بازدید 17870

خبری بد از داروخانه‌ها برای مردم

کد خبر: ۶۶۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 26 January 2017
دبیر انجمن داروسازان ایران با اشاره به تاخیر پرداخت بدهی بیمه‌ها به داروخانه‌ها که باعث مشکلات عدیده برای داروخانه‌های کشور شده است گفت: اگر به همین روال پیش رویم از اسفندماه نسخه‌های داروها فقط بادریافت پول نقد پیچیده می‌شود.

به گزارش اقتصاد نیوز، مهدی سجادی در نشست خبری انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه بیمه‌ها تاکنون فقط تا تیرماه معوقات خود را پرداخت کردند در حالی که باید تا اخر آبان بدهی‌های خود را پرداخت می‌کردند، اظهار داشت: هرچه به پایان سال نزدیک می‌شویم مشکلات داروخانه‌ها بیشتر شود و اگر این روند ادامه پیدا کند مجبور هستیم در اسفندماه نسخه‌های دارویی را فقط با دریافت پول نقد بپیچیم.

وی با گلایه نسبت به اینکه چرا طرحهای ملی به صورت مقطعی در کشور اجرا می‌شود، گفت: طرح تحول سلامت در کاهش هزینه‌های بیماران بستری کمک شایانی کرد ولی عدم پیش بینی مسائل مالی در گرو نظرات کارشناسی بیمه‌ها بود این طرح را با مشکلاتی مواجه کرد.

دبیر انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه طبق قانون بیمه‌ها باید معوقات داروخانه‌ها را پس از سه ماه پرداخت کنند خاطرنشان کرد: طبق همین قانون اگر این پرداختی در این مدت امکان پذیر نشد باید بیمه‌ها جریمه پرداخت کنند ولی متأسفانه هیچ وقت آنها نه معوقات خود را به موقع پرداخت کردند و نه برای تأخیر جریمه‌ای پرداخت کرده‌اند.

*داروخانه‌ها خدمات رایگان به بیمه‌ها می‌دهند


در ادامه این نشست خبری محمدباقری ضیاء عضو هیئت مدیره انجمن داروسازان ایران با تشریح وضعیت نابسامان داروخانه‌ها عنوان کرد: هم‌اکنون با توجه به معوقاتی که بیمه‌ها به داروخانه‌ها دارند به نوعی داروخانه‌ها خدمات رایگان به بیمه‌ها ارائه می‌دهند و ظلم مضاعفی به داروخانه‌ها وارد شده است که ضرر آن را مردم خواهند دید.

وی با خطاب قرار دادن بیمه سلامت ایرانیان گفت: ما از رفتار مسئولان این بیمه بسیار ناراضی هستیم حتی جواب نامه‌های ما را نمی‌دهند کما اینکه از بیمه تأمین اجتماعی نیز دل خوشی نداریم ولی حداقل در تأمین اجتماعی شاهد تلاش آنها برای کمتر کردن معوقاتشان هستیم که نمونه آن بحث قرارداد سومی بود که با بانک رفاه منعقد شد کما اینکه نتیجه این قرارداد را شاهد نبودیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲۳
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه!11 عجیبه ؟؟؟ یکروز میگویند تمام شد و گرفتند و 3 قسطش دیگر نمانده و چه و به به // حالا هم این داستان ؟؟؟فعلا هم آستان بخشش و فضل و کرم برای 4000 نفر پلاسکوئی گشوده شد ه و انها فردا چه خواهند گفت خدا عالم است !!مگر مجبورید اینهمه وعده ووعید هرگز ماه بمردم میدهید !!!؟؟
ساده ای تابناک؟ مگه الان داروخانه ها با چیز دیگه ای غیراز پول نسخه می پیچند؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
دقیقا همینطوره از یک نسخه سرما خوردگی 45 هزار تومنی 5 هزار تومنش جزو بیمه است!!!!
سلام من به دلیل ناراحتی معده مراجعات مکرر به دکتر دارم و تو این چند سال هر چی دارو خریدم پولشو دارم دقیقا قیمت پشت بسته دارو به اضافه پانصد تا هزار روش میکشیدن و دارو رو میدادن دفترچه من تامین اجتماعی هست
تابناك يه جورى كفتى خبر بد ، انگار قبلش خبر گل و بلبل از داروخانه ها ميشنيديم ، يه مشت داروهاى بي كيفيت كه انگار ماده اوليه همشون از گچ ساختمانى هستش ! حالا چه نقد ، چه با بيمه و يا نسيه ، در همه كشورهاى دنيا ، شما حق انتخاب داريد كه داروى فلان كشور رو بخريد ، اما در ايران مثل دو شركت خودرو سازى ، محكوم به خريد داروي با كيفيت ايرانى هستي!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
هرچیزی که پول توش باشه فاسد شده توی پزشکی هم که هزار ماشاللا چیزی که فراوونه پوله
روی دیوار یه بیمارستانی که اسم نمیبرم نوشته بود فلان دکتر امتیاز طبابتش در این بیمارستان رو میفروشه به قیمت 800 میلیون تومان!!!!!
بله کاملا درسته
پدر من دکتر داروخانه هست و مشکلات عدیده ای برای داروخانه برایش به وجود امده / داروی بد هم ربطی به داروخانه نداره و فقط شرکت های دارویی هستند که سود های کلان می برند من نمی دونم خواننده ها چرا نمی تونند این چیزها را تفکیک کنند
اتفاقا یکی از موارد اینه داروخانه ها هم برگ بیمه را جدا می کنن هم دارو را با قیمت معمول میفروشند اینطوری هم پول دارو را گرفتهاند هم از بیمه طلبکار شدند اینجوری شفاف میشه
طرح سلامت ٬ سلامت این بود؟!!!
داروخانه ها بر اساس تعرفه ای که بیمه ها تعیین میکنند موظف به ارائه ی خدمات هستند نه صرفا آن چیزی که خوشایند بیماران باشد.اکثر اقلام ایرانی مشمول بیمه هستند و همین مبالغ ناچیز از نظر شما زمانی که جمع میشود سر به فلک می کشد. داروخانه ها ماه ها بدون هیچ دریافتی همچنان به بیماران گرامی ارائه خدمت می کنند . متاسفانه همه ی نابسامانی های حوزه ی دارو و بیمه ها به پای داروخانه ها زده میشود و تشکر ! به به ! چه چه آن نثار وزیر بهداشت و مسئولین سازمان غذا و دارو می شود!
اکثر داروخانه داران همیشه داروها رو بیشتر از قیمت درج شده میفروشند.هیچ نظارتی هم نیست.وضع مالیشون صعودیه.نگران نباش.جوانای پیر شده هنوز بیکارند
الان هم همينطوره من جانبازم هر جا ميرم البته نه هرجا برخي از داروخانه ها هميشه خدا ميگند سيستم قطعه، سايت بنياد متصل نيست، اينترنت مشكل داره، كلاغ سياهه .....از هوا ......غوز انداخته، و.... بهانه هاي عديده و هميشه بايد پول نقد بديم دارو بگيريم هر كه خواست آدرس هم ميدم اسم داروخانه ها را هم ميگم. گاهي وقتا هم برا خاننم قرص ميخام ميگند بريند بيمه ايران فلان خيابان مهر تأييد زنيد بياييد تا داروخانه خاص قرص بهتون بده. سيستم ديزلي قديم اين ديگه دموده شد ما ادعا ميكنيم موشك نقطه زن هوا ميكنيم داروخانه هامون چي ميكنند؟؟؟!؟؟!؟! همه اين حرفا با هم بايد ديده بشه وگرنه...
خدای ناکرده بحز برخی داروهای خاص , در عمل بیمه داروها از بین رفته و در برخی موارد هم که وجود دارد ما به التفاوت آن بسیار ناچیز است ...

بعنوان مثال چنانچه شما داروی سفکسیم لازم داشته باشید خرید آزاد آن چندین هزار تومان برای بیمار ارزانتر از خرید بیمه ای دارو تمام می شود چون نیازی به ویزیت حداقل چهل هزار تومانی پزشک نیست !
همین الان هم داروخانه ها به هر قبمتی دلشان میخواهد دارو را میفروشند و کسی جواو نیست.
وا لله هرج و مرج بیداد میکند.این وزیر چاخان بهداشت با پنبه سر میبرد
خوبه این داروخانه ها میتونن آزاد بفروشن. پزشکان بخش دولتی هم هشت ماهه پول بیمه ها رو نگرفتن ولی نمیتونن ویزیت آزاد بگیرن و باید مفت کار کنن و ورقهای دوم دفترچه ها رو جمع کنن تا شاید یه روزی بامنت نصفشو بهشون بدن. خود من در کمد پاویون شاید نزدیک چهار کیلو نسخه دوم دفترچه دارم که معمولا شب عید مدیر بیمارستان بدون شمردن اون رو از پزشکان میگیره و هر چقدر دلشون خواست جاش میدن. بعد که اعتراض میکنیم که آقا من مثلا دوهزار ویزیت داشتم تو این هشت ماه چرا اندازه هشتصدتاشو بهم میدین میگن بیمه همینقدر داد ما هم تقسیم کردیم. یعنی کل سیستم سلامت دارن نیمی از کارشون رو مفتی انجام میدن و متاسفانه مردم باز علیه این قشر قضاوت عجولانه میکنن.
چند وقت پیش دفترچه بیمه درمانی سلامت ایرانیها (اسمشو دقیق یادم نیست) گرفتم شکر خدا هیچ وقت استفاده نکرده بودم اوایل امسال رفتم چشم پزشکی به قطره چشم برام نوشت بردم داروخونه گرفتم قیمتش شد 5700 تومان.
اومدم بیرون قیمت دارو رو نگاه کردم دیدم نوشته 1300 تومان
برگشتم داروخونه گفتم اینکه 1300 تومانه با دفترچه 5800 گرفتید گفت قیمت دارو با دفترچه شده 800 تومان 5هزار تومان هم حق نسخه پیچی گرفتیم !!! یعنی اگر آزاد و بدون نسخه میگرفتم باید 1300 میدادم با دفترچه 5800 دادم
همین الانشم آزاده. امسال واسه یه سرما خوردگی ساده ۵۰ هزارتومن پول دارو دادم با وجودی که بیمه خدمات درمانی و تازه بیمه طلاییم هستم
نتیجه حقوق های نجومی به پزشکان چیزی جز ورشکستگی بیمه ها نیست، کاش حق بیمه نمیدادیم و بیمه ها ول میشدن و قیمت پزشکی ازاد میشد ورود پزشک خارجی هم آزاد میشد و مردم هم راحت حق انتخاب داشتند، من فقط سالی پنج میلیون حق بیمه درمانی میدم در طول سی سال کار میشه با سودش نزدیک دویست میلیون تومان ولی هزینه درمانی یک نفر در طول عمرش بیشتر از دویست میلیونه ؟ که اونم در پیری بیشتر پیش میاد، اگر بیمه نبود، قیمت پزشکی آزاد و ورود پزشکان خارجی برای رقابتی شدن بازار هم آزاد میشد و تازه پزشکهای خارجی حتی هندی بهتر و با وجدان تر هستند، کلا به نفع مردم میشد
مگه تو ایران خبر خوش هم داریم؟
ظاهرا" این طرح تحول سلامت برای کسی اب و نون نداشته برای داروخانه ها داشته ؟
الان داروها زیاد هم با بیمه حساب نمیشن -
واقعا برای چی در این کشور داریم دکتر داروساز! پرورش میدیم؟! همه داروخانه ها رو دیپلمه و فوق دیپلمه هایی که تجربی کار کردن و اسم دارو ها رو بلدن دارن اداره میکنن و دکتر فقط اونجا حضور داره ( گاهی) چون طبق قانون باید اون نسخه رو بپیچه!! الان اداره داروخانه شده مثل سوپری!! بعد میگن دکتر ....
این اظهارات مردم ونارضایتی از طرف اصلی دعوا یعنی بیمه است که حتی ازجزییات ان خبر هم ندارند ومن خودم یک داروساز هستم وتاکید میکنم که مردم بدانند که بیمه ها عامل بلایی هستند که بزودی واز اول اسفند بر سرشان خواهد امد.وپزشکان کشور یکسال است که بار مالی سلامت شما مردم عزیز وقدر شناس را بر دوش خود کشیده اند ونه دولت وبیمه ها!!!!!!!
به غیر از تعداد محدودی داروخانه های شریف و منصف و متعهد ، بسیاری از داروخانه ها به انواع حیل از مراجعه کنندگان( بیمار و یا همراه بیمار اخاذی می کنند ، حق نسخه پیچی گزاف ( 10 تا 40درصد مبلغ دارو!!!) ، گرانفروشی ، کم فروشی دارو، جازدن داروهای مشابه کم اثر بجا و بنام داروهای تجویز شده .. و در کمین فرصت تا هراز گاهی داروهای دپو شده را به بهانه افزایش دارو به چند برابر قیمت خریداری شده بفروشند و سودهای افسانه ای به جیب بزنند. به غیر از درصد کمی از کارکنان باوجدان داروخانه ها ، اگر ارزیابی سطحی از دارایی کارکنان داروخانه ها انجام شود برق از سر انسان می پرد! اصولا شرکت های بیمه اگر خود راسا چند داروخانه در هر شهری ایجاد کنند و مستقیما داروهای مورد نیاز بیمه گذاران را در اختیار آنها بگذارند برایشان بسیار ب صرفه تر است و مردم را از شر بسیاری از این بنگاه های تجاری خلاص می کنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر