بازدید 1941

خسروي وفا: اهداف دكتر سعيدلو پاسخگوي نيازهاي واقعي ورزش كشور است

بايد اعتقاد داشته باشيم كه ما يك ملت بزرگي هستيم كه حماسه اي چون دفاع مقدس را در كارنامه كشورمان به ثبت رسانده‌ايم. چنانچه در ورزش اين روحيه حاكم شود و فرهنگ و اخلاق جوانمردي نيز در كنار اين روحيه وجود داشته باشد بي شك به قله هاي رشد و تعالي دست خواهيم يافت. در غير اين صورت تنها فراهم شدن زمینه هايي نظير رشد اعتبارات كارساز نخواهد بود و بلكه اثر منفي خواهد داشت. بنابراين حاكم كردن فرهنگ دفاع مقدس بر ورزش حياتي است.
کد خبر: ۶۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۵ 21 September 2009
رييس فدراسيون ورزش‌هاي جانبازان و معلولين گفت: با تعريفي كه رييس جمهور از ورزش دارد و همچنين نگاهي كه در سند چشم انداز نظام اسلامي به ورزش وجود دارد يقينا وظيفه جامعه ورزش كشور سنگين‌تر شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک؛ محمود خسروي وفا با اشاره به اظهارات رييس جمهور در مراسم توديع و معارفه رييس سازمان تربيت بدني ، تصريح كرد: معولا براي رسيدن به اهداف بزرگ در بخش هاي مختلف پيش زمينه‌ها و حمايت هايي لازم است ، اما ديدگاه رييس جمهور درباره ورزش در واقع بسيار فراتر و عميق‌تر از جامعه ورزش كشور بود. در نتيجه این مساله علاوه بر آنکه دستيابي به اهداف ورزش را ميسرتر می کند از طرف دیگر وظيفه جامعه ورزش را نيز سنگين تر می سازد.

وي با اشاره به تاكيد رييس جمهور مبني بر اختصاص يك درصد از اعتبارات جاري سازمان هاي دولتي به ورزش تصريح كرد: اين نكته بسيار مهم ديگر هيچ بهانه اي را براي ما مديران ورزش باقي نمی گذارد.در نتيجه با ميها بودن جميع شرايط بايد ورزش كشور را به جايگاهي كه شايسته آن است يعني رده هاي بالاي بازيهاي آسيايي و المپيك در آينده برسانيم.

رييس فدراسيون ورزش‌هاي جانبازان و معلولين با اشاره به بخش ديگري از اظهارات رييس جمهور مبني بر حاكم كردن روحيه پهلواني و جوانمردي در ورزش خاطر نشان كرد: اساسا در نظام اسلامي نمي‌توان بدون حاكميت اخلاق و فرهنگ فعاليتي داشت، چرا كه چنانچه همه زمينه‌ها و شرايط هم فراهم باشد بدون توجه به اخلاق و فرهنگ نتيجه كار معلوم است .به عبارتي ديگر هيچ نتيجه ای عايد ما نخواهد شد. اين نكته بسيار مهم را در ۸ سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام به خوبي نشان دادند كه حاکميت اخلاق، فرهنگ و اعتقاد بر هر سلاح و ابزاري چيره شد.

رييس فدراسيون ورزش‌هاي جانبازان و معلولين در همين زمينه ادامه داد:براي اثبات اين موضوع مصاديق زيادي وجود دارد، از جمله اينكه ما بارها شاهد بوده‌ايم كه ورزشكاران بزرگ در عرصه هاي مختلف ورزش قاره و جهان در مصاف با حريفان به ظاهر ضعيف تر از خود به دليل نداشتن روحيه و انگيزه كافي مغلوب شده اند و برعكس.

وي با تاكيد بر لزوم بهره‌گيري از فرهنگ دفاع مقدس در ورزش كشور به عنوان يك اصل و نه يك موضوع حاشيه‌اي، تصريح كرد:بايد اعتقاد داشته باشيم كه ما يك ملت بزرگي هستيم كه حماسه اي چون دفاع مقدس را در كارنامه كشورمان به ثبت رسانده‌ايم. چنانچه در ورزش اين روحيه حاكم شود و فرهنگ و اخلاق جوانمردي نيز در كنار اين روحيه وجود داشته باشد بي شك به قله هاي رشد و تعالي دست خواهيم يافت. در غير اين صورت تنها فراهم شدن زمینه هايي نظير رشد اعتبارات كارساز نخواهد بود و بلكه اثر منفي خواهد داشت. بنابراين حاكم كردن فرهنگ دفاع مقدس بر ورزش حياتي است.

رييس فدراسيون ورزش هاي جانبازان و معلولين با اشاره به توانمندي هاي مديريتي دكتر سعيدلو رييس سازمان تربيت بدني ، يادآور شد:رییس سازمان از طرفي با ورزش بيگانه نبوده و از طرف ديگر اشراف كاملي نسبت به كارهاي زيربنايي در كشور دارد و بر اساس تعريفي كه از ورزش دارد در استراتژي خود يعني تشكيل شوراي راهبردي ورزش كشور تمامي نيازها و خواسته اي ورزش را گنجانده است و همين موضوع باعث خرسندي و اميدواري جامعه ورزش شده است. از طرفي براي اولين بار شاهد هستیم كه رييس سازمان تربيت بدني بدون اينكه جلسه‌اي با ما داشته باشند توجه و حمايت از ورزش جانبازان و معلولين را در دستور كار خود قرار داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار