بازدید 2649

پارلمان‌های اسلامی از ظرفیت خود برای همگرایی بهره ببرند

عضو کمیته اجرایی بین المجالس اسلامی با بیان اینکه پارلمان‌های کشورهای اسلامی باید از ظرفیت خود برای همگرایی مسلمان بهره ببرند، گفت: امروز دشمنان اسلام با حربه تفرقه و قومی‌گرایی و طائفه گری به دنبال نمایشی سخیف، فاجعه بار و جنایتکارانه به نام اسلام هستند .
کد خبر: ۶۶۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱ 26 January 2017
دکتر کاظم جلالی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مالی، عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان، سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم میناب، رضایی سرپرست سفارت ایران در مالی و هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه 6 بهمن ماه) از موسسه خیریه فاطمه الزهرا(س) و حوزه علمیه فاطمه الزهرا (س)  در باماکو پایتخت جمهوری مالی بازدید به عمل آوردند.
 
دکتر کاظم جلالی در این بازدید تلاش برای رفع محرومیت از مسلمانان را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: دین مبین اسلام با پیام آزادی خویش، بزرگترین درس برای ملت‌های آزادی‌خواه جهان است.
 
وی افزود: امروز همه با تلاش و همت باید برای رفع مشکلات مسلمانان جهان تلاش کنیم و از همه ظرفیت‌ها برای این مهم استفاده کنیم.
 
عضو کمیته اجرایی اتحادیه بین‌المجالس اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور امن و با ثبات در منطقه و جهان اسلام، می‌تواند به الگویی برای پیشرفت علمی و توسعه‌ای با وجود معیارهای اسلامی باشد.
 
رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالی، تصریح کرد: اسلام و قرآن پیوند مستحکمی در ایجاد و تقویت رابطه دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری مالی است که می‌توان از این ظرفیت در جهت ارتقا روابط بهره برد.
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با استقامت مردم و رهبری مقام معظم رهبری با موفقیت از سد تحریم‌ها گذشت و نشان داد پایداری مسلمانان راهگشای مشکلات و موانع است.
 
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین با اشاره به مشکلات جهان اسلام به ویژه حضور و اقدامات جنایتکارانه تروریست‌ها در کشتار مسلمانان، یادآور شد: صدای واحد مسلمانان می‌تواند سد محکمی در برابر اهداف دشمنان باشد.
 
وی افزود: امروز دشمنان اسلام با حربه تفرقه و قومی‌گرایی و طائفه گری به دنبال نمایشی سخیف، فاجعه بار و جنایتکارانه به نام اسلام هستند در حالیکه باید با وحدت این توطئه‌ها را خنثی کرد.
 
رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مالی در پایان با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره اجلاس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در مالی، تصریح کرد: باید از ظرفیت سازمان‌های همکاری کشورهای مسلمان همچون اتحادیه بین‌المجالس اسلامی در جهت رفع مشکلات کشورهای مسلمان استفاده کرد.
 
رییس مرکز پژوهش‌های مجلس مجالس کشورهای اسلامی را منتخب مسلمانان جهان دانست و تاکید کرد: پارلمان‌های اسلامی باید از ظرفیت خود برای همگرایی اسلامی بهره ببرند.
 
دکتر کاظم جلالی در این بازدید در جریان روند فعالیت کاری و علمی و دانشگاهی موسسه خیریه و حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) قرار گرفت.
 
شایان ذکر است موسسه خیریه و حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) کاملا خصوصی بوده و بودجه آن توسط خیرین ایرانی تامین می‌شود.
 
گفتنی است این موسسه ایتام و نیازمندان بسیاری از کشورهای آفریقایی به ویژه جمهوری مالی را در خود جای داده است و همچنین از 11 کشورغرب آفریقا از جمله موریتانی، سنگال، نیجر، نیجریه، غنا و موریتانی دانشجو دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل