بازدید 1970

غول پامپاس آرام نمي‌گيرد

گاديو نتوانست آن روال را استمرار بخشد و در سال‌هاي بعدي نزول كرد، ولي دل‌پوترو با شرايط فيزيكي بسيار بارزتري كه دارد (96/1 متر قد و شانه‌ها و پيكري ورزيده) مي‌تواند استمراري فزون‌تر در امر كسب افتخارات و فتح جام‌ها داشته باشد و به درجاتي بالاتر از گاديو برسد و از او مطرح‌تر و موفق‌تر باشد.
کد خبر: ۶۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۰ 21 September 2009
با اين‌كه «خوان مارتين دل‌پوترو» اواسط هفته پيش دست به كار بزرگي زد و با پيروزي 2-3 بر روژه فده‌رر در فينال مسابقات تنيس يو.‌اس.‌اوپن 2009 در نيويورك اولين گرنداسلم عمرش را فتح كرد و در صدر اخبار ورزشي جاي گرفت، اما خودش مي‌گويد هنوز جا براي پيشرفت دارد و مي‌تواند از اين هم بهتر شود.

به نوشته ایران و به نقل از نیویورک‏تایمز؛ پيروزي فوق همچنين سبب شد نوار 40 برد متوالي رقيب بزرگ سوئيسي دل‌پوترو در مجموعه فلاشينگ‌مدو قطع گردد و اين ورزشكار 28 ساله كه كانديداي جدي تصاحب عنوان برترين تنيسور تاريخ است، از نيل به ششمين قهرماني متوالي خود در نيويورك باز‌بماند.

«دل‌پوترو»ي آرژانتيني و 21 ساله كه در جدول جهاني تنيس مردان صاحب رتبه ششم است، كمتر از يك هفته بعد از آن توفيق مي‌گويد: «مايلم كه به رده‌هاي چهارم يا سوم جدول جهاني تنيس برسم، اما براي دستيابي به اين مهم بايد تداومي بسيار بيش از اين داشته باشم و هر هفته خوب كار كنم و پاي قهرماني و حاضر در مراحل نهايي تورنمنت‌هاي مختلف باشم. در حال حاضر اين توان و فرم را در خود حس نمي‌كنم، اما معتقدم كه اگر روي اين مسئله كار و تلاش كنم، رسيدن به آن غير‌ممكن نيست. مي‌توانم با افزودن بر استمرار كارم در آينده نزديك وارد جمع 4 تنيسور اول دنيا شوم.»

در سال‌هاي اخير فده‌رر، رافائل نادال اسپانيايي، اندي موراي اسكاتلندي و نوواك ژوكويچ صربستاني با داشتن تداومي بيشتر نسبت به سايرين اغلب حائز رتبه‌هاي اول تا چهارم در جدول جهاني تنيس بوده و صرفاً جاهاي خود را با يكديگر هر ازچندگاه مبادله كرده‌اند و بنابراين دل‌پوترو براي ايستادن در چنان جمعي بايد يكي از آنها را كنار بزند.

او در نيويورك در راه فيناليست شدن نادال رقيب بزرگ سال‌هاي اخير فده‌رر را نيز در نيمه نهايي در سه ست متوالي شكست داد تا جاي بحثي را در اولين قهرماني‌اش در مسابقات كلاسيك و اصلي اين ورزش باقي نگذارد.

دل‌پوترو كه در دو سه سال اخير به‌طور تدريجي و دائماً در جدول «ATP» (اتحاديه تنيسورهاي حرفه‌اي جهان) صعود داشته است، بعد از گي‌يرمو ويلاس تنيسور افسانه‌اي هموطنش كه در سال 1977 در همين تورنمنت (يو.‌اس.‌اوپن) به رتبه نخست رسيد، اولين تنيسور آرژانتيني است كه در اين گرنداسلم قهرمان مي‌شود، آخرين آرژانتيني كه در يكي از رقابت‌هاي بزرگ چهارگانه تنيس اول شده بود، گاستون گاديو بود كه در اوپن فرانسه 2004 بر سكوي نخست ايستاد.

گاديو نتوانست آن روال را استمرار بخشد و در سال‌هاي بعدي نزول كرد، ولي دل‌پوترو با شرايط فيزيكي بسيار بارزتري كه دارد (96/1 متر قد و شانه‌ها و پيكري ورزيده) مي‌تواند استمراري فزون‌تر در امر كسب افتخارات و فتح جام‌ها داشته باشد و به درجاتي بالاتر از گاديو برسد و از او مطرح‌تر و موفق‌تر باشد.

اضافه بر اين، دل‌پوترو سلاح‌هاي فني بهتر و بيشتري را نيز در قياس با گاديو در اختيار دارد كه فورهندهاي كوبنده و سرعت قابل توجه در تمامي سطح زمين از آن جمله‌اند و بهره‌گيري از اين امتيازات در عين قد بلند و هيكل تنومند وي، هنري ويژه به‌شمار مي‌رود. اين ويژگي‌ها و برتري‌هاي جسماني به حدي است كه دل‌پوترو را «غول پامپاس» ناميده‌اند، اما اين غول خيال آرام گرفتن را ندارد. او در عين حال نمي‌تواند شادي فتح تازه حاصل آمده‌اش را به سرعت از ذهن بزدايد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار