برای معاونت وی را هم انتخاب کند.

کناره‌گیری دسته‌جمعی مدیران وزارت خارجه کار تیلرسون و ترامپ برای به دست گرفتن امور در این وزارتخانه را دشوارتر می‌کند.

«پاتریک کندی» معاون مدیریت وزارت خارجه که در روند انتقال قدرت هم نقش فعالی در روند انتقال قدرت داشته و تصور می‌شد در دوران ترامپ هم به کارش ادامه دهد، از جمله مدیرانی بود که عصر چهارشنبه در اقدامی غیرمنتظره از سمتش کناره‌گیری کرد. وی 9 سال قبل در این سمت حضور داشت.

علاوه بر کندی، سه نفر از مدیران ارشد دیگر که همراه با او کار می‌کرده‌اند هم استعفا داده‌اند. «جویس آنه بار» دستیار وزیر در امور اداری، «میشل باند» دستیار وزیر در امور کنسولی و «جنتری اسمیث» مدیر دفتر هیئت‌های خارجی سه مقامی‌اند که پس از کندی کناره‌گیری کرده‌اند.

«گرگوری استار» دستیار وزیر در امور امنیت دیپلماتیک هم هفته گذشته بازنشسته شد و «لیداز مونیز» مدیر اداره عملیات ساخت و ساز خارجی هم همزمان از وزارت خارجه رفت.

علاوه بر این، شماری از مقامات ارشد وزارت خارجه در ادارات محلی هم از سمت‌های خود کناره‌گیری کرده‌اند.

«دیوید وید» که زمانی رئیس دفتر «جان کری» وزیر خارجه سابق آمریکا بود، می‌گوید: «این بزرگترین جدایی دسته‌جمعی در تاریخ وزارت است و جایگزینی آن بسیار دشوار است.»

به گفته وی، جدا شدن مدیران ارشد وزارت خارجه که با دیوان‌سالاری و امور اداری پیچیده این نهاد آشنایی داشته‌اند، وضعیت بسیار دشواری برای دولت جدید ایجاد می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر