بازدید 9959
۵

جزئیات پیامک‌های جدید حذف یارانه‌ها

کد خبر: ۶۵۴۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 07 January 2017
پیامک‌های جدیدی در روزهای گذشته تحت عنوان حذف یارانه به برخی خانوارها ارسال شده است که بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد که این خانوارها در صورت معترض بودن باید پس از حذف، مستندات درآمدی برای ادامه واریز یارانه ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حذف یارانه اقشار پردرآمد جامعه که طبق قانون باید براساس بانک‌های اطلاعاتی دقیق صورت پذیرد وارد فاز تازه‌ای شده است و بر همین اساس علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آخرین اقدامات برای این رویداد را تشریح کرد. 

ربیعی گفت: برای سه گروه پیامک حذف یارانه ارسال شده است چرا که طبق اطلاعات موجود، حدود 7 میلیون نفر در کشور درآمد خیلی بالا و رفتار غیرقابل کنترل اقتصادی دارند.

در این باره خبرنگار فارس با پیگیری موضوع، به جزئیات جدیدی درباره نحوه حذف یارانه اقشار پردرآمد جامعه براساس ارسال پیامک توسط وزارت تعاون، کار ور فاه اجتماعی دست یافته است. 

بر همین اساس، گروه‌هایی که پیامک حذف یارانه در ماه‌های آینده را دریافت کرده‌ند، باید مستندات و مدارک لازم خود را برای اثبات نیازمندی خود برای دریافت یارانه را اعلام کنند. به طوری که نشان دهد در آینده با توجه به دارایی‌ها و میزان درآمد خود، یارانه‌اش تداوم یابد. 

این بررسی‌ها نشان می‌دهد که یارانه افرادی که پیامک برایشان ارسال شده، درآینده حذف خواهد شد و پس از آن خانوارهای مدنظر باید در صورت اعتراض، مدارک خود را ارائه کنند تا با بررسی آن، نتایجش اعلام شود. 

به گزارش فارس، معمولاً یارانه نقدی خانوارهایی که در سال‌های گذشته حذف شده است، با مراجعه به سایت yaraneh10.ir نسبت به دلایل حذف آگاه می‌شدند که از این پس هم روال آن به همین صورت خواهد بود. 

پس از ثبت اعتراض، در این سایت طبق گفته مسئولان وزارت رفاه، ظرف 30 تا 40 روز با خانوارها تماس گرفته شده و درباره تداوم واریز یارانه یا حذف قطعی آن، اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

به گزارش فارس، طبق گفته علی ربیعی وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی، تاکنون بیش از 4 میلیون نفر از لیست دریافت یارانه خط خورده‌اند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۵
یارانه من 3 ماهی است که قطع شده به من می گویند شما ملک مسکونی دارید و حقوق بالا به ستاد یارانه رفته ام به وزارت تعاون مراجعه کردم به فرمانداری کرج مراجعه کردم مدارک همراه بردم می گویم من 4 فرزند دارم یک فرزند ازدواج کرده 3 فرزند من و همسرم در کرج مستأجر هستیم ماهی 600 هزارتومان هم اجاره می دهیم ماهانه حدود 100 هزار تومان شارژ میدهیم من و همسرم ملک در شهر نداریم در روستاهای اطراف نوشهر منزل روستایی داریم حقوق من طبق حکم 28 میلیون ریال است از ساعت 20 : 5 صبح در راه رسیدن به محل کار در میدان ولی عصر تا 00 : 7 غروب در راه هستیم دوساعت اضافه کاری بگیریم من مامورخرید اداره هستم بعضی ماموریت و خرید بلیط هواپیما و قطار همکاران طی نامه اداری به حساب حقوق من می آید به آنها برمی گردانم من 2 دانشجوی دانشگاه آزاد و یک دبیرستانی نمونه دولتی که پول فراوان از بابت کلاس ها و غیره می گیرند هرماه با بدهکاری به ماه بعدی می رویم با یک حقوق کارمندی که نه مدیر هستیم و نه مجری و نه مدیرعامل چرا یارانه مراقطع کردید بجایی نرسیده ام باقطع یارانه به بسیاری از مشکلات من افزوده شده و راضی هم نیستم یارانه من به جای دیگر برود رسیدگی نکردند و می گویند شما نیازمند یارانه نیستید و ماها که در تهران و شهرهای بزرگ ویلا وکاخ و بهترین زندگی را داریم نیازمندیم خیلی هم سراغ دارم درآمدها - ماشین های آنچنانی و چندین ویلا و آپارتمان دارند اما یارانه را می گیرند ما یک ماشین مدل پایین با وام بانکی و بدهکار یارانه طبق گفته اینها نیاز نداریم خدایا پناه میبرم به تو .
حذف یارانه دقیقاً یه روش دلبخواهی و خودسرانه است.من یک ارتشی بازنشسته هستم و حقوقم هم کمتر از یک ونیم میلیون تومان در ماهه و دو فرزند اناث و دانشجو دارم. دقیقا بیش از 15 ماهه که یارانه ام قطع شده به یکی از مراکز که در میدان فاطمی ،هست مراجعه کردم.فقط آدرس سایت بهم دادن و بعد ثبت نام و چند ماه معطلی جواب نیامد و طی مراجعه مجدد به وزارت رفاه در خیابان آزادی معرفی شدم . و درآنجا هم ثبت نام مجدد و فیش حقوقی و... هر مدرکی که میخواستن ارائه دادم و قرار شد 50 روزه مجدداً برقرار بشه یارانه .و این قصه همچنان ادامه دارد . . .
من نمیفهمم ، چرا یارانه را کلا قطع نمیکنند و افراد واقعا مستحق را از طریق کمیته امام ، بهزیستی ، کمیته امداد و مشابه دوباره اسم نویسی نمیکنند؟
اصل قضیه یارانه را به صورت کمک بلاعوض جلوه میکنند ولی دقیقا این رقم که حداقل میبایست 2 برابر شود همان اضافه درآمد دولت است که باید به مردم عودت شود . قبل از یارانه در قبل از انقلاب و بعد از انقلاب به عنوان سوبسید به تولید کنندگان دولتی داده میشد و کالا و خدمات ارزان ارائه میشد ولی به این نتیجه رسیدند که این درآمد باید به خود مردم واگزار شود تا آنها بهتر در هزینه کردنش مدیریت کنند.
والا واسه مارو که نیازمند بودیم بیشتر از یک ساله قطع کردن.هرچی هم اینترنتی و حضوری اعتراض کردیم ثمری نداشت.اما افرادی رو میشناسم چند میلیارد سرمایه و ملک دارن اما هنوز دارن یارانه می گیرن.این چه عدالتیه؟؟!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی