بازدید 22469

تلخ اما تکراری؛ شهادت یکی از مرزبانان کشورمان و آغاز فراموشی ماجرا

حوالی ساعت 11:30، جمعی از مرزبانان هنگ جکیگور که در حال انتقال جیره غذایی برای همرزمان خود بودند، در نزدیکی میل 221 مرزی با کمین اشرار مسلح مواجه شده و در نتیجه رویارویی با این اشرار، یکی از ایشان به فیض شهادت نائل آمده و سه مرزبان دیگر مجروح شدند.
کد خبر: ۶۵۴۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸ 06 January 2017
بار دیگر اشرار مسلح در درگیری با مرزبانان جنوب شرقی کشورمان، بر ایشان آتش گشودند و جان یکی از سربازان وطنمان را گرفتند.

به گزارش «تابناک»، پیش از ظهر امروز، حوالی ساعت 11:30، جمعی از مرزبانان هنگ جکیگور که در حال انتقال جیره غذایی برای همرزمان خود بودند، در نزدیکی میل 221 مرزی با کمین اشرار مسلح مواجه شده و در نتیجه رویارویی با این اشرار، یکی از ایشان به فیض شهادت نائل آمده و سه مرزبان دیگر مجروح شدند.

رویدادی که نه نخستین بار است در این منطقه روی می‌دهد و نه احتمالا آخرین بار خواهد بود چراکه به رغم بروز درگیری‌های فراوان در این نقاط مرزی و دست درازی‌های گاه و بی گاه اشرار مسلح –که گاه تنها به هدف درگیری با مرزبانان کشورمان و به شهادت رساندن ایشان راهی نقاط مرزی کشورمان می‌شوند،- هنوز مشکلات فراوانی پیش روی این سربازان وطن قرار دارد.

سخن درباره کمبود امکاناتی است که گاه موجب می‌شود این سربازان سلحشور در نقاط مرزی با کمین اشرار مواجه شده و در نبردهایی نابرابر، آسیب دیده یا به شهادت برسند. وضعیت تلخی که متاسفانه تکرار گاه و بی گاه آن موجب نشده در امکانات مرزبانی در این مناطق تجدید نظر جدی کرده و تدبیری اتخاذ کنیم که احتمال آسیب دیدن مرزبانانمان به صفر سوق پیدا کند.

وضعیتی که برای پایان دادن به آن ضرورت دارد امکانات مدرنی از جمله ماهواره های رصدی یا پهپادهای ویژه را به کار گرفت و یا به کمک سامانه های مدرن کنترلی، تلاش کرد امنیت عبور و مرور مرزبانان را تامین نموده و مانع از شبیخون خوردن ایشان شد.

ضرورتی که اگر مورد توجه قرار گیرد، دست کم ساخت امثال خودروهای زرهی ویژه برای مناطق مرزی در دستور کار قرار خواهد گرفت تا بیش از این شاهد به شهادت رسیدن مرزبانان کشورمان در نتیجه کمین کردن اشرار مسلح نباشیم؛ اتفاق شومی که شاهد تکرار گاه و بی گاه آن هستیم و نتیجه این تکرارها برایمان چیزی نبوده جز طبیعی جلوه کردن شهادت مرزبانان!

اتفاقی که به هیچ عنوان طبیعی نیست و تکرار مدام آن نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت الا دلسردی مرزبانان غیور میهن و تقویت روحیه اشرار ترسویی که حتی جرات درگیری رو در رو با سربازان کشورمان را ندارد و بهترین راه ضربه به کشورمان را بهره جستن از فضاهایی می‌دانند که در نتیجه غفلت ما، برای ایشان باز مانده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی