بازدید 4672

هشدار جان کری به تبعات خروج آمریکا از برجام

جان کری گغت: خروج از برجام صدمات جبران‌ناپذیری به اعتبار آمریکا وارد می‌کند
کد خبر: ۶۵۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۹ 18 January 2017
وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی روز سه‌شنبه هشدار داده که خروج کشورش از توافق هسته‌ای چندجانبه با ایران صدمات جبران‌ناپذیری به اعتبار واشنگتن در دنیا وارد خواهد کرد.

به گزارش فارس، جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه با لحنی مزاح‌آمیز گفت در صورتی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور منتخب این کشور توافق هسته‌ای ایران را لغو کند، دولتش بیش از یکی دو سال دوام نخواهد آورد.

به گزارش «بیزنس‌اینسایدر»، کری هنگام استدلال در سخنرانی خود در اجلاس داووس درباره اینکه چرا دولت ترامپ نمی‌تواند به صورت یکجانبه توافق هسته‌ای ایران را لغو کند به این موضوع اشاره کرده است.

وزیر خارجه آمریکا در توضیح درباره آنچه به گفته وی تبعات خروج از توافق هسته‌ای است گفت: «(دولت ترامپ) برای اینکه یک یا دو سال دوام بیاورد، آرزو به دل خواهد ماند.»

«بیزنس‌اینسایدر» نوشته این اظهارات وزیر خارجه آمریکا با خنده حضار همراه شد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: «قول می‌دهم که دوستان و متحدان ما که برای دستیابی به این توافق مذاکره کردند، با هم هم‌پیمان خواهند شد - و روسیه، چین، آلمان، فرانسه و بریتانیا خواهند گفت، این توافق خوبی است و ما می‌خواهیم آن را نگاه داریم.»

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه گفت: «و ایران هم آن را نگاه خواهد داشت؛ و ما صدمه جبران‌ناپذیری به اعتبار خودمان وارد خواهیم کرد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار