بازدید 61911

شکستگی دست نوزاد به هنگام زایمان و حمایت نظام پزشکی از پزشک معالج+تصویر

خطا، بخشی از کار است و نمی توان انتظار داشت، کسی در هنگام انجام کارش مرتکب خطا نشود؛ اما انتظار دیگر نیز آن است که اگر فردی در حرفه خود خطا کرد، این موضوع را خاضعانه بپذیرد و نسبت به جبران آن برآید؛ موضوعی که گویا در میان جامعه پزشکی کشور کمتر به چشم می خورد و برخی با دلایل ریز و درشت از پذیرش خطای خود فرار می کنند.
کد خبر: ۶۵۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸ 01 January 2017

خطا، بخشی از کار است و نمی توان انتظار داشت، کسی در هنگام انجام کارش مرتکب خطا نشود؛ اما انتظار دیگر نیز آن است که اگر فردی در حرفه خود خطا کرد، این موضوع را خاضعانه بپذیرد و نسبت به جبران آن برآید؛ موضوعی که گویا در میان جامعه پزشکی کشور کمتر به چشم می خورد و برخی با دلایل ریز و درشت از پذیرش خطای خود فرار می کنند.

به گزارش «تابناک»؛ تیرماه سال جاری و در بیمارستان تأمین اجتماعی شهریار نوزادی به دنیا آمد که بر اساس گفته های پدرش، پزشکان دست راست او را مبتلا به فلج ارب تشخیص دادند، اما این تشخیص درست نبود و چند روز بعد متخصص دیگری، شکستگی بازویش را به هنگام زایمان تأیید کرد. حالا پدر این نوزاد از بی مهری هایی می گوید که سازمان نظام پزشکی در برابر پیگیری هایش انجام داده است.

«محمد تقی اشرف» پدر نوزاد شهریاری در رابطه با ماجرای رخ داده به «تابناک» گفت: پس از به دنیا آمدن فرزندم، با رفتارهای غیر عادی بخش زایمان مواجه شدیم و پس از چند ساعت از زایمان من را خواستند و گفتند، دست راست بچه ات فلج شده است.

وقتی از پرسنل اتاق زایمان دلیل این اتفاق را خواستم، گفتند این مشکل موقع زایمان طبیعی اتفاق می افتد و بعد از گذشت چند ماه بیش از 95 درصد این نوزادان بهبود می ‌یابند و تنها درصد اندکی نیاز به جراحی پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: به دلیل شدت درد، فرزندم دچار تب و مشکل تنفسی شده بود به همین دلیل او را به بخش نوزادان منتقل کردند تا زیر دستگاه قرار بگیرد و در این هنگام نیز پزشکان ارتوپد فرزندم را معاینه کردند اما متوجه شکستکی دست او نشدند.

تا اینکه دور روز بعد، متخصص اطفال «محمد» را معاینه کرد و با عکسی که از دستش گرفتند مشخص شد که دستش شکسته است لذا نوزادمان را به اتاق عمل منتقل کردند و آتل گچی به دستش بستند.

پدر این نوزاد شهریاری در مورد پیگیری هایی که انجام داده و پاسخ هایی که شنیده است، نیز گفت: من به نظام پزشکی شهرستان شهریار شکایت کردم و آنها بعد از گرفتن 150هزار تومان هزینه دادرسی و توضیحات من، برای پزشک معالج دستور قرار منع تعقیب صادر کردند.

وقتی برای پیگیری مجدد و اعتراض به رأی صادره نیز به سازمان مراجعه کردم، کارشناسان نظام پزشکی با ادبیات تند مرا محکوم کردند و گفتند، هدفت از این اعتراض و شکایت ها چیست؟ مگر چه اتفاقی افتاده است؟ چرا از خانم دکتر شکایت کردی؟ ایشان کارشان را درست انجام دادند.


جدا از درستی یا نادرستی رأی صادره از سوی سازمان نظام پزشکی و در رابطه با مشکلی که برای این نوزاد چند ماهه ایجاد شده است، دو موضوع مهم را می توان مورد اشاره قرار داد.

نخست اینکه در این ماجرا خانواده نوزاد تازه متولد شده همچنان به رأی صادره معترضند و آن را خلاف واقع و جانبدارانه تلقی می کنند.

دیگر اینکه از آن سو پزشکی که بر اساس شواهد در هنگام و زایمان و تشخیص مشکل ایجاد شده مرتکب خطا شده بدون حتی یک تذکر کتبی تبرئه شد و از حمایت قاطعانه نظام پزشکی نیز برخوردار است.

بر اساس این مثال عینی که نمونه ای کوچک از خطاهای فراوان دیگر در کادر پزشکی بیمارستان های کشور است، باید پرسید چگونه شکستگی استخوان نوزاد آن هم به هنگام زایمان قصور پزشکی شناخته نمی شود؟ اگر قصور نیست چیست؟ آیا توضیح پزشکی دارد؟ اگر دارد، آیا این توضیح به خانواده شاکی پرونده داده و رضایت آنها جلب شده است یا خیر؟


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۰۷
امیدوارم افزایش خطاهای پزشکی با افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی طی سالیان اخیر مرتبط نباشد (به خصوص در دانشگاههای غیر دولتی)...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
شما نمی خواد نگران باشی.
وزیر بهداشت کاری کرده که همه دارند میرند پزشکی پس بهتره ظرفیت چندین برابر بشه چون خیلی از نخبه ها جدیدا دارند میرند این رشته. از طرفی وقتی تعداد پزشک زیاد بشه دیگه نمی توانند سلامتی مردم را گروگان بگیرند و طلب کارانه های نجومی کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
به موضوع سوم که خیلی مهمتر هم هست اشاره نکرده اید و اونهم اینکه به احتمال زیاد پزشک و پرسنل اتاق عمل از جریان شکستگی دست خبر داشته اند و این امر را کتمان کرده اند .!
حسنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
بسمه تعالی
قطعا خطا در هر شغلی پیش میاد اما چیزی که مهمه دلجویی از آسیب دیده است که متاسفانه در کشور ما معمول نیست. این دلجویی اولا توسط تیم خاطی و دوما توسط نهادهای نظارتی با رسیدگی صحیح باید انجام بشه اما در عمل تیم خاطی کاملا از دسترس خارج، و تیم رسیدگی کننده هم در بیشتر موارد همکاران خاطی هستند که همه اتفاقات را طبیعی میدانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
متاسفانه تنها صنفي که نتایج کار خودش را نميپذيرد صنف پزشکان هستند . قبل عمل صدتا ازتا ازت امضا ميگرن که هر اتفاقي افتاد پاي خوت هست اما در ساير اصناف مثل نظام مهندسي .مهندسان 100تا امضا ميدن که اگر اتفاقي بي افتد مسئول هستند
واقعا اين قوانين در مورد پزشکان با اين حجم قصور نياز به بازنگري ندارد؟ جان انسان چقدر ارشمند هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
شمابا این مقاله نشون دادی بی سوادی و اطلاع از هیچی نداری نظر نده لطفا یا مقالات درست حسابی منتشرکن
آخ ببین چطور دست بچه از بازو قلم شده. خدا ازتون نگذره
من که شخصا دل خوشی از این پزشکا ندارم ولی خداییش خیلی دارید تبلیغ منفی علیه این جماعت میکنید احساس میکنم از هر فرصتی برای تخریبشون دارین استفاده میکنید...به هرحال امیدوارم وضعیت بهداشت و درمان بهتر بشه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
یکی به نعل میزنی یکی به نمیدونم چی چی!
!دقیقا شما فازت چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
باور کنیم .... باور کنیم..... باور کنیم....
واقعا جای تاسف داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
لطفا زود قضاوت نکنید.
زایمان طبیعی متاسفانه عوارض زیادی هم داره که یکی از آن ها شکستگی استخوان شانه (نه بازو یا دست) و یا فلج اعصاب این ناحیه هست.
با تمام احترامی که به اندک پزشکان با وجدان دارم اما چرا باید اینقدر بهداشت و درمان در مملکت اسلامی ایران ضعیف عمل کنه چرا باید پزشکان از سوی نظام پزشکی اینقدر حمایت بشن و کوچکترین کاری هم برای رضای خدا انجام ندن، خواهشا به موضوع پزشکی و درمان بیشتر بپردازین تا ان شاالله فرجی بشه. ممنون
لابد این اشتباه ها فقط در دوره حسن روحانی و دولتش بود و در دولت های گذشته نبوده
پاسخ ها
big30
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
الان کسی از روحانی یا وزیر بهداشت اسم اورد؟ ب خودتون شک دارین ها؟
mojtaba
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
شک نکن مربوط به روحانیه. آخه ایشون همه چیز رو به برجام گره زده بود.
علی
| Saudi Arabia |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
تو دیگه چقدر بدبختی. خدا بهت شفا بده
تو این مملکت تا یک خبر رسانه ای نشود داد مردم به گوش کسی نمیرسد . کجایی دادرس
سلام
به نظر شما یک سازمان صنفی می تواند در مقام قاضی قرار بگیرد؟ اگر این جواب مثبت است بهتر نیست که تمام اصناف دارای این امتیاز باشند؟
سلام
وقتی مرجع رسیدگی به شکایت از پزشکان. خود سازمان صنفی نظام پزشکی هستش بیشتر از این انتظار نیست. هیچ موقع پزشک طرف همکارخودش رو ول نمیکنه بیاد طرف مریض رو بگیره چون ممکنه فردا خودش گیر بیفته وپزشکی که امروز مقصره بشه مسئول پرونده ایشون
با سلام
45 روز پیش، پسر بنده در بیمارستان امام حسین شهر هشترود در استان آذربایجان شرقی متولد شد. پس از تولد متوجه عدم حرکت دادن دست راست کودک شدیم خانم دکتر به هنگام زایمان طبیعی طوری به دست فرزندم فشار آورده بوده اند که عصب دست فرزندم دچار آسیب شده است. پس از تلاشهای بسیار، فعلا دکترا گفتند که باید منتظر باشید تا بچه کمی بزرگ شود تا بتوان فیزیوتراپیش کرد. بنده برای شکایت رفتم که رییس بیمارستان با تهدید گفت شما قبل از زایمان رضایت داده اید. اگر بچه می مرد هم ما رضایت نامه داشتیم.
برادر از این چیزا زیاااده . من خودم علوم پزشکی کار میکنم اینجا هم فقط پزشک سالاریه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
شما هم وسط دعوا به فکر ماست خودتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
رضایت گرفته شده ربطی به شکایت شما نداره. شما می تونید این خطا را گزارش و شکایت کنید و حق تون رو بگیرید.
اي داد بيداد
تا وقتی که قاضی و مجرم با هم همکار باشند اگر هزار سال دیگر هم بگذرد همین آش و همین کاسه است !
با توجه به تبرئه دکتر در مرجع قانونی نشان دادن نام ایشان در تصویر نامه ذکر شده توسط شما می تواند به حیثیت کاری ایشان آسیب زده و جرم تلقی شده و با شکایت ایشان همراه باشد .
وقتی وزیر این مملکت خطای خود را محرمانه و در گوشی بیان می کند از مردم عادی چه انتظاری هست؟شاید پزشک محترم هم خطای خود را پنهانی بپذیرد.
خاک بر سر شما با این منفی بافی!!!!
اگر مسئله واقعی است چرا به اطلاع عموم رسانده میشود و در مرجع قضایی رسیدگی نمیشود؟ تا مردم دارای مریض، بیش از این نگران نشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
تو با این طرز صحبت کردنت چرا نمیری دکتر بشی ؟
با سلام
قصد ندارم که بگویم خطای پزشکی اتفاق نمیافتند و وجود ندارد، اما نمیدانم رسانه ها را چه شده است که همیشه یکطرفه به قاضی میروند و با هر سرو صدایی پزشکان و جامعه پزشکی را مقصر میدانند.
رسالت حرفه ای ایجاب میکرد که با کارشناسان بیطرف یا سازمان صادر کنند رای هم تماسی میگرفتید و اظهارات انها را هم در پی نوشت خبر میاوردید.
کاش بیان میکردید که هدفتان از کار کرد این خبر چیست؟
شکستگی استخوان ترقوه (کلاویکول) و فلج ارب جزو عوارض شناخته شده زایمان طبیعی است که با مراجعه به کتابهای رفرانس علت انرا میتوانید مشاهده کنید.
در زایمانهای سخت که خروج جنین با مشکل مواجه میشود ( به ان دیستوشی شانه میگویند) برای خارج کردن جنین از کانال زایمان ایجاد شکستگی و کشیدگی شبکه عصبی بازو جزو عوارض شناخته شده زایمان است که علیرغم مهارت پزشک و رعایت اصول باز هم اتفاق میافتد.
یک رسانه حرفه ای در حوزه های تخصصی از جمله امور پزشکی شایسته است قبل از درج اخبار از کارشناسان خبره نظر خواهی نماید.
با تشکر
پاسخ ها
شارک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
درود بر شما
من هم به عنوان یک مهندس خودرو قویا اذعان میکنم هر ماشینی که تو ایران اتیش میگره کاملا طبیعیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
ظاهرا که ترقوه نبوده. در ثانی شما که اینو می دونید، امو پزشکان زایمان نمی دونستند که حداقل بیمار یا پدر و مادر را توجیه کنن؟ و یک حداقل عذرخواهی؟
فکر نکنم کسی ندیده باشه که این پزشکان یا بهتر بگم خیلیهایشان خود را تافته جدابافته و از ما بهترون می دونند که کمی همدردی و مهربانی و عذرخواهی در مقابل ارباب!!! رجوع خود را کسر شان می دانند!!!!
بقراط خر کیه؟ ؟؟؟؟؟؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
وقتی برخلاف سنت تمام ممالک پیشرفته دنیا واسه خاطر پول پزشک به حوزه کاری ماما ورود می کنه و متاسفانه همین آقای وزیر از پزشکان دفاع می کنه همین می شه. اول باید پرسید خانم دکتر ! این همه ماما شما چرا زایمان گرفتی؟ اگه زایمان عادی بود به شما که پزشکی ربطی نداشت و ماما باید این کار رو انجام می داد! اگر هم ماما تشخیص داد که نیاز به جراحی یا کار خاصی هست و کار باید توسط پزشک متخصص انجام بشه و برای همین شمای دکتر زایمان گرفتی پس باید پاسخگو باشی
ععلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
اگر جزء عوارض شناخته شده است چرا بلافاصله پس از زایمان تشخیص ندادند و درمان نکردند؟
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
خیلی سعی کردی متنی بنویسی که نشان دهنده با سواد بودنت باشه ولی اگه چیزی از حداقل پزشکی می دونستی می فهمیدی که این عکس شکستگی ترقوه نیست بلکه شکستگی استخوان بازوست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
پس یک راننده اتوبوس هم خیلی طبیعی می تونه خوابش ببره و تصادف کنه و به کسی هم پاسخ گو نباشه و بعد از تصادف هم کاملا گردن کلفتی کنه و.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
منم به عنوان یک معلم از همین تریبون اعلام میکنم که عدم یادگیری فرزندان شما ارتباظطی با سطح تلاش ما معلمین نداره و ناشی از سطح هوش خودشونه فقط و فقط....
خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...
در پاسخ به کامنت ماما
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
از کی تا حالا ماما بهتر از پزشک متخصص زنان و زایمان میتونه زایمان طبیعی انجام بده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
لابد اگر زایمان خیلی سخت باشه میشه سر نوزاد رو هم کند تا راحت بیاد بیرون.
راستی این عدالت کجاست چرا وجودش رو حس نمیکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
قطعا شما از علم چیزی نمیدونید. مقایسه اتش گرفتن موتور خودرو با بیماری ایست زایمانی که از نظر علمی شناخته شده است و علت مادری و جنینی دارد و در تمام رفرانسهای علمی دنیا در مورد ان بحث شده است نشانه عدم اطلاع شما از موضوع و قضاوت کورکورانه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
دوست گرامی هر قدر هم طبیعی باشه چیزی از حق والدین بیمار کم نمیشه و کمترین حق این خانواده دریافت اطلاعات درست و قانع شدن شون هست. همچنین میزان بروز این شکستگی ها و عوارض زایمان در هیچ جای دنیا این قدر نیست چون به جای پزشکان بزرگوار دانشجویان و رزیدنت های آنان اعمال جراحی را انجام می دهند و پزشکان در بخش های خصوصی به مردم خدمت رسانی می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
خدا بیامرزدش
هميشه هينطور بوده

پزشكان از اعضاي هم باند خود مايت ميكنند
بیایند بگویند چند شرکت تولیدی مجددا شروع به کار کردند؟ از تعطیلی در آمدند.
واردات محصولاتی که در ایران با کیفیت مناسب تولید میشود، قطع شده.
اقتصاد اقتصاد اقتصاد
قطعا نوزاد دلواپس بوده و با این حرکتش میخواسته تنها دستاورد دولت تدبیر (طرح تمول پزشکان) رو زیر سوال ببره
مقصر نوزاده
چرا ما مجبوریم این شکایات رو به نظام پزشکی ببریم که یک مرجع بی طرف محسوب نمیشه چرا جرایم پزشکی تنها جرایمی هست که نمی توان به دادگاه مراجعه کرد چرا؟؟؟
خطای پزشکی ، بخشی از روند درمانه

پزشک این همه درس نخونده که به خاطر این حواشی کسی وقتش رو بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
دکتر خود شیفته
شارک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
افرین بر شما
ترکیدن موتور خودرو هم بخشی از مهندسی مکانیک به شمار میرود.
یک مهندس که با داشتن رتبه برتر کنکور در دانشگاه صنعتی شریف مهندسی خونده هم اونقدر وقت نداره که به خاطر زنده سوختن چند انسان در یه خودرو بره دادگاه
اصلا مردن ادمها یه امر کاملا طبیعیه و شما پزشکا فقط یه وسیله اید
منصور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
معکوس گفته جانم....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
بچه خودت هم باشه حاشیه است؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
منظورتون از درس خوندن حفظ کردن طوطی واری کتابهاست دیگه؟
محسن
| Netherlands |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
از صمیم قلب آرزو میکنم که یکی از این خطاهای پزشکی برای شما یا خانواده شما اتفاق بیفتد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
تصادف هم جزیی از روند رانندگی هست و بعد از تصادف !!!!!کسی حق نداره وقت اونو بگیره
قطعا پدر نوزاد از وابستگان دولت قبل بوده و عمدا زده دست بچه رو توی شکم مادرش شکسته
جناب اقاي هاشمي وزير عزيز بهداشت درمان از حقوق مردم دفاع كنيد
150 هزار تومان چی شد ؟
ببندید در این نظام پزشکی رو.خراب بشه نظام پزشکی که خطا و جرم پزشکان رو لاپوشونی میکنه و به مردم ظلم میکنه.
الهی بگردم دست بچه رو
خیلی غصه خوردم براش
خدایی این دیگه خیلی بی انصافیه
این یه چیز خیلی طبیعیه موقع زایمان طبیعی نه تو ایران که تو خود آمریگا هم جز شایعترین عوارضه
رسانه ها فقط دنبال حاشیه ای کردن این مسائل هستن
پاسخ ها
شارک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
خداییش راست میگه
سقوط هواپیماها هم یه امر کاملا طبیعی در دنیا است.
تو امریکا هم هواپیما سقوط میکنه
اونوقت همین دکترهای عزیز بابت سقوط یه هواپیما چه غوغایی که نمیکنن
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
بی انصاف، ممکنه این اتفاقات تو دنیا طبیعی باشه ولی تبرئه ی مقصر غیر طبیعیه
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
اگر تا این حد طبیعی بوده و مورد شایع ای هست پس چرا از روز اول درست تشحیص ندادند و درمان صحیح رو شروع نکردن؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
پزشکان حتی خوب و باوجدانمون، با فرار مالیاتی و درآمدهای ناپاکشون فردای قیامت باید جوابگو باشند، هر چند تاوان اجحافشون رو تو همین دنیا هم خواهند پرداخت...چه برسه به این اهمال کارها و بی سواداشون...
مگر سیاستمداران که با تحلبلهای غلط خود جنگ و نابسامانیهای اجتماعی فقر و فحشا را به جامعه تحمیل میکنند جواب اعمال خود را میدهند
اولین بار نیست که
قاضی های پزشکان منتخب خودشان هستند و بنابراین هیچ وقت به ضرر خودشان رای نمی دهند
ایران بهشت پزشکان
باید این سازمان نظام پزشکی رو رو سرشون خراب کنیم تا بفهمن حق رو نا حق نکنن.
برادر من حین زایمان یکی از عوارض زایمانه نميدونم شما چطور دارید تحلیل میکنید. کاش قبل مقاله ی سرچ ساده تو مقالات داشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
ممکنه این اتفاقات طبیعی باشه ولی تبرئه ی مقصر غیر طبیعیه. لعنت به مافیای پزشکی ایران که تو همه جا نفوذ دارند
سپید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
با شکستن دست کاری نداریم چون بالاخره خطای انسانیه،ولی اینکه خانواده بیمار رو فریب بدن و واقعیت رو بهش نگن و تازه محکومشم کنن این دیگه تو هیچ مرامی نمیگنجه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
جناب ناشناس که یک کامنت رو صد جا نوشتی.شما که تفاوت بین عوارض زایمان و اتش گرفتن موتور خودرو و تصادف رو نمیدونی اظهار نظر و فضل نفرما.چه کسی گفته که تصادف حادثه طبیعیه؟ در تصادف همیشه عامل انسانی دخالت داره در حالیکه در زایمان از بعضی عوارض به هیچ وجه نمیشه پیشگیری کرد و قابلیت پیشبینی هم نداره.
از ابتدا چنان به پزشکان بها داده شد که در وزارت بهداشت و درمان هیچ پزشکی را به راحتی نمی توان محکوم کرد و حتی دریافتی های نامتعارف تحت عناوین کارانه و .... نیز از سوی مسئولین قانونی شمرده می شود بعد در چنین فضایی که فقط پول حرف اول را می زند می توان از تحول سلامت مردم سخن گفت! فقط یک کلمه :تاسف .......
خدایا شره این دکترا رو از سر ما کم کن.
نظام پزشکی هرگز از بیمار حمایت نمیکند تا قصور پزشکی خیلی آشکار ومشخص نباشد پزشک را مقصر اعلام نمیکند در واقع مثل سایر اصناف هوای هم را دارند برای من هم چند سال پیش موردی پیش آمد ونظام پزشکی در حمایتی آشکار از پزشک حمایت کرد بیخود به نظام پزشکی شکایت نکنید همکارانشان را به شما نمی فروشند
تو را به خدا یکی در مقابل مافیای پزشکی به داد مردم برسه.
تو را به خدا یکی در مقابل مافیای پزشکی به داد مردم برسه.
بنظر میرسد باید مجلس فکری بحال این مشکل بزرگ مردم و رفتار غیر مسئولانه پزشکان و نظام پزشکی بکنند و از کنار این مسائل نگذرند . مشکل اصلی در این قضیه این است که مجرم و قاضی در یک گروه هستند و هیچوقت خودشانرا محکوم نمیکنند و بایستی کلا دادگاه از بدنه پزشکی جدا شود و به مردم پیوند بخورد
در کادر پرشکی احتمال خطای انسانی وجود دارد این قابل قبول است ولی دلیل بر مخفی کاری و از مسئولیت شانه خالی کردن نیست لااقل بعد از این اتفاق باید رسیدگی های لازم انجام می دادن و جان این نوزاد به خطر نمی انداختن معلوم نیست چرا قشر پزشکان جامعه خود را از هر گونه اشتباهی و خطایی مبرا می دانند و فکر می کنند معصوم هستند باید به این موضوع رسیدگی شود و به این افراد تفهیم شود شما هم مثل سایر انسان های دیگر ممکن است اشتباه کنید ولی تبعات اشتباهات شما بازی با زندگی دیگران است
يا امام زمان ،آدم اين روزها بره پيش قابله مطمئن تره تا بره بيمارستان.البته مملكت ما كلا قانون كلي داره ها اما هيچكدومش در جهت حمايت از مردم اجرا نميشه.
جامعه پزشکان برای خودشون هاله نور قدسی قائل هستن!
اما ما غافل از اینکه فارغ التحصیلهای رشته پزشکی با مقالات تقلبی توی دنیا آبروی ما رو بردن!
یکی از دوستان توی آمریکا به نقل از یکی از مجلات معتبر اونجا میگفت که تعداد زیادی مقالات تقلبی از ایرانی هایی که اکثرا هم رشته شون پزشکلی بوده بیرون اومده.
چرا اقاي وزير ورود نميکني پس اين هم معاون داري يک نفر براي چنين تخلفات پزشکي بگذار.....
خدا به خیر کنه... من واقعا موندم ما داریم به کجا میریم... واقعا جای تاسف داره ... بترسید از آه مظلوم...بترسید از نفرین کسی که هیچ کسی به غیر از خدا نداره...
وقعا خبرنگار ابله هستش
شکستگی مخصوصا تیبیا و کلاویکل در جریان زایمان امکان رخ دادن دارد به جای بوق و کرنا قبل از نگارش متن غیر واقع با پزشک صحبت شود
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
این بازو است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
بات موافقم، منم همیشه برام همین سوال بوده که چرا ریزش خیابان حین حفر تونل مترو و یا ریزش ساختمان همسایه در زمان گودبرداری رو تو بوق و کرنا میکنن؟ در حالیکه این مسایل در جریان کار مهندسی امکان رخ دادن دارد!
تنها را درست این است که آموزش پزشکی از وزارت بهداشت و درمان منفک شود ،و مانند سالق به وزارت علوم و آموزش عالی واگذار شود ،در سی سال قبل خطای پزشکی .آنهم در تشخیص ۲ در هزار بود . و دیگر اینکه نظام پزشکی تنها به صلاحیت .و صدور پروانهٔ طبابت اختصاص داشت .و قصور پزشکی را شعبه ای از پزشک قانونی با حظور یک قاضی مجرب ،و باتجربه بررسی مینمودند ، این نظامهای صنفی برای حمایت از اعضاع صنف تشکیل شده ،پس نمیتوان از آنها انتطار عدالت .وغیر جانب دارنه داشت ، حالا هم که همه مناسبات .و ارزشها در ایران .به پول سنجیده میشود ،بهترین را جدا سازی .آموزش وتربیت پزشک و متخصص از وزارت بهداشت است ،.آیا میدانید چرا وزارت بهدات و درمان در مقابل جدایی آموزش پزشکی مقاومت میکند ؟ همه اش فقط ،و فقط بخاطر پول ،و اعتبارات،و بوجه است ، این وظیفه نمایندگان مجلس است که با طرح دو فوریتی خواستار جدایی آموزش پزشکی از وزارت بهذگداش و درمان شوند ، تا وزارت بهداشت بتواند به وظیفهٔ اصلی خود که همان بهداشت ،و درمان است رسیدگی کند ، انشأالله موفق باشید ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
وضعيت بهداشت و درمان در ايران مافيايي شده در خدمت پزشكان! همه عالم براي پزشكان آفريده شدن و مرگ و ناقص شدن آنها به دست پزشكان طبيعي و خواست خدا بوده! اين ديدگاه در ايران رايج است
تاسف فراوان از کم ظرفیتی ما ایرانیها که هیچ وقت خطامون رو قبول نمی کنیم
کدوم مسئولی هست که به اشتباه یا ناتوانی در انجام کاری اعتراف کرده؟
وقتی آدم این اخبارو میبینه واقعا دلش به حال اون طفل معصوم میسوزه و پدری که قطعا به خاطر این که بیمارستان دولتی رو انتخاب کرده باید زایمان طبیعی انجام میشد و الا تو خصوصیا همه دنبال سزارین هستن
همیشه همین بوده قانون پشت قدرتمندانه
یزد هم یک خانم دکتر داره با کلی شکایت که از همه تبرئه شده و نظام پزشکی به شدت پشتش ایستاده چون باباش .....نده و کسی جرات ندارد چیزی بگوید وگرنه تیکه بزرگش گوششه
این که چیزی نیست ؛ از دست دکتر شکایت بکنی تهش طرف اونو می گیرن ؛ یه بنده خدایی رو دیدم توی بیمارستان امام زمان مشهد خانومش سر زایمان مرده بود چون آمپول فشار بهش چندتا زده بودن ؛ هیچ کار نتونست بکنه ؛ هیچ کار.
.... هیچی !!!

از اینها بپرسی ، میگن ، کدوم بچه ؟ مگه طوری شده ؟؟؟؟ ما که ندیدیم ؟

شما ها دروغ میگویید . چرا جو ساری میکنید ؟ این توهینه ؟ اون عکسها هم فتوشاپه !!!!!!!!


و قس علی هذا .



---------------------------------------------------------------------------



خدا وکیلی اینها همون کاری را میخواهند که رئیس جمهورجدید فیلیپین برای قاچاقچیا و موادمخدریها داره انجام میده.

فقط از صفحه روزگار مححححححححووووووووووووووو.

-------------------------------------------------------------------------------------


مگر آدم شدن این پزشکها و جبران مافات و اطلاح رویه

تنها راه نجات
از نظام پزشکی انتظاری بیش از این نیست. کاملا واضحه که راه برون‌رفت از این بحران اینه که نظام پزشکی یا متولی رسیدگی نباشه یا تنها متولی رسیدگی نباشه حداقل.
پدرم چند روز پیش به پزشک متخصص کلیه در بیمارستان .... مشهد مراجعه کرده. قبل از اینکه نوبتش بشه احساس می کنه فشار خونش بالاست و چشمهاش سیاهی می ره. وقتی می ره پیش دکتر ن و معاینه تموم می شه به دکتر میگه آقای دکتر فشار خونم رو هم بگیرید چون احساس می کنم فشارم بالاست و حالم خوب نیست. دکتر می گه فشارت به من ربطی نداره برو اورژانس. (یه سرچ ساده تو اینترنت رابطه کلیه و فشارخون رو نشون میده). پدرم میره اورژانس دوباره پول میده و فشارش رو میگیرن 18.5 روی 10. قرص زیر زبونی می ذارن و ... حال پدرم که بهتر میشه می ره پیش ناظر بیمارستان که یه دکتر دیگه ست به نام آ.... که دکتر کلیه شما فشار من رو می گه به من ربطی نداره . آقای ناظر می گه نکنه فکر کردین با پرداخت یک ویزیت پزشک و بیمارستان رو خریدین و یه برخوردی میکنه که دوباره پدرم حالش خراب می شه و این بار می ره خونه و بیمارستان امام رضا و اونجا تحت درمان قرار می گیره. این رو نوشتم تا شاید به گوش اونایی که مسئولیتی دارند برسه و بفهمند اخلاق پزشکی دراین مملکت چقدر به قهقراء رفته و فکری به حال این پزشکان بی مسئولیت و پول دوستی بکنند که ناظرشون بدتر از خودشونه.
فقط اعدام
دست خود این پزشک زیر ساطور بره انشالله
خجالت بکشید بابا زایمان طبیعی همین مسایل رو داره حتما" می خواهی دیه بگیری!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
نه پس، میخواد پاداش بده به اون دکتر ...
به همه توصیه می کنم بین پزشک و دندانپزشک خانم و آقا همیشه آقا رو انتخاب کنند برای من تجربه نشون داده همیشه آقایون کارشون بهتره
اصلا بحث اینکه ممکنه دست یا پا موقع زایمان بشکنه نیست، موضوع اینکه گفتن فلج شده ! و هیچ اقدامی انجام ندادند.
نباید گفت سازمان نظام پزشکی باید گفت
باند نظام پزشکی
همشون پزشک هستند و علیه همکار های خودشون رای نمیدن هیچ ازشون حمایت قاطع هم میکنن یه جوری مصونیت برای خودشون ایجاد کردن و این چرخه همینطور ادامه داره
بابا اگه بمیره هم کسی از خونواده حمایت نمیکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
این چیزایی که شما دنبالشید مال کشورهای کافرایی مثل امریکایی هاست. نه ما که مسلمونیم. پزشکان در ایران بعضی هاشون بیماراشون رو از سگ یا گربه ی خونگیشون عملن پست تر میدونن.
شما که انتشار نمیدی.
اصلن پزشکان دارن حق نظام پزشکی میدن که توی مرگ و میرها سازمان نظام پزشکی ازشون حمایت کنه و بیمارها رو از حیوانات اهلی کمتر بدونه.
باید فاتحه خیلی چیزها رو خوند. نمونه اش صنعت خودروسازی، نظام سلامت، برخورد با مفاسد اقتصادی، دفاع از حق قانونی مردم، گرفتن مالیات از برخی نهادهای خاص و مشاغل آزاد و ....
بیجا کرده خطا کرده باید خود ش و اون بیمارستان کوفتی جبران خسارت ناشی از این خطا رو بپردازه اینهمه درد ب،ای چی باید بچه بی گناه متحمل بشه
اگر خطا نبود که عمد بود باید قصاصش می کردند .اینم شد حرف ،یه وکیل بگیر .
بچه خان م دکتر رو دستش رو بشکنند ببینه خطا کرده معنی داره. عجب مملکتی داریم مگه مفت کار می کنه اینطور جواب می ده .تصادف که نبود غیر قابل انتظار باشه باید همه تمهیدات رو در نظر می گرفت چه کسی سابقه ایشون و این اتفاق رو در اون بیمارستان بررسی کرده ؟ تشخیص سایرین چرا باید اینطور بشه
اگر دست بچه خوب نشه چی همین یک خطا بوده
بيچاره پزشكان!! همه جور هجمه بر عليه اونا راه افتاده...
كساني كه عمر خودشون رو وقف نجات مردم ميكنند بعد با يك اشتباه همه جور مقاله و مطلب بر ضدشون نوشته ميشه...
نظر شما چيه اون خانم دكترو اعدام كنن؟!!!
پاسخ ها
شارک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
اره واقعا راست میکید شما
تمام وقتشون صرف خدمت به مردمه
اونوقت اون همه پول ویزیت و پول عمل و زیرمیزی رو هم عمه خدابیامرزه من میگرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
فعلا که تمام عمرشون رو وقف پول درآوردن می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
خواهشا منت سر ملت نگذار.
تو کدوم کشور دنیا کارانه پزشک ۸۰ برابر حداقل حقوقه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
،آره واقعا، پزشکان ، وکلا و بنگاه های معاملات املاک اقشار با وجدان و فداکار جامعه ما هستند و اینهمه اجحاف در حقشون نمیدونم از چه بابته؟
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
نخوایم خدمت کنین باید به کی بگیم
ما را به خیر تو امیدی نیست
شرمرسان
طفلك چه زجري كشيده اين دو روز
چند ماه پیش دقیقاً همین مشکل برای یکی از آشنایان ما توی یک بیمارستان اتفاق افتاد با این تفاوت که ایشون زایمان همسرشون به صورت سزارین بوده
دوست من هم سه سال پیش خودش و بعد بچه اش پزشک راهی به دیار باقی شون کرد.

فقط بدونید این خبر تابناک ذره ای کوچک از تخلفات پزشکی است، انبوهی از این اتفاقات داره به دست پزشک ها اتفاق می افته کسی هم کپکش نمیگزه
لعنت خدا بر کسانی که این چنین حق مردم را پایمال می کنند. حالا در هر لباسی که می خواهند باشند. به نظر من مردم مقصر هستند. چون ساکت هستند و هیچ کاری نمی کنند.
در هر پروسیجری درصدی احتمال عارضه وجود داره دوستان یه سری به سایتهای معتبر خارجی بزنن و عوارض زایمان رو بخونن.از صدها نوزادی که در روز متولد میشه چند تا دچار عارضه هستن؟اصلا میدونین ما یه مشکل مادرزادی تحت عنوان استئوژنز ایمپرفکتا داریم که استخوانهای بیمار با کمترین فشار می شکنند.مقداری از عوارض حین زایمان مربوط به وضعیت مادره مثل افراد با زایمان اول یا مادران با جثه کوچک و یا ممکنه به علت وزن بالای نوزاد عبور از کانال زایمان دشوار باشه و برای مادر یا جنین ایجاد عارضه کنه.بی اعتمادی که بین پزشکان و مردم ایجاد شده حاصل زحمات شبانه روزی رسانه هاست.پزشکان از سیاره دیگه ای نیومدن ؛خواهر ،برادر،دوست ،همسایه یا فامیل ما هستن
پاسخ ها
شارک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
دقیقا همین طوره
پزشکان دوست ما هستند
با این تفاوت که دوستان ما در ازای نجات جان ما از ما قیمت خون پدرشون رو طلب نمیکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
کارانه ها امشب واریز می شود.
نظام پزشکی بخشی از نظام سرمایه داریه و این قشر قدرت خرید و سرمایه گذاری بالا دارن
از لحاظ عرفی و اجتماعی قدرت بالایی دارن
و البته نخبگان تحصیلی ما در در کنکور ریاضی به جای خاصی نمیرسن
و بیشتر توجه نخبگان جدیدا معطوف به علوم تجربی شده
دکتر های ما بهترین دکتران دنیا هستند
و باز هم در حاشیه ای دیگر ... آفرین به جامعه پزشکی با این همه گندکاری
خدا به داد این ملت برسه یک مشت آدم بی سواد شدن پزشک!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
شما تلاش کن یک پزشک با سواد بشی اگر هم توانایی ذهنی اونرو نداری در هر حرفه ای که هستی با وجدان باش
نظام پزشکی به تجربه نشون داده که صلاحیت داوری در این زمینه رو نداره ، حتی سعی نمی کنند که ظاهر رو هم حفظ کنن و البته حق هم دارن چون قدرت دارن و ابایی هم از به رخ کشیدنش ندارن . فقط توی همین یکسال گذشته ، با قصور ، بی وجدانی ها و اشتباهاتشون چه تعداد جنجال درست کردن که همین تابناک انعکاس داد ، نتیجه چی شد ، هیچی . تازه اینها یک از هزار هست که بگوش مردم میرسه
هر عمل و فرایند درمانی همیشه یک سری عوارض خاص خود را داره که نه تنها تو ایران بلکه تموم دنیا ایجاد میشه این عوارض تو تموم کتب علمی هست و جز قصور پزشکی حساب نمیشه
من در این مورد خاص اظهار نظر نمیکنم چون بدون خواندن کلیه ی موارد موجود در پرونده نمیتونم حرفی بزنم اما از تابناک انتظار دارم قبل از نشر چنین مطالبی کلیه ی مدارک را از شاکی بگیرن و به پزشک معتمد نشون بدن و نظر اونا بخوان و اونم چاپ کنن
مطرح کردن این چیزا بدون دلیل و مدرک فقط به ضرر عموم مردم هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
فعلا هم که شما پزشکان فقط دارید عوارضش ایجاد میکنید نه درمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
شمام اگه داشتی از روی پل رد میشدی و به دلیل سست شدگی پایه هاش ریزش کرد بدون که :
هر عمل و فرایند عمرانی همیشه یک سری عوارض خاص خود را داره که نه تنها تو ایران بلکه تموم دنیا ایجاد میشه این عوارض تو تموم کتب علمی هست و جز قصور مهندسی حساب نمیشه
زنده باد مهران مدیری!!!
دوستان گرامي كه از پزشكان بي دليل حمايت مي كنيد بله امكان شكستن دست نوزاد در هنگام دنيا آمدن هست در اين مورد شكي نيست اما آيا امكان تشخيص اينكه دست شكسته است تا اين حد مشكل است كه اين بيمارستان از تشخيص آن عاجز بوده اگر اين دليل بر قصور پزشكي نيست دراين صورت فقط وفقط يك علت ديگر ميتواند داشته باشد وآن هم بيسوادي وعدم تخصص در كادر درماني و پزشكي آن بيمارستان خواهد بود
امسال در یکی از بیمارستانهای دولتی فرزند دار شدم همسرم بخاطر بی توجههی کادر درمانی دجار عفونت شدید شد
و فرزندم دچار ارب شده است. تا 5 روز در بیمارستان بودم. روزی نبود که در بخش زایمان اتفاق بدی نیفتد، مادری را آوردند که موقع زایمان رحمش بهمراه نوزاد خارج شده بود، نوزادی را آوردند که لگنش موقع زایمان شکسته بود، طحال مادری را هنگام زایمان طبیعی سوراخ کرده بودند البته دوستان پزشک در این بیمارستان دولتی خیلی هم لطف داشتند خود بنده با یکی از این پزشکان صحبت کردم خیلی راحت درخواست دو و نیم میلیون پول از بنده فرمودند تا موقع زایمان خودشان حضور داشته باشند ای کاش این پول را داده بودم چون هنوز بعد از 6 ماه از عوارض این مساله رها نشده ام چند برابر این پول را تا الان هزینه کرده ام
با سلام
تابناک یه زمانی یه دلاک همه کارایی که دکترها انجام می دن رو به تنهایی خودش انجام می داد ولی دکترها کم کم جلوشو گرفتن و اینم از پاسخگویی شون.ولی اگه یه مهندس یه اشتباهی تو ساختمون انجام می داد که که مثلاه یه سنگ در طبقه 3 یه ساختمون که از دستش در رفته و نگاه نکرده بود و بدون اسکوپ رها می شد و از شانس بد روی یه بچه می اوفتاد زمین و زمان داشتن راجع به عدم نظارت صحیح ناظر ساختمان مقاله می نوشتن .و محکومیت های مختلفو باید ناظر بدبخت از فقر قانون می کشید.این تبعیض در رشته پزشکی با رشته های دیگه کی می خواد تموم بشه خدا می داند.
تابناک عامل مرگ پزشک شوشتری شما هستید برید یک مقدار با وجدانتان خلوت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
علتش رفتار نظام پزشکیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
وگرنه که پزشکان محبوب قلوب جامعه ما هستند... خخخخ
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
حداقل ما یه وجدان داریم که باهاش خلوت کنیم. اما می بینم شما همون یه ذره وجدان رو هم با خون ملت قورت دارین
من تو کنکور 81 رشته ریاضی رتبه ام 3 رقمی بود و مهندسی برق خوندم و هم کارشناسیم و هم ارشدم رو تو بهترین دانشگاه های دولتی بودم. اختراع هم دارم. عضو بنیاد ملی نخبگان هم هستم. از هم دوره ای هام ک پزشکی خوندن و اصلا از هیچ لحاظی در حد من نبودن الان یکیشون حداقل ماهی 50 تومن کار میکنه و تازه میناله که کم درمیارم در مقابل بقیه. حالا من الان ی جایی کار میکنم بزور ماهی 1ونیم میگیرم!!! جالبه که هم احترام واسه پزشکاست. هم پول واسه ایناست. هم حق با ایناست و هم کسی حق نداره بهشون بگه بالا چشمتون ابروئه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
خوب این تقصیر پزشکانه که بشما بی احترامی میشه؟
الان در مورد همین موضوع ساده افراد دارند قضاوت نادرست و توهین میکنن که برای شما که از علم و احتمالات سر در میاورید روشنه ولی نه تنها دفاع نمیکنید بلکه عقده گشایی میفرمایید.
ای ملت تا زمانی که نسنجیده قضاوت میکنند و حرف میزنند مستحق همین ناعدالتی هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
دقیقا درست گفتید من با دکتری مکانیک از بهترین دانشگاه ها ماهی 2.5 میگیرم درحالیکه دوستان پزشکم ماهی 250 میلیون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
خب همینه برادر من....وقتی یک وزارت خونه مستقل میشن و همه چیزشون با خودشون هست و انحصارگرا و اقتدارطلب میشن باید هم این وضع پیش بیاد...بنده دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت تولید هستم و درآمدم نهایتا ماهی سه تومان هست اون با کلی کار و تدریس و پژوهش...اونوقت اینا میشن تو مطبشون زرت و زرت مریض میاد و ظرف پنج دقیقه معاینه میشن و میرن و کلی پول میمونه واسه آقایان پزشک...آی زرشک!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
برادر من مملكت با آمپول زدن نمي تونه صاحب صنعت و اقتصاد بشه! نتيجه بها دادن به رشته هاي خدماتي مثل پزشكي همين فرار مغزها و درجا زدن علمي وابستگي ميشه! حالا هرچي بودجه دارين رو خرج دارو و امپول زدن كنيم ببينيم به كجا مي رسيم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
عجب اشتباهی کردی نرفتی پزشکی پس؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
اون روزا کسی به اون صورت تجربی نمیرفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
منم همینطور....
گدای دلالت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
شما با پزشکها کی هم دوره ای بودی؟؟؟
برای چی زایمانه طبیعی رو اجبار کردن؟اینا که عرضه زایمانه طبیعی رو ندارن؟بشه یه نوزاد مثله امیر عباس فلج مغزی ویه نوازاد مثله این طفله معصوم بعدشم بگن طبیعیه از عوارضه. زایمانه طبیعیه طفلک مادراشون خدا صبرشون بده
به خاطر سلامت مردم هم که شده دکان این سوداگران مرک رو بگیرید. اول در نظام پزشکی (حامی صنف سوداگران) و بعد در دکان اعضا پول پرست آن. بدون آنها مردم بیهوده نمیمیرند. چشم رییس نظام پزشکی مانند همیشه روشن.
پدر بچه بیشتر اعتراض یکی از صنف همین پزشکان بی مسئولیت میاد یه تابلو می گیره دستش پدر رو متهم به اختلاط مواد سنتی و صنعتی می کنه و صد تا تهمت دیگه
متاسفم برای این پزشکان بی لیاقت ، پول پرست و خطاکار و نظام پزشکی بی مسئولیت و ظالم
بقول سعدی:
وقتی که دوست دشمن است شکایت کجا برم؟؟؟؟؟!!!!
لعنت بر هر چی پزشک بیسواد
برادرم رو در بیمارستان کشتند به پزشکش گفتم شکایت میکنم گفت هرکاری میتونی بکن نهایتا خیلی پارتیت کلفت باشه منو محکوم میکنی و آخر سر بیمه دیه شو میده به خود من نمیتونی آسیبی برسونی.
اینه قانون کشوری که توش زندگی میکنیم اینقدر دست پزشکا رو باز گذاشتند که پول رو فدای وجدانشون کردند
آخه از این میسوزم که بی وجدانها بی پول هم نیستن ولی خداشون شده پول
دوستان لطفا قضایا رو قاطی نکنید. اگر ماشینی آتش می گیره باید خودرو ساز و تایید کننده (استاندارد) جوابگو باشند. چون مهندس که ماشین نمی سازد، شرکت خودرو ساز می سازد. پزشک هم مانند شرکت خودرو ساز است چون تصمیمات عمل رو خودش می گیرد نه مدیر بیمارستان.
تابناک اسم پایینی هم اسم پزشک است که شما لاک نگرفتیا
پاسخ ها
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
داداچ، تو داری قاطی می کنی. مگه مهندس نباید تو خط تولید و فرایند اون نظارت داشته باشه؟
با سلام مشکلی که وجود داره اینه که اکثریت افرادبدون اطلاع و بدون تخصص اظهار نظر میکنند و از اون بدتر چندتا خبرنگار که هیچ اطلاعاتی ندارند از ندانستن مردم و احساسات ایشان سو استفاده میکنند واقعا جای تاسف داره رسانه عمومی یک جامعه اینقدر مقرضانه در قبال قشر فرهیخته و زحمتکش موضع گیری میکنه و از سادگی مردم سواستفاده.
پاسخ ها
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
فکر کردید فقط شما بی سواد ها می فهمید؟
تبلیغ زایمان طبیعی می کنند اما هم پدر مادر رو درمیارن، هم بچه
در خارج از کشور اگر زایمان طبیعی بیشتره به خاطر اینه که به درستی با مادر برخورد میشه، اینجا فقط می خوان هر چه زودتر طرف بزاد
اميدوارم همانطور که در مورد مردم اهمالکار هستند بلا سر خودشان هم بياد. تا ببينيم ان موقع نظرشان چيست
خدایا جرعه ای عدالت بفرست.
خسته شدیم.
پاسخ ها
حجت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
«انّ الله لا يُغيِّرُ ما بقوم حتّي يغيّرو ما بانفسهم» خداوند سرنوشت هيچ قومي و «ملّتي» را تغيير نمي دهد مگر آنكه آنها خود تغيير دهند
هم شکستگی از قصور پزشکانه هم 3 روز عدم تشخیص
کلا کادر درمانی تو بیمارستانها اصلا توجهی به بیمار ندارند خدا نکنه کسی گذارش به بعضی بیمارستانها بیفته
اگر خبر واقعیت داشته باشه، درد واقعی عکس العمل نظام پزشکیه در این صورت باید با این سازمان برخورد اساسی صورت بگیره
با سلام
ما خودمون و کلی بچه دیگه در بیمارستان رستمانی پارسیان انواع آسیب ها به دست بچه مون و متاسفانه حتی خانم بعضی ها وارد شده، اما وقتی نظام پزشکی، درآمدش از کیسیه دکترهاست و وقتی دکترها حقوق آنچنانی میگیرن، سلامت ما و شما چیه؟ کی میخواد پیگیری کنه؟
خخخخخخخ
تابناک عاشق این شده که مردم رو به جون پزشکها بندازه
بزو دوخته بنوش
برو بزن دست دكترشو بشكون اين مزخرفات چيه
با سلام متن خير و اكثر كامنتها را خوندم ولي پيش خودم گفتم بيچاره مردم ، بيچاره مادر و پدر اين طفل معصوم ......
شکستگی ساده ترین و شایع ترین عارضه زایمانه ....جمع کنین بساط دروغ افکنی تونو ......‌خدا رو شکر از این مملکت رفتم...هر عمله ای شده کارشناس پزشکی ....بابا درس میخوندین دکتر میشدین عقده نداشته باشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
چطوری از ایران رفتی ولی با آی پی ایرانی داری کامنت میزاری؟ همین دکترها بزنن بچه خودتم داغون کنن همین حرفا رو می زنی؟ منطقت بی نظیره واقعا
سلام علیکم
خواهره بنده در تاریخ 95/07/29 در بیمارستان فیاض بخش برای زایمان مراجعه کرده بود که پس از پذیرش به دلیل دوقلو بودن جنین‌ها مجبور بودند از عمل سزارین استفاده نمایند ولی متاسفانه بعد از به دنیا آوردن قل اول (پسر) پزشک برای به دنیا آوردن قل دوم (دختر) با بی احتیاطی کامل اقدام به کشیدن جنین نموده که منجر به شکستگی استخوان ران نوزاد می‌شود تیم پزشکی با بی رحمی تمام و برای اینکه والدین این دو نوزاد اقدام به طرح شکایت ننمایند موضوع را مخفی می‌نمایند و با عنوان کردن این مسئله که نوزاد دوم چون دیر به دنیا آمده است دچار شوک تنفسی شده و میبایست چند روز درون دستگاه مخصوص قرا گیرد و با توسل به این ترفند وبدون درمان و حتی مطلع کردن والدین او قدام به ترخیص مادر و قل اول میکنند که در نهایت مادر بزرگ ایشان بعد از بیقراری و گریه مدام نوزاد یک روز بعد از ترخیص متوجه این اتفاق میشوند نکته جالب این ماجرا اینجاست که بعد از پیگیری پدر نوزاد مسئولین بیمارستان و پزشک مربوطه از دادن پاسخ به ایشان خودداری میکنند
بنده این مسئله را برای با بینندگان تابناک هم ارسال کردم ولی دریغ از انعکاس و پیگیری
کاش اگر توهمی به اسم قضا و قدر وجود داشت دست من و دل عزیز اون دکتر می شکست
در اینگونه موارد بایستی شکایت را به دادسرای جرایم پزشکی که زیر مجموعه قوه قضائیه هست ارائه داد که با وسواس بیشتری پیگیر حقوق بیماران هستند
لعنت بر سهمیه و همه دانشجویای سهمیه ای
1. بررسی و قضاوت تخصصی در خصوص موضوعات تخصصی نیازمند وجود کارشناسان و اماکن حرفه ای است که در این رستا تشکیل صنوف بعنوان یکی از دستاوردهای تمدن بشری است که میتواند با قضاوتهای حرفه ای چالش خطاهای تخصصی را مدیریت نماید . بنابراین از این منظر وجود نظامات حرفه ای مانند نظام پزشکی و مهندسی و ... لازمه حکمرانی مطلوب است. 2. هنگام زایمان، عبور نوزاد از کانال تنگ زایمانی ، گاهی با عوارض و حوادثی همراه می‌باشد. یکی از این عوارض شکستگی استخوان‌ها حین زایمان می‌باشد. این رویداد بیشتر در مواردی رخ می‌دهد که نوزاد درشت بوده و عبور او از کانال زایمان با سختی و دشواری همراه باشد. ندرتاً در این موارد نیاز می‌شود ماما یا پزشک معالج جهت تسهیل در امر زایمان و اجتناب از عوارض ناگوارتر خود اقدام به شکستن استخوان ترقوه نماید . این شکستگی در نوزادان کاملاً بی‌خطر بوده و به هیچ نوع درمان خاصی نیاز ندارد . پس از دو هفته به طور کامل جوش می‌خورد که و بهبود پیدا می‌کند . 3. بدون شک قضاوت تخصصی مورد نظر با نظریه کارشناس تخصصی و ارزیابیهای حرفه ای انجام و انشای رای شده است . بعبارتدیگر به چالش کشیدن یک قضاوت تخصصی آن در یک رسانه غیر تخصصی خود جای سئوال فراوان دارد که چگونه اخلاق حرفه ای یک رسانا بازیچه سودجویان قرار میگرید. در اینجاست که جای خالی رسانه حرفه ای و خبرنگار تخصصی آغشته به ملات اخلاق حرفه ای بسیار حس میشود که تا خبر را با نگاه تخصصی تحلیل و بیان دارد.
خوبه والله پزشک سالاریه دیگه...
من خودم یه تجربه تلخ از این اشتباهات دکترا دارم که پیگیری کردم گفتند ولش کن...
متأسفانه اینا سعی میکنن طرف دکتر را بگیرند....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
منم به خاطر خطای پزشکي بچه ام در ماه نه بارداري از دست دادم
در نهايت دکتر اومد گفت من يک اصل پزشکي در خصوص درد زايمان زودرس يادم رفت و باعث مرگ بچه ام شد
اینم از اثرات افتاب تابان برجامتون
تقصیر بچه است که موقع تولد شیطنت کرده از بالا بلندی پرت شده پایین.....خوب بچه بگیر بشین چرا از دیوار راست بالا می ری . مگه خانم دکتر چه گناهی کرده که تو را بگیرد بنشاند .بی ادب
من امروز درس بزرگي ياد گرفتم كه اگر يكي ميزنه يكي ديگه رو ميكشه مقصر خودش نيست، بلكه مقصر اون خدايكه اونو آفريده تازه بهش اختيار هم داده،
بنده خدا برو شکر کن که دست بچه ات رو از بیخ نکندند و بعد بگن بچه ات از اول دست نداشته!
تمام اين هجمه ها ناشي از حسادت به قشر پزشكيه...
راه حل ساده بازگشت به دوران انتقام شخصی در حقوق !
سلام
به نظر من توی همه حرفه ها آدمهای خوب و بد هست
بیسوادوباسواد،
باوجدان و بی وجدان
لایق و غیر لایق
پولکی و خدمتگزار
و......
ولی پزشکا واقعا شغل مقدسی دارن و اکثرشون آدمهای باوجدانی هستن
ای کاش خبر نگار محترم به خودش زحمت میداد و از نظام پزشکی هم میپرسید روند رسیدگی و کارشناسی و....چطور بوده؟و با یک طرفه رفتن به قاضی هم ذهن مردم رو تشویش نمیکرد هم خذمات عامل زایمان رو بی ارج ومنت نمیکرد
تا این حد بی اخلاقی!!! که برای تهیه یه سوژه ژورنالی ذهن مردم رو اینقدر آشفته کنیم رو چه کسی باید پاسخ بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سالهاست داریم از این جماعت قصاب خودشیفه و پول پرست عذاب می کشیم
تمومی هم نداره چون اینها حمایت میشن
پزشکان ایرانی عمدتا وقتی رفتند دنبال رشته پزشکی به خاطر پول بوده. زندگی مردم ما دست پول پرست ترین قشر جامعه افتاده.
سایت محترم تابناک چرا نوشته مردم رو سانسور میکنی
مملکت اسلامی.
بیوجدانها دست بچه رو شکستن و ادعای فلج بودن بچه را میکنن.
موقعی که خانمی زایمان دارد و یا مجروح ویا مریض و حادثه دیده ای به بیمارستان مراجعه میکند همراهان بیمار فوری به پزشک التماس میکنند اقای دکتر تو را به خدا کمک کنید و فلان ... هزاران پزشک در کشور خدمت میکنند و کار تعمیرات انسانی را انجام میدهند پس طبیعی است گاهی حادثه ای پیش اید و دنیا بر وفق مراد نباشد زیاد سخت نگیرید طوری نیست
بخشی از عوارض حین زایمان طبیعی وجود داره
اخیرا یکی از بستگان ما در بیمارستان بقیه الله جراحی درآوردن پلاتین ها و پلاکها را داشت که متاسفانه دکتر معالج آن دو پیچ ده سانتی تاکید می کنم ده سانتی را فراموش کرده از پایش دربیاورد. رفتیم پیشش گفت من مسئولیتی ندارم و ...نمی دونم چی بگم دو پیچ ده سانتی که هر کوری هم تو عکس می تواند آن را ببیند چرا جا مونده اند. نمی دونم چی بگم. حق و حقوق این بیمار چه می شود. به کجا باید مراجعه کرد.
تابی جان همه اسناد آن موجود است. لطفا نظر من را درج کنید شاید مسئولین بیمارستان بقیه الله جوابگو باشند.
از نظر پزشکی مشکل حادث شده برای این نوزاد مشمول قصور پزشکی نبوده و از عوارض زایمان طبیعی و بدون هر گونه مشکل میباشد در صورتی که وزن تخمینی نوزاد بیشتر از چهار و نیم کیلوگرم در زمان تولد میبود در آن صورت اندیکاسیون سزارین داشته و تنها در این صورت ممکن بود قصور پزشکی شناخته شود.
همیشه افراد نخبه مورد حسادت دیگرانند ولی خدا را شکر که پزشکان به واسطه نوع تحصیل و دیدگاهی که طی ان پیدا میکنند به این حرفها واکنشی از نوع خودشان نشان نمیدهند و همچنان با تمام بی عدالتیها به ارائه بهتر خدمات به نیازمندان ادامه میدهند
خداوند همه مريضاي اسلام خصوصا گزارشگران غرض ورز رو شفا بدهد. ان شاءاله.
بعنوان کسی که کمک جراح در اتاق عمل بودم باید عرض کنم که جراحان خانم بدلیل بنیه نحیف نیروی لازم رو برای بیرون کشیدن بچه ندارن و باید عقل کل بودنشون رو کنار بزارن و از بقیه کمک بگیرند.
فقط میسپاریمشون ب خود خدا . بچه منم دچار فلج ارب شد شد .انگار ن انگار . خوب بود ک تحت نظرش بودم . امپول فشارم نزدن . سونو اخرم واسم ننوشت وگرن می‌فهمید ک نباید طبیعی زایمان میشدم نظام پزشکی رفتم گفت محکوم نمیشه
تازه کجاش رو دیدید ، ایشون از همکاران من هستن
دادگاه هم به نفع دکتر رای داده !!!!
نتیجه میگیریم تقصیر خود بچه بوده که موقع به دنیا اومدن دقت نکرده تا دچار شکستگی نشه !!!!
با یان شماره تماس بگیرید شاید کار را بندازه
1690
شنیدم میگن پیگیری میکنند
خاک تو سرشون کنن یه مشت بی سواد اسمشونو گزاشتن دکتر پسر منم تو بیمارستان مبینی سبزوار به دنیا اومد دستش رو شکستن هیچکس هم درست جواب نداد خدا لعنتشون کنه عوضیا
سلام من ۲۴ سال پیش این اتفاق برام افتاد والان که عکس این بچه رو دیدم دقیقا یاد خودم افتادم و نمیتونم جلوی اشک های خودمو بگیرم واقعا حالم بده ...من خیلی عذاب میکشم وهمیشه تو جمع سعی میکنم کنترل کنم شکل دستمو
همسرم خیلی خوبه و به کسی اجازه نمیده دربارش ازم سوال بپرسن و خودشم تا حالا نپرسیده چه اتفاقی افتاده برای دستم خیلی بدام سخته نمیدونم چجوری حسمو بگم
نوزادماهم دقیقااین مشکل براش پیش اومده شونه ش شکسته وهیچکس پاسخگونیست مملکت بی صاحاب
تو بیمارستان خصوصی زیر نظر مامای همراه و تیم پزشکی و با گرفتن خداتومن هزینه ترقوه بچه برادرم رو شکوندن نا بلدا ی خدانشناس انکار هم میکنن هزینه ی اونو ک باید جبران کنن ولی با پرویی تمام رفتار میکنن
بچه ها تونو قبل زایمان حتمی بیمه حوادث و بیمه بدنه کنید!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار