بازدید 2816

مجلس شورای اسلامی ناچار به تدوین برنامه ششم توسعه شد

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس شش ماه تمام توان خود را در کمیسیون های تلفیق و صحن برای تکمیل برنامه ششم توسعه گذاشت.
کد خبر: ۶۶۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 26 January 2017
سیدحسن حسینی شاهرودی با بیان اینکه مجلس شش ماه تمام توان خود را در کمیسیون های تلفیق و صحن برای تکمیل برنامه گذاشت و یک برنامه ناقص و حداقلی را به یک برنامه حداکثری رساند، افزود: برنامه ششم توسعه علیرغم تدوین ضعیف توسط دولت، در کمیسیون های تخصصی مجلس، کمیسیون تلفیق و صحن علنی برنامه ای قوی و جامع شد.

وی  با تاکید بر اینکه دولت و دولت های آینده باید تمام توان خود را به اجرای برنامه ششم توسعه معطوف کنند، گفت: برخی مسائل که دولت از زیر بار آن شانه خالی کرده بود، راسا توسط مجلس تدوین و تصویب شد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه افزایش تولید، بهبود فضای کسب و کار و بهبود فضای بانکی و پولی لازمه توسعه و رشد اقتصادی است، افزود: اگر دولت براجرای مصوبات مجلس اراده کند، قطعا می توان به افق رشد هشت درصدی دست یافت و رشد و توسعه مناسبی برای کشور رقم زد.

حسینی شاهرودی با اشاره به برخی وظایف تعیین شده برای بانک مرکزی در برنامه ششم توسعه در راستای ساماندهی موسسات مالی و اعتباری یادآور شد: هرگونه انجام عملیات بانکی، لیزینگ و یا صرافی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و فعالیت در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های تأمین سرمایه، موسسات مالی و اعتباری، صندوق‌های قرض‌الحسنه و تعاونی‌های اعتبار بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی جرم محسوب می شود.

وی تصریح کرد: شاخص‌های کلان اقتصادی نظیر سهولت انجام کسب‌وکار، رقابت‌پذیری جهانی و رقابت‌پذیری صنعتی و رونق اقتصادی در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته که دولت باید به درستی هدف گذاری ها را اجرایی کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار