بازدید 11520
۷
مروری بر روزنامه های سه شنبه چهاردهم دی ماه؛

تشبیه عجیب افراطی های داخلی به تکفیری ها/ آغاز بازی بزرگان/ درخواست برای ایجاد كمپين سراسري كاهش مصرف گاز

روزنامه های امروز، بیانات رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان نخبه دانشگاه شریف را در کانون توجه قرار داده اند. با این حال، اظهارات رئیس قوه قضائیه درباره پرونده بابک زنجانی و همچنین علت قطع گاز ترکمنستان به ایران، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.
کد خبر: ۶۵۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 03 January 2017

روزنامه های امروز، بیانات رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان نخبه دانشگاه شریف را در کانون توجه قرار داده اند. با این حال، اظهارات رئیس قوه قضائیه درباره پرونده بابک زنجانی و همچنین علت قطع گاز ترکمنستان به ایران، از دیگر موضوعات مهم امروز بوده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه های امروز، سخنان رئیس دستگاه قضا پیرامون پرونده بابک زنجانی را در کانون توجه قرار داده اند.

 

در همین زمینه روزنامه شهروند در گزارشی با عنوان «بازی بزرگان» با اشاره به اینکه ٣ چهره مطرح کشور، علیه منتقدانشان سخن گفتند نوشت: « بازی بزرگان آغاز شده است. این تعبیر ما از فضای سیاسی اجتماعی دیروز است. بدبینانه نگاه نمی کنیم اما آنچه این روزها می بینیم تنش‌های سیاسی ، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است. روزی یک وزیر پاسخ وزیر دیگر را می‌دهد و روز دیگری یک مقام بلندپایه پاسخی تند و تیز اظهارات مقام بلندپایه دیگری را می دهد. سطح کشمکش‌ها آنچنان است که حتی در بُعد ملی نیز مربیان ورزشی پا به میدان جدال می‌گذارند و برای یک دیگر خط و نشان می‌کشند. دیروز، روزی بود که سه چهره مهم کشور ، سخنانی را بیان کردند که هر کدام پاسخ به دیگرانی بود که پیشتر مباحثی را مطرح کرده بودند. آیت الله آملی لاریجانی ریاست قوه قضاییه پاسخی به رئیس‌جمهور حسن روحانی داد. محمد باقر قالیباف شهردار تهران سخنانی علیه منتقدانش بر زبان راند که پاسخی تند علیه برخی از اعضای شورای شهر بود و برانکو مربی پرسپولیس سخنان برخلاف رویه معمولش به سیم آخر زد و سخنان علیه کی‌روش مربی تیم ملی گفت.»

کاریکاتور از روزنامه شرق
تشبیه عجیب افراطی های داخلی به تکفیری ها/ آغاز بازی بزرگان/ درخواست برای ایجاد كمپين سراسري كاهش مصرف گاز 

قطع گاز ترکمنستان

الیاس حضرتی در این باره در یادداتشی در روزنامه اعتماد درخواست ایجاد کمپین کرد و نوشت: « صرف نظر از نتيجه و سمت و سوي مذاكرات گازي هيات اعزامي جمهوري اسلامي ايران به تركمنستان با تمناي تداوم صادرات گاز به ايران، نفس اين مذاكرات و تهديد طرف تركمن به قطع گاز صادراتي به ايران و حتي اجراي آن براي من به عنوان نماينده ملت بزرگ ايران بسيار خفت‌آور است.

مطابق اطلاعات دريافتي، توليد موازنه گاز در ايران به 720 تا 730 ميليون مترمكعب رسيده كه بيش از 200 ميليون مترمكعب آن در سه سال گذشته وارد مدار مصرف‌ كشور شده است. اين در حالي است كه به علت سوءمديريت در مصرف انرژي از دولت گرفته تا خانوارها و از سياستگذاران گرفته تا مجريان، كشور را وابسته به حداكثر واردات روزانه 10 ميليون مترمكعب گاز از تركمنستان كرده‌ايم كه ظرف چند سال گذشته براي كمتر از 5/1 درصد كل نياز گازي در بدترين و سردترين روزهاي زمستان، يك ملت را با مشكل مواجه كرده است. اگر ظرف همين هفته، چه با تدبير مديران زحمتكش وزارت نفت، چه دستگاه قانونگذاري يعني مجلس و چه مردم، نتوانيم 5/1 درصد از مصرف‌مان بكاهيم يا 5/1درصد به توليدات‌مان بيفزاييم، جا خواهد داشت كه همه شعارپردازي‌ها در مورد تحقق اقتصاد مقاومتي مورد نظر مقام معظم رهبري به عنوان پايه هرگونه زيست مستقل و سرافرازانه در جهان را دروغ اعلام كنيم. علاوه بر اقدامات اساسي در وزارت نفت كه بايد ظرف همين هفته به محضر نمايندگان ملت در حل اين مساله منعكس شود، هر يك از نمايندگان بايد ملت ايران را به كمپين سراسري كاهش مصرف گاز براي جلوگيري از هرگونه وقفه در خدمت‌رساني به مردم شريف استان مازندران فرا بخوانند. »

 

با این حال روزنامه جوان در گزارشی به عملکرد گازی وزیر نفت انتقاد شدیدی کرده است. این روزنامه در این گزارش با عنوان «دبه تركمنستان در برجام گازي زنگنه » نوشت: «از چند سال پیش ترکمنستان خواستار افزایش قیمت گاز صادراتی خود به ایران شد که مورد موافقت قرار گرفت ولی وزیر نفت برای پرداخت این مبلغ گفت که ۱/۸ میلیارد دلار مورد ادعای ترکمنستان در قالب صدور خدمات فنی و مهندسی انجام می‌پذیرد.

وی در سال ۹۴ گفته بود که واردات گاز از ترکمنستان نیاز کشور نیست و ایران به حدی از توان تولید گاز دست یافته است که می‌تواند گاز خود را تأمین کند و اگر از ترکمنستان گازی دریافت می‌شود به دلیل پیوندهای سیاسی و روابط دیپلماتیک میان این دو کشور است.

این سخنان وزیر نفت به معنای آن است که وزارت نفت هنوز با مفهوم «روابط استراتژیک» آشنا نیست و نمی‌داند در این رابطه استراتژیک این اختلافات منجر به بروز چنین شرایطی نیست. به هر حال قطع گاز در فصل زمستان برای کشور پرهزینه است و این دره بزرگ نتیجه اهمال و قهرمان‌سازی‌های سطحی است که شرکت ملی گاز می‌خواهد آن را با دعوت مردم برای صرفه‌جویی کم‌رنگ کند. نه وعده‌های زنگنه برای خودکفایی در تأمین نیازهای گازی کشور به سرانجامی رسید و نه داستان دلخوش کردن‌های بیجا نسبت به روابط استراتژیک تمامی دارد.»

انتخابات 96

روزنامه اعتماد در گفت و گویی با علی مطهری با عنوان « مطهري چگونه «مطهري» است؟ » به نقل از وی نوشت: « مدعي اصلي انقلاب امثال من هستند و معتقدم عده‌اي نااهل آمده‌اند و با ندانم‌كاري و گاه از روي هواي نفس دارند انقلاب را به انحراف مي‌كشانند و هر روز دايره انقلابيون را محدودتر مي‌كنند، برخي آرمان‌هاي انقلاب اسلامي مثل آزادي بيان و حقوق شهروندي را به بهانه حفظ نظام مخدوش كرده‌اند. ما به جاي آنكه اپوزيسيون شويم، انقلاب را به مسير اصلي برمي‌گردانيم.

تشبیه عجیب افراطی های داخلی به تکفیری ها/ آغاز بازی بزرگان/ درخواست برای ایجاد كمپين سراسري كاهش مصرف گاز 

برخي از افراطیون را شست‌وشوي مغزي داده‌اند و از نظر روحي و بسته بودن فكر شبيه اعضاي مثلا گروه فرقان يا گروه‌هاي تكفيري امروز شده‌اند. از عواطف مذهبي اينها در راه هدف‌هاي خود استفاده مي‌كنند و مخصوصا قوه تفكر و تجزيه و تحليل آنها را رشد نمي‌دهند. به جاي آنكه افكار و آثار شهيد مطهري را در ميان آنها رواج بدهند كه موجب تقويت قوه تفكر آنها مي‌شود يك سلسله افكار قشري را به آنها تعليم مي‌دهند تا در موقع لزوم از اين افراد به عنوان ابزار استفاده كنند. »

روزنامه آرمان نیز در گفت و گو با محمدصادق جوادي‌حصار با عنوان «پشت پرده اتفاقات اخیر حزب اعتماد ملی» نوشت: «آقاي منتجب‌نيا در نامه‌اي كه به خانم نجمه گودرزي، مسئول دفتر حزب نوشته‌اند. قيد كرده بودند كه جمعي از دوستان با اهداف و منظور‌هاي خاصي در حزب فعاليت مي‌كنند كه يكي از آن اهداف عبور از دبيركل و قائم مقام حزب است و البته به نظر من موارد مندرج در اين نامه درباره افراد شوراي مركزي غير واقعي و مايه وهن شوراي مركزي و موجب نگراني شديد علاقه‌مندان به حزب و شخصيت‌هايي است كه مخاطب اين اتهامات واقع شده‌اند. نهايتا آقاي منتجب‌نيا به خانم گودرزي مسئول دفتر حزب اعلام مي‌كنند كه طي نامه‌اي به دبيركل اعتماد ملي انصراف خود را از جانشيني ايشان اعلام كرده و متذكر شده بودند تا اين افراد در حزب حضور دارند ديگر مسئوليتي نخواهند داشت و از خانم گودرزي خواسته بودند به عنوان مسئول، دفتر مركزي حزب را تعطيل اعلام نمايند. آقاي منتجب همچنين تمام دفاتر و اركان شوراي مركزي را تا اطلاع بعدي تعطيل كرده‌اند.

با اعلام اين تعطيلي اعضاي حزب چه واكنشي به اين موضوع نشان دادند؟

اين نامه كه درجهت تعطيلي اركان حزب بود، موجب شد واكنش‌هايي از سوي شوراي مركزي و كميته تعامل‌صورت بگيرد. البته گويا آقاي منتجب‌نيا در نامه به دبيركل حزب پيشنهاد‌هايي هم براي اداره حزب بعد ازخود داده بودند. اما دبيركل حزب پس از قبول انصراف، موضوع پيشنهاد ايشان و تصميم‌گيري درباره آن را به شوراي مركزي حزب احاله كردند و قرار شد در شوراي مركزي تصميم گرفته شود كه چه فرد يا افرادي قائم مقامي حزب را بر عهده بگيرند. در كش و قوس اين مباحث اعضاي كميته تعامل و شوراي مركزي به اين جمعبندي رسيدند كه جلساتي با خانواده محترم كروبي داشته باشند. خانم كروبي در يكي از آن جلسات سخنان دبير كميته تعامل آقاي حق شناس و آقايان حضرتي و ابوالحسني را شنيدند. گفت‌وگو‌هايي هم درباره چگونگي مواجهه با موضوع صورت گرفت و مصوب شد كه خانم كروبي و حسين آقاي كروبي با آقاي منتجب‌نيا صحبت كنند و از ايشان خواسته شود از تصميم خود مبني بر انصراف از قائم مقامي دبيركل عدول كنند و مانند گذشته اداره امور حزب را در كنار دوستان شوراي مركزي برعهده بگيرند. روز بعد از جلسه خبري مبني بر استعفاي آقاي منتجب‌نيا دررسانه‌ها منتشر شد كه برخي از رسانه‌ها از جمله شما - روزنامه آرمان- از من سوال كردند كه اين مساله صحت دارد يا نه ؟ بنده اعلام كردم كه»

طنز

آیدین سیارسریع در صفحه طنز بی قانون درباره سوسک نوشت: «سوسری» یا همان سوسک حمام که ما به اشتباه به آن «سوسک» می‌گوییم حشره‌ای است بالدار و سخت جان، گرمادوست، تاریک پسند و علاقمند به مقولات غیربهداشتی. طبق آمار رسمی سوسک ها بعد از صدف طاهریان دومین موجود منفور نزد زنان قلمداد می‌شوند.

سوسک‌ها موجودات بدغذایی نیستند و به همه چیزخواری معروفند. با این حال یک سوسک آفریقایی با اشاره به برخی افراد در برخی دستگاه‌ها گفت: با این همه ادب حکم می‌کند که در پیشگاه این عزیزان دو زانوی ادب بر زمین بگذاریم و در مکتبشان تلمذ کنیم. چون ما هرچیزی هم که بخوریم دیگر از عهده دریاخواری و جنگل خواری و زمین خواری برنمی‌آییم، شاید بنا بر اقتضای طبیعت گاهی کوهخواری دیگران را بکنیم ولی حالا حالاها کار داریم تا به این گونه از آدمیان برسیم!

جالب است بدانید که زندگی سوسک‌ها به دهان یا بینی بستگی ندارد. این که سوسکی سرش بریده شود و به زندگی ادامه دهد در بین سوسک‌ها بسیار عادی و طبیعی است، زیرا آنها می‌توانند از منافذ دیگر بدنشان تنفس کنند. دقیقا مثل فساد می‌ماند، سرش را می‌زنی، تهش را می‌زنی، باز می‌بینی راه می‌رود و همه جا حضور دارد. زیاد شدن این موجودات گاهی باعث می‌شود که آدم بالاجبار خانه‌اش را برای مدتی تخلیه کند.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۷
مرحبا آقای مطهری ! از دین مردم نباید استفاده ابزاری کرد .
اقای مطهری چه سابقه ای دارند که مدعی انقلابند؟شاید بجای اثار شهید مطهری مشغول مطالعه چیز دیگه ای هستند که امام رضا را اهل کنسرت میدونند...
مهم نیست اسمش چی باشه تکفیری یا تند روی.وقتی کارشون را مقایسه میکنی عین همه.
شاید صدف طاهریان از دید شما ها منفور باشه ولی مهم اینه که خدا همه بندگانش رو دوست داره و تنها اونه که در مورد بندگانش حق قضاوت داره.
به قول قدیمیا آدم باید آخر عاقبتش به خیر باشه.
جناب آیدین سیارسریع درست نیست توهین کردن به خانم طاهریان درست نیست.
علی مطهری نان نام پدرش را می خورد و الا هیچ قدمی تا به حال در راه انقلاب برنداشته است
آقای مطهری بخاطر سوابق جبهه اش این حرفها می زند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر